چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه دیجیتال مارکتینگ

چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه دیجیتال مارکتینگ

آکادمی سدروس

چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه دیجیتال مارکتینگ

محتوا در یک نگاه

آن هندلی می‌گه: “هنگامی که در حال نوشتن هستید، از خودتون بپرسید “خب که چی؟” تا وقتی که مطمئن بشید مطلب مفیدی رو به مشتریان ارائه می‌دین”

با توجه به اینکه امروزه، اینترنت به طور گسترده‌ای در دسترس مردم قرار داره، تعداد افرادی که به طور روزانه آنلاین می‌شن و کارهاشون رو به صورت اینترنتی انجام می‌دن، به شکل عجیبی در حال افزایشه! طبق تحقیقات انجام‌شده، استفاده مستمر و مداوم از اینترنت در میان بزرگسالان، تنها در سه سال گذشته حدود 5 درصد افزایش پیدا کرده. در نتیجه این اتفاقات، نحوه خرید مردم هم تغییر پیدا کرده! به این معنی که بازاریابی آفلاین دیگه نمی‌تونه به اندازه گذشته موثر باشه و باید به فکر دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین باشید.

بازاریابی، یک راه موثر برای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب و امروزه، شما باید در جایی که اکثر مخاطبان در حال گذروندن وقت‌شون هستن، باهاشون ارتباط برقرار کنید و اون جایی جز اینترنت نیست!

اگه می‌خواین بدونین دیجیتال مارکتینگ چیه؟ و چه راهکارهایی برای ارتقا روش‌های بازاریابی آنلاین وجود داره؟ تا آخر این مقاله با سدروس همراه باشید تا با صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ آشنا بشید.

اینفوگرافیک چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ که بهش بازاریابی آنلاین هم گفته می‌شه، به تمام اقدامات و تلاش‌هایی اشاره می‌کنه که برای بازاریابی و گسترش کسب و کار در دنیای وسیع و گسترده اینترنت انجام می‌شن. این روزها خیلی از مشاغل و برندها، از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط و تعامل با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنن و از این طریق، کسب و کارشون رو توسعه می‌دن. علاوه‌بر‌این، به کمک پیام‌های متنی یا چند رسانه‌ای، امکان اطلاع‌رسانی به کاربران هم فراهم می‌شه.

یکی از موضوعات مهمی که این روزها خیلی سر و صدا کرده، بازاریابی درونگرا نام داره که خیلی از افراد، اون رو معادل بازاریابی دیجیتال می‌دونن. اما حقیقت اینه که تفاوت‌های جزئی بین این دو عنوان وجود داره که سدروس در ادامه این مقاله، شما رو بیشتر باهاش آشنا می‌کنه.

دیجیتال مارکتینگ در دنیای تجارت چه جایگاهی داره؟

به طور کلی باید بگیم در شرایط امروزی، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و معرفی برند شما، یه موضوع مهم و حیاتی محسوب می‌شه. خیلی از کسب و کارهای بزرگ و کوچیک، برای معرفی برند شون، از وب سایت استفاده می‌کنن و یا حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور دارن و از استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال کمک می‌گیرن.

محتوای دیجیتال و بازاریابی آنلاین انقدر رایج و محبوب شده که خیلی از کاربران برای پاسخ دادن به نیازهاشون، به اینترنت مراجعه می‌کنن و از این طریق به برندها اعتماد می‌کنن. از اونجایی که دیجیتال مارکتینگ شامل گزینه‌ها و استراتژی‌های مختلفی می‌شه، شما می‌تونید خلاق باشید و از انواع تاکتیک‌های بازاریابی متناسب با بودجه خودتون استفاده کنید.

با استفاده روش‌ها و تاکتیک‌های گوناگون بازاریابی آنلاین، می‌تونین به شکل‌های متعدد و متفاوتی با مشتریان در ارتباط باشید. یادتون باشه که برای انتخاب بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، باید اهداف‌تون رو در نظر بگیرید و تصویر درستی از نیازهای کاربران داشته باشید.

 

 

به عنوان مثال، یک بازاریاب محتوا می‌تونه برای دیجیتال مارکتینگ رستوران، سراغ مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگ، تصاویر جذاب یا حتی کتاب الکترونیکی مفید و کاربردی در زمینه آشپزی استفاده کنه که این کار، منجر‌به جذب مخاطبان بیشتر و جلب اعتماد و رضایت اون‌ها می‌شه. علاوه‌بر‌این، شما می‌تونید از شبکه‌های اجتماعی گوناگون برای تبلیغ کسب و کارتون استفاده کنید و حتی از طریق آدرس ایمیل، ارتباط عمیق‌تری با مخاطبان برقرار کنید و از نظرات و پیشنهادات اون‌ها آشنا بشید.

اگه زمان کافی برای انجام این‌کارها ندارید و یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می‌تونید روی کمک تیم متخصص و کاربلد سدروس حساب کنید که تجربه درخشانی توی این زمینه داره و به بهترین شکل ممکن، کسب و کار شما رو از طریق روش‌های بازاریابی آنلاین، ارتقا می‌ده.

چرا بازاریابی دیجیتال اینقدر مهم شده؟

بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کنه تا از طریق روش‌های گوناگون، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید که در مقایسه با روش‌های سنتی، بازدهی بالاتری هم داره. در واقع شما می‌تونید مشتریان بالقوه‌ای رو که احتمال داره محصولات شما رو بخرن یا از خدمات‌تون استفاده کنن، مورد هدف قرار بدین و از استراتژی تولید محتوا برای افزایش فروش استفاده کنید.

علاوه‌بر‌این، روش‌های بازاریابی آنلاین در مقایسه با تبلیغات سنتی، اغلب مقرون‌به‌صرفه‌تر هستن و این امکان رو فراهم می‌کنن تا بتونید میزان موفقیت‌تون رو به صورت روزانه بررسی کنید و در صورت نیاز، برای رسیدن به اهداف‌تون، استراتژی‌تون رو تغییر بدین.

حالا پیشنهاد می‌کنیم که توی این بخش با سدروس همراه باشید تا با چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ آشنا بشید:

1. با دیجیتال مارکتینگ می‌تونید مشتریان هدف‌تون رو تحت تاثیر قرار بدین

یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ اینه که شما می‌تونید فقط با مشتریان مورد نظرتون در ارتباط باشید. به عنوان مثال، اگه تبلیغی رو در تلویزیون، مجله یا بیلبورد منتشر کنید، کنترل کمتری روی افرادی که آگهی رو می‌بینن پیدا می‌کنید. البته که می‌تونید می‌تونید آمار بگیرید و از روش‌های جامعه شناسی برای تخمین تعداد و تیپ شخصیتی مخاطبانی که تبلیغ شما رو می‌بینن استفاده کنید، اما حتی این روش هم نمی‌تونه اطلاعات دقیقی رو در اختیارتون قرار بده و خیلی حدودیه.

اما بازاریابی آنلاین این امکان رو براتون فراهم می‌کنه که مخاطبان خاص رو شناسایی کنید و مورد هدف قرار بدین و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده رو برای این دسته از افراد ارسال کنید. به عنوان مثال، ممکنه از ویژگی‌های هدف گذاری شبکه‌های اجتماعی برای نمایش دادن تبلیغات به مخاطبان خاصی بر اساس متغیرهایی مثل سن، جنسیت، مکان، علایق، رفتارها یا غیره استفاده کنید. از طرف دیگه، می‌تونید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه دارن یا کلمات کلیدی خاصی که به صنعت شما مربوط می‌شن، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان رو می‌ده تحقیقات لازم رو برای شناسایی شخصیت خریدار و مشتری‌تون انجام بدین و استراتژی بازاریابی‌تون رو در طول زمان اصلاح کنید تا مطمئن بشید به مشتریان بالقوه‌ بیشتری دست پیدا می‌کنید. مهم‌تر از همه اینکه، به کمک بازاریابی آنلاین می‌تونید بهینه‌ سازی محتوا رو برای مخاطب‌های خاصی انجام بدین و کیفیت کارتون رو بالا ببرید.

2. بازاریابی آنلاین، مقرون‌به‌صرفه‌تر از روش‌های بازاریابی برون‌گراست!

به کمک دیجیتال مارکتینگ شما می‌تونید کمپین‌های مختلف رو به صورت روزانه دنبال کنید و در صورتی که نتیجه مطلوبی از یک روش خاص دریافت نکردید، دیگه براش هزینه نکنید و از یک استراتژی بهتر استفاده کنید. این مزیت در روش‌های تبلیغات سنتی وجود نداره. به عنوان مثال مهم نیست که شما از یک بیلبورد تبلیغاتی چقدر نتیجه می‌گیرید، در هر صورت باید هزینه رو پرداخت کنید و اگه خوب کار نکنه، هزینه شما هدر رفته!

علاوه‌بر‌این، موقع استفاده از بازاریابی آنلاین، شما کنترل کاملی روی جایی که می‌خواین پول‌تون رو خرج کنید، خواهید داشت و می‌تونید اون رو مدیریت کنید. ممکنه تصمیم بگیرید که به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، برای ایجاد محتوای اینستاگرام با بازدهی بالا یا برای نرم افزار طراحی، هزینه کنید. همه چیز در اختیار شماست! با این روش، شما می‌تونید استراتژی‌های مختلف رو بررسی کنید تا بی‌خودی پول‌تون رو برای روش‌هایی که عملکرد خوبی ندارن، هدر ندین.

به طور کلی، روش‌های بازاریابی دیجیتال، خیلی مقرون‌به‌صرفه‎تر هستن و فرصت‌های منحصر‌به‌فردی رو در اختیار شما قرار می‌دن تا مطمئن بشید که بیشترین سود رو به‌دست میارید.

به عنوان مثال، اگه تازه یک کسب و کار کوچیک راه‌اندازی کردین و بودجه‌تون محدوده، می‌تونید روی روش‌هایی مثل رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا استراتژی سئو سرمایه گذاری کنید که هر سه گزینه، می‌تونن با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی براتون داشته باشن.

3. به کمک دیجیتال مارکتینگ، می‌تونی با برندهای بزرگ‌تر رقابت کنی!

اگه صاحب یک کسب‌وکار کوچیک و نوپا هستید، رقابت با برندهای بزرگ و موفق که خیلی از اون‌ها میلیون‌ها دلار برای تبلیغات تلویزیونی یا کمپین‌های بازاریابی مختلف سرمایه‌گذاری کردن، براتون سخت و دشواره. خوشبختانه، باید بگیم که فرصت‌های زیادی وجود داره که شما می‌تونید از طریق ابتکارات و خلاقیت‌های گوناگون در دنیای بازاریابی دیجیتال، از رقیب‌های بزرگ خودتون جلو بزنید.

به عنوان مثال، ممکنه کلمات کلیدی خاصی رو که مرتبط با محصول یا خدمات شما هستن شناسایی کنید و محتوای باکیفیت و مفیدی رو ارائه بدین که به رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو کمک می‌کنن. به طور کلی،  محتوا همیشه سبز یکی از بهترین و مفید‌ترین استراتژی‌ها برای شماست. برای موتورهای جستجو هیچ اهمیتی نداره که کدوم برند بزرگ‌تره، در عوض، این محتوای صفحه شماست که روی اولویت‌بندی موتورهای جستجو تاثیر می‌ذاره. پس فرصت رو از دست ندین و از یک تیم متخصص مثل سدروس کمک بگیرید تا برنده میدون رقابت باشید!

4. شما می‌تونید روند پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ رو بررسی کنید

دیجیتال مارکتینگ، یک دید جامع و کامل از تمام معیارهایی که ممکنه برای شرکت شما مهم باشن، در اختیارتون قرار میده که از جمله اون‌ها می‌تونیم به برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و زمانی که مخاطب در سایت شما سپری کرده، اشاره کنیم. این یکی از بزرگ‌ترین مزایای بازاریابی آنلاین محسوب می‌شه.

بازاریابی دیجیتال به بازاریابان این امکان رو می‌ده تا نتایج دقیق رو در زمان‌های مختلف مشاهده و بررسی کنن. حالا فرض کنید که یک آگهی تبلیغاتی رو روی روزنامه چاپ کرده باشید، چطوری می‌تونید تخمین بزنید که واقعاً چند نفر اون صفحه رو خوندن و به تبلیغ شما توجه کردن؟ در چنین شرایطی، هیچ راه مطمئنی برای آگاهی از بازخورد و عملکرد تبلیغ شما وجود نداره.

علاوه‌بر‌این، با دیجیتال مارکتینگ می‌تونید میزان بازگشت سرمایه و نتیجه‌گیری از تلاش‌های بازاریابی مختلف رو هم اندازه‌گیری کنید که در ادامه به چند نمونه از اون‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ترافیک وب سایت

یکی از مزایای روش‌های بازاریابی آنلاین اینه که شما می‌تونید تعداد دقیق افرادی رو که در یک زمان مشخص از صفحه اصلی وب سایت شما بازدید کردن، مشاهده کنید. این کار رو می‌تونید با استفاده از نرم افزارهای تجزیه و تحلیل دیجیتال موجود در پلتفرم های بازاریابی مثل HubSpot انجام بدین. همچنین می‌تونید ببینید که بازدیدکنندگان از چه دستگاهی برای بازدید از صفحه شما استفاده کردن و از کجا اومدن.

این قابلیت به شما کمک می‌کنه تا بر اساس تعداد افرادی که کانال‌های مختلف به وب‌سایت شما دسترسی پیدا می‌کنن، اولویت‌بندی کنید که کدوم کانال‌های بازاریابی برای شما سودمند و کارآمد هستن. به عنوان مثال، اگه تنها 10 درصد از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک بدست اومده، باید مدتی رو صرف ارتقا و بهنه‌سازی سئو کنید تا این مشکل رو برطرف کنید.

اما در روش‌های بازاریابی آفلاین، تشخیص اینکه مردم چطوری با برند شما تعامل دارن و بررسی بازخورد عملکرد تبلیغاتی، خیلی سخته! با دیجیتال مارکتینگ، می‌تونید روندها و الگوهای رفتاری افراد رو بررسی کنید و تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد نحوه جذب مشتریان و گسترش کسب و کارتون بگیرید.

  • عملکرد محتوا و تولید سرنخ

تصور کنید یک بروشور تبلیغاتی از محصول‌تون آماده کردین و اون رو از طریق صندوق پستی خانه‌های مختلف، در سراسر شهر پخش کردین. این بروشور نوعی محتوا محسوب می‌شه که به صورت آفلاین منتشر شده. اما مشکل اینجاست که شما نمی‌دونید چند نفر بروشور شما رو خوندن و یا چند نفر اون رو مستقیماً به سطل زباله انداختن!

حالا تصور کنید که همین بروشور تبلیغاتی رو در وب سایت به صورت آنلاین منتشر کنید. حالا شما می‌تونید به راحتی بررسی کنید که دقیقا چند نفر از صفحه مورد نظر بازدید کردن و هم‌چنین، با استفاده از فرم‌ها، می‌تونید اطلاعات تماس کسانی که بروشور شما رو دانلود کردن به‌دست بیارید.

  • مدلسازی اسناد

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر همراه با ابزارها و فناوری‌های مناسب، به شما این امکان رو می‌ده که از بهترین روش‌های برای فروش محصول یا ارائه خدمات به مشتریان استفاده کنید. در واقع شما می‌تونید با انجام تحقیقات و بررسی رفتار کاربران، کاربردی‌ترین استراتژی رو برای فروش محصول‌تون شناسایی کنید. در نتیجه، شما می‌تونید تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدوم استراتژی بازاریابی به تحقق اهداف شما کمک می‌کنه، بگیرید و بخش‌هایی از چرخه فروش که نیاز به اصلاح دارن رو شناسایی کنید.

یادتون باشه که همسویی روش‌های بازاریابی با فروش، خیلی مهمه!  طبق گفته  Aberdeen Group، شرکت‌هایی که از استراتژی بازاریابی مناسب با فروش محصولات‌شون استفاده می‌کنن، با نرخ رشد 20 درصدی  به طور سالانه مواجه می‌شن. بنابراین، اگه بتونید روند فعالیت مشتری در چرخه خرید رو با استفاده از فناوری‌های دیجیتال بهبود ببخشید، با موفقیت قابل‌توجهی توی کسب‌وکارتون مواجه می‌شید!

5. سازگاری و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسون‌تره!

استراتژی‌های بازاریابی همیشه ثابت نیستن و شما باید راهکارهای مختلفی امتحان کنید و در نتیجه، نحوه تاثیرگذاری و عملکردش رو بررسی کنید. گاهی اوقات، همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌ره!  به عنوان مثال، ممکنه وسط راه متوجه بشید که یکی محاسبات‌تون اشتباه بوده، یک فرضیه نادرست بوده، یا مخاطبان اونطور که انتظار می‌رفت واکنش نشون ندادن. خب در چنین شرایطی، اینکه بتونید استراتژی‌تون رو در طول مسیر تغییر بدین یا تنظیم کنید، خیلی سودمند و موثره چون دیگه مجبور نیستین از صفر شروع کنید!

اینکه می‌تونید استراتژی‌تون رو به راحتی تغییر بدین، یک مزیت بزرگ بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شه. به طور کلی، تنظیم استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، خیلی ساده‌تر از روش‌های سنتی بازاریابی مثل آگهی روزنامه یا تبلیغات بیلبورد هست. به عنوان مثال، اگه یک تبلیغ آنلاین نتونه نتایج مدنظرتون رو بدست بیاره، می‌تونید به سرعت تنظیمش کنید یا به طور کل، اون رو متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل بشه.

6. دیجیتال مارکتینگ و بهبود نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ‌های شما!

همونطور که قبلا اشاره کردیم، بازاریابی دیجیتال کمک می‌کنه که فرآیند و نتایج تلاش‌های بازاریابی‌تون رو
به راحتی بررسی کنید. این موضوع باعث می‌شه که مخاطبان بیشتری رو به سمت خودتون جذب کنید و روند نرخ تبدیل رو بهبود ببخشید. امکان سنجش اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می‌کنه تا از بهترین و مناسب‌ترین استراتژ‌ی‌ها استفاده کنید. اصلاح و بهبود مداوم روش‌های مارکتینگ، نرخ تبدیل شما رو بهبود می‌بخشه. بنابراین، باید بگیم که سرمایه‌گذاری در بازاریابی آنلاین تضمین می‌کنه که همه چیز برای رسیدن به بیشترین میزان تبدیل، بهینه شده!

علاوه‌بر‌این، همه سرنخ ها ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارن. دیجیتال مارکتینگ فرصتی رو برای شما فراهم می‌کنه تا مخاطبان خاصی رو مورد هدف قرار بدین که این کار منجر‌به جذب مشتریان با کیفیت بالاتر می‌شه. همین موضوع، به پیشرفت کسب و کار و افزایش فروش و ارائه خدمات بهتر، کمک می‌کنه.

7. در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال، می‌تونی مخاطب رو درگیر کنی

اینکه بتونیم مخاطب رو تحت تاثیر قرار بدیم و درگیرش کنیم، یکی از اقدامات اصلی و ضروری بازاریابی محسوب می‌شه. برقراری ارتباط عمیق و موثر در اولین مرحله، مخاطب رو به سمت خرید یا استفاده از خدمات شما تشویق و ترغیب می‌کنه. استفاده از روش‌های گوناگون دیجیتال مارکتینگ، این امکان رو برای شما فراهم می‌کنه که از ابتدا تا انتها و در هر مرحله‌ای که دوست دارید، این کار رو انجام بدین و با کاربران ارتباط برقرار کنید. این موضوع به کاهش بانس ریت سایت هم کمک می‌کنه.

کانال‌های آنلاین به شما این امکان رو می‌دن که در طول فرآِیند خرید مشتریان، در کنار اون‌ها باشید و نظارت کاملی روی مراحل گوناگون داشته باشید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان، خیلی مهمه و به بهبود روند تبدیل سرنخ‌ها کمک می‌کنه. به کمک دیجیتال مارکتینگ، شما متوجه می‌شید که کاربران چقدر با کسب و کار شما ارتباط برقرار کردن و نحوه عملکرد اون‌ها به چه شکلیه.

انواع دیجیتال مارکتینگ کدامند؟

شاید این سوال برای شما هم ایجاد شده باشه که بازاریابی آنلاین شامل چه مواردی می‌شه؟ پس توی این بخش با سدروس همراه باشید تا خیلی ساده، با خلاصه‌ای از رایج‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتال و نحوه عملکرد اون‌ها آشنا بشید:

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

به طور کلی، فرآیند بهینه‌سازی وب سایت به کسب “رتبه” بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه، افزایش میزان ترافیک ارگانیک (یا رایگان) وب سایت شما کمک می‌کنه. کانال‌هایی که از سئو سود می‌برن شامل وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و اینفوگرافیک‌ها هستن. در واقع اگه شما هم صاحب کسب و کار آنلاین هستین، چک لیست سئو داخلی یکی از نکات اصلی محسوب می‌شه که باید مدنظر داشته باشید.

راه‌های مختلفی برای ارتقا سئو به منظور ایجاد ترافیک مناسب برای وب‌سایت شما وجود داره که  شامل موارد زیر هستن:

  • سئوی روی صفحه: این نوع سئو روی تمام محتوایی که در صفحه وب‌سایت وجود داره، تمرکز می‌کنه. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای نتایج جستجو می‌تونید به سوالات بازدیدکنندگان پاسخ بدین و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که این سؤالات ایجاد می‌کنن، رتبه بالاتری کسب کنید.
  • سئوی خارج از صفحه: این نوع سئو بر روی تمام فعالیت هایی تمرکز می‌کنه که موقع بهینه سازی وب‌سایت شما “خارج از صفحه” انجام می‌شه. شاید این سوال براتون ایجاد شده باشه که “چه فعالیتی که در وب سایت شخصی من نیست می‌تونه روی رتبه سایت من تاثیر بذاره؟” جواب شما، لینک های ورودیه که تحت عنوان بک لینک هم شناخته می‌شن. تعداد ناشران و سایت‌هایی که به شما پیوند می‌دن و هم‌چنین، اعتبار و اقتدار اون‌ها، می‌تونه تاثیر قابل توجهی در رتبه بندی‌سایت شما با توجه به کلمات کلیدی‌تون داشته باشه. ایجاد شبکه و ارتباط با ناشران سایت‌های دیگه، نوشتن پست‌های مهمان در این وب‌سایت‌ها (و پیوند دادن به وب‌سایت خود)، جلب توجه خارجی و غیره، می‌توانید بک لینک‌هایی  که برای ارتقای وب‌سایت خودتون در همه  SERP‌های مناسب نیاز دارید، به‌دست بیارید.
  • سئوی فنی: این نوع سئو روی ساختار و موارد فنی وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما متمرکز شده. فشرده‌سازی تصاویر، داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی از شکل‌های گوناگون سئوی فنی هستن که می‌تونند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما رو افزایش بدن که این موضوع، یک عامل مهم برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو مثل  Google محسوب می‌شه.

2. بازاریابی محتوا

این اصطلاح به تولید و ارتقا کیفیت محتوا سایت به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، تولید سرنخ و جذب مشتریان بیشتر اشاره داره. مواردی که می‌تونن در استراتژی بازاریابی محتوا شما نقش داشته باشن عبارتند از:

  • پست‌های وبلاگ: نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ شرکت به شما کمک می‌کنه که تخصص صنعت و کسب و کارتون رو نشون بدین و ترافیک جستجوی ارگانیک رو برای کسب و کارتون ایجاد کنید. این موضوع، در نهایت فرصت‌های بیشتری رو برای تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به سرنخ برای تیم فروش، در اختیار شما قرار می‌ده.
  • کتاب‌های الکترونیکی و محتوای آموزشی: کتاب‌های الکترونیکی، وایت‌پیپرها و محتوای آموزشی، بیشتر به بازدیدکنندگان وب‌سایت کمک می‌کنن. همچنین بستری رو برای دریافت اطلاعات تماس خواننده، مبادله محتوا و برقراری ارتباط بیشتر با مخاطب فراهم می‌کنن. این کار به افزایش میزان رضایت و اطمینان کاربران هم کمک می‌کنه.
  • اینفوگرافیک: گاهی اوقات، بازدیدکنندگان دوست دارن به جای خوندن مطالب طولانی، تصاویر جذاب و مفیدی رو مشاهده کنن. اینفوگرافیک‌ها  در واقع شکلی از محتوای بصری هستن که می‌تونن مفاهیم مختلفی رو به مخاطب برسونن. کاربران با دیدن این تصاویر، اطلاعات مفیدی رو دریافت می‌کنن و در عین حال از گرافیک جذاب صفحه شما لذت می‌برن.
  • محتوای صوتی یا تصویری: حتما می‌دونید که تلویزیون و رادیو از کانال‌های خیلی محبوب برای بازاریابی هستن و شما می‌تونید از همین تکنیک توی دیجیتال مارکتینگ هم استفاده کنید. ایجاد محتوایی که به صورت ویدئو آنلاین ارائه می‌شه یا ایجاد فایل‌های صوتی که حس پیام‌های رادیویی رو برای مخاطب القا می‌کنن، منجر‌به جلب توجه کاربران شده و مخاطبان زیادی رو به سمت کسب و کار شما جذب می‌کنه.

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی

این روش، برند و محتوای شما رو در کانال شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنه تا بتونید برند و کسب و کارتون رو به جامعه وسیع‌تری معرفی کنید. این کار به  افزایش ترافیک سایت و هم‌چنین جذب مشتریان بیشتر، کمک می‌کنه. اگه تازه‌کار هستید در پلتفرم‌های اجتماعی تخصص ندارید، می‌تونید از یک تیم متخصص و کاربلد مثل سدروس کمک بگیرید و محتواتون رو در شبکه‌های مختلفی مثل LinkedIn و Facebook و غیره منشتر کنید. همچنین، شما می‌تونید روند فعالیت‌ها رو از طریق برنامه‌هایی مثل HubSpot  تجزیه و تحلیل کنید.

تعداد شبکه‌های اجتماعی روز‌به‌روز در حال افزایشه که هرکدوم قابلیت‌هایی دارن. از جمله محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین رسانه‌ها که در رشد و توسعه دیجیتال مارکتینگ موثر هستن، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • فیس بوک
  • توییتر
  • لینکدین
  • اینستاگرام
  • اسنپ ​​چت
  • پینترست

این شبکه‌ها به شما امکان برقراری ارتباط و شراکت با یک تولیدکننده محتوای محبوب یا شرکت موفق که در حال حاضر با مخاطبان زیادی در ارتباط هست رو می‍‌ده و با این کار، شما هم می‌تونید تعدا مخاطبان خودتون رو افزایش بدین و با کاربران بیشتری تعامل داشته باشید.

4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

بهتره اول به این موضوع بپردازیم که اصلا PPC چیه؟ PPC یا تبلیغات کلیکی، یک روش کاربردی  برای افزایش ترافیک وب‌سایت شماست که با پرداخت هزینه به ناشر، به ازای هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می‌شه، عمل می‌کنه. یکی از رایج‌ترین انواع PPC، تبلیغات گوگل هست که به شما اجازه می‌ده برای رسیدن به اسلات‌های برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل، به ازای هر کلیک روی پیوندهایی که قرار دادین، مبلغی رو پرداخت کنید. کانال‌های دیگه‌ای که در اون‌ها می‌تونید از سیستم PPC استفاده کنید عبارتند از:

  • تبلیغات پولی در فیس بوک: در این شرایط، شما می‌تونید  هزینه‌ای رو برای سفارشی کردن یک ویدیو، یک پست تصویری یا نمایش اسلاید و غیره پرداخت کنید تا فیسبوک اون‌ها رو در فیدهای خبری صفحاتی که با مخاطبان کسب و کار شما در ارتباط هستن، منتشر ‌کنه.
  • کمپین‌های تبلیغاتی توییتر: در اینجا، کاربران می‌توانند برای قرار دادن یک سری پست یا نشان نمایه در فیدهای خبری یک صفحه خاص، مبلغی رو پرداخت کنن که همگی برای رسیدن به یک هدف خاص برای کسب و کار شما اختصاص داده شدن. این هدف می‌تونه افزایش ترافیک وب‌سایت، جذب مخاطبان بیشتر در توییتر، دعوت به مشارکت یا حتی دانلود اپلیکیشن باشه.
  • پیام‌های حمایت‌شده در لینکدین: با این قابلیت، شما می‌تونید برای ارسال مستقیم پیام‌ها به کاربران خاص در لینکدین که بر اساس صنعت و نوع کسب و کار شما تعیین می‌شن، هزینه‌ای رو پرداخت کنید.

5. بازاریابی وابسته

این روش، یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد محسوب می‌شه که در واقع، شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب‌سایت خودتون، کمیسیون و کارمزد دریافت می کنید. کانال‌های بازاریابی وابسته شامل موارد زیر هستن:

  • میزبانی تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه YouTube
  • ارسال لینک‌های وابسته از حساب‌ کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی

در واقع، این کار شکل جدیدی از اینفلوئنسر مارکتینگ هست که این روزها خیلی رایج شده. ایجاد یک کمپین تبلیغاتی با استفاده از اینفلوئنسرها می‌تونه شکل بسیار موثری از بازاریابی وابسته باشه. پیدا کردن تولیدکنندگان محتوای مناسب و کاربردی که در این زمینه متخصص هستن، می‌تونه کیفیت بازاریابی دیجیتال شما رو به سطح بالاتری برسونه.

6. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به تبلیغاتی گفته می‌شه که عمدتاً مبتنی بر محتوا هستن و در یک پلتفرم، در کنار محتوای غیر پولی دیگه‌ای نمایش داده می‌شن. پست‌های حمایت شده توسط BuzzFeed مثال خوبی برای این موضوع هستن. اما خیلی از مردم، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی رو هم  “بومی” نام‌گذاری می‌کنن که از جمله اون‌ها می‌تونیم به تبلیغات
فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام اشاره کنیم.

7. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری گفته می‌شه که برای خودکارسازی عملیات اصلی بازاریابی شما مورد استفاده قرار می‌گیره. خیلی از فعالیت‌های بازاریابی تکراری که معمولا به صورت دستی انجام می‌شن، می‌تونن به شکل خودکار تنظیم بشن و کار رو برای ما ساده‌تر کنن. از جمله این فعالیت‌ها می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خبرنامه‌های ایمیل: با استفاده از اتوماسیون ایمیل شما این امکان رو دارید که به طور خودکار برای مشترکین‌تون ایمیل ارسال کنید. علاوه‌بر‌این، می‌تونید فهرست مخاطبان‌تون رو در صورت نیاز کوچیک‌تر کنید یا گسترش بدین تا پیام‌های شما فقط به افرادی ارسال بشه که مد نظرتون هستن.
  • تنظیم پست برای رسانه‌های اجتماعی: اگه می‌خواین حضور موثر و مفیدی در یک شبکه اجتماعی داشته باشید و نتیجه خوبی بگیرید، به طور مکرر پست بذارید و فعالیت کنید. ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی، محتوای شما رو در زمان‌های مشخصی به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی منتقل می‌کنن، بنابراین، شما می‌تونید زمان بیشتری رو صرف تمرکز روی استراتژی محتوا تون کنید.
  • گردش کار پیشرو: تولید سرنخ ها و تبدیل اون‌ها به مشتریان دائمی، می‌تونه یک فرآیند طولانی و زمان‌بر باشه. شما می‌تونید این فرآیند رو با ارسال ایمیل و ارائه محتوای خاص به مخابنان هدف‌تون که با معیارهای خاصی مطابقت دارن، به صورت خودکار انجام بدین.
  • ردیابی و گزارش روند کمپین: کمپین‌های بازاریابی ممکنه شامل عوامل متعددی مثل افراد و نیروهای مختلف، ایمیل‌ها، انواع شکل‌های محتوا، صفحات وب، تماس‌های تلفنی و موارد دیگه باشن. اتوماسیون بازاریابی می‌تونه به شما کمک کنه همه فعالیت‌هاتون رو بر اساس کمپینی که ارائه شده، مرتب کنید و سپس عملکرد اون کمپین رو بر اساس پیشرفت همه این اجزا در طول زمان، پیگیری و بررسی کنید.

8. بازاریابی ایمیلی

خیلی از شرکت‌ها در سراسر جهان، از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می‌کنن. ایمیل، معمولا برای تبلیغ محتوا، اطلاع‌رسانی تخفیف‌ها و رویدادهای مهم و همچنین، هدایت و دعوت افراد به سمت وب‌سایت کسب و کار استفاده می‌شه. انواع ایمیل‌هایی که ممکنه در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:

  • خبرنامه‌های اشتراک وبلاگ.
  • ایمیل‌های مخصوص برای کاربرانی که چیزی رو در وب‌سایت دانلود کردن.
  • ایمیل‌های خوش آمدگویی به مشتریان.
  • تخفیفات و رویدادهای مناسبی خاص برای مشتریان دائمی و وفادار.
  • ایمیل‌هایی شامل نکات مهم برای پرورش و آگاهی مشتری.

9. روابط عمومی آنلاین

عملکرد روابط عمومی آنلاین، دقیقا مثل روابط عمومی در دنیای فیزیکیه و در واقع تضمینی برای جواب گرفتن از فعالیت‌های آنلاین گوناگون مثل نشریات دیجیتال، وبلاگ‌ها و وب‌سایت‌های مبتنی بر محتوا، محسوب می‌شه. روش‌هایی که می‌تونید از اون‌ها برای به حداکثر رسوندن تلاش‌های روابط عمومی‌تون استفاده کنید عبارتند از:

  • ارتباط با خبرنگاران از طریق رسانه های اجتماعی: به عنوان مثال، گفتگو با خبرنگاران در توییتر، راهی عالی برای ایجاد ارتباط با مطبوعات هست که فرصت‌های رسانه‌ای زیادی رو برای شرکت شما ایجاد می‌کنه.
  • بررسی آنلاین کسب و کار شما: وقتی شخصی شرکت و کسب و کار شما رو به صورت آنلاین بررسی می‌کنه، با برند و کسب و کار شما آشنا می‌شه. در واقع شما می‌تونید برند‌تون رو به میلیون‌ها نفر معرفی کنید و پیام‌های ارزشمندی رو منتشر کنید و در نتیجه، شهرت و اعتبار بالایی بدست بیارید.
  • بهره‌مندی از نظرات کاربران در وب‌سایت یا وبلاگ شخصی شما: نظرسنجی و  پاسخ به افرادی که محتوای شما رو مطالعه می‌کنن، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد تعامل و گفتگو سازنده درباره صنعت و شغل شماست.

10. بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا، شکل خاصی از دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه که در این روش، شما سعی دارید در هر مرحله از فرآیند خرید یا بازدید کاربر از سایت، مخاطب رو راضی و خوشحال کنید. برای این کار، شما می‌توید تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین مختلفی که در بالا بهشون اشاره کردیم، استفاده کنید. در این بخش، چند نمونه رایج از روش‌های بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی رو به شما معرفی می‌کنیم:

  • وبلاگ نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
  • بازاریابی ویدیویی در مقابل تبلیغات تجاری سنتی
  • لیست مخاطبین ایمیل در مقابل email spam

11. محتوای حمایت شده

با محتوای حمایت‌شده، شما به‌عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگه‌ای پول می‌دین تا محتوایی رو برای شما تولید و تبلیغ کنه و با این روش،  برند یا خدمات شما رو توضیح بده و معرفی کنه. یکی از محبوب‌ترین انواع محتوای حمایت شده، اینفلوئنسر مارکتینگ هست. با این نوع محتوای حمایت شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خودش حمایت می‌کنه تا پست‌ها یا ویدیوهای مربوط به شرکتش رو در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنه. نوع دیگه‌ای از محتوای حمایت شده، می‌تونه یک پست وبلاگ یا مقاله باشه که برای معرفی و شناساندن یک موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده.

12. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

زمانی که یک کاربر در حال جستجوی محصول یا کسب و کاری هست که به شما ارتباط داره، یک فرصت عالی برای ارتقاء و توسعه کسب و کار شما ایجاد می‌شه. تبلیغات پولی و سئو، دو استراتژی عالی برای ارتقا کسب و کار شما و سرمایه گذاری روی جذب کاربران محسوب می‌شن. علاوه‌بر‌این، بازاریابی موتورهای جستجو هم راه دیگه‌ای برای افزایش ترافیک وب‌سایت هست که این کار رو می‌تونید با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جستجو انجام بدین. دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads  و Google Ads. که این تبلیغات پولی به‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرن و مخاطب خیلی سریع اون‌ها رو مشاهده می‌کنه. این روش، نمونه‌ای از تبلیغات بومی موثر و کاربردیه.

13. بازاریابی پیام فوری

بازاریابی از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان، راهی سریع و آسان برای دستیابی به مشتریان و فرصت‌های بیشتره! حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه‌شون رو ارائه نکردن. این روش، یک راهکار ساده برای اطلاع‌رسانی به مخاطبان درباره موضوعات مختلف مثل فروش فوق‌العاده، محصولات جدید، تخفیفات ویژه یا به‌روز‌رسانی در مورد سفارشات هست. اگه مشتریان شما سوالی داشته باشن یا به اطلاعات بیشتری نیاز پیدا کنن، می‌تونن با این روش، با مسئولان فروش و کارشناسان شما ارتباط برقرار کنن. شما می‌تونید این پیام‌ها رو به طور مستقیم از طریق پیامک یا از طریق پلتفرم‌هایی مثل Facebook Messenger یا WhatsApp ارسال کنید.

یک بازاریاب دیجیتال دقیقا چیکار می‌کنه؟

افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنن، مسئول معرفی و اطلاع‌رسانی از برند و جذب مخاطبان بیشتر از طریق کانال‌های دیجیتالی گوناگون – اعم از رایگان و پولی – هستن که برای یک شرکت و برند مشخص کار می‌کنن. این کانال‌ها شامل شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت و غیره می‌شه.

بازاریاب دیجیتال معمولاً برای هر کانال روی یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) تمرکز می‌کنه تا بتونه عملکرد شرکت رو در هر کانال به درستی بررسی کنه. به عنوان مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئولیت سئو رو بر عهده داره، باید به وضعیت «ترافیک ارگانیک» وب‌سایت رسیدگی کنه. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص عمومی ممکنه به طور همزمان از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی مختلفی استفاده کنه. اما در شرکت‌های بزرگ‌تر، هرکدوم از این تاکتیک‌ها؛ متخصصان مخصوص به خودشون رو دارن که تنها روی یک یا دو استراتژی بازاریابی متمرکز هستن.

در این بخش همراه سدروس باشید تا با چند نمونه از این متخصصان آشنا بشید:

۱. مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک ارگانیک سایت

به طور خلاصه، مدیران سئو وظیفه رسیدگی به رتبه‌بندی کسب و کار در گوگل رو بر عهده دارن. این شخص، با تولید‌کننده محتوا ارتباط داره و از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو استفاده می‌کنه تا مطمئن بشه محتوایی که تولید شده، در Google عملکرد خوبی داره. (حتی اگر شرکت این محتوا رو در رسانه‌های‌اجتماعی هم منتشر کرده باشه.)

۲. کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان صرف شده در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، کاربران کانال  YouTube

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستن. این افراد اغلب تقویم وبلاگ نویسی شرکت رو پیگیری می‌کنن و استراتژی محتوایی که شامل ویدیو هم می‌شه رو ارائه می‌دن. این متخصصان، معمولا با افراد در بخش‌های دیگه همکاری می‌کنن تا مطمئن بشن که محصولات و کمپین‌هایی که راه‌اندازی شدن، با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می‌شن.

۳. مدیر شبکه‌های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌کنندگان، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش یک مدیر شبکه‌های اجتماعی رو می‌تونید به راحتی از عنوان این حرفه، استنباط کنید. اما اینکه از کدوم شبکه اجتماعی استفاده می‌شه، به صنعت و نوع کسب و کار بستگی داره. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مدیران رسانه‌های اجتماعی اینه که یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت ایجاد می‌کنن. این کارمندان، ممکنه با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کنن تا یک استراتژی مناسب برای پست کردن محتوا در هر شبکه اجتماعی در نظر بگیرن.

۴. هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ و جذب مخاطب (تبدیل)

هماهنگ کننده اتوماسیون، وظیفه انتخاب و مدیریت نرم افزاری رو بر عهده داره که امکان بررسی و کنترل رفتار مشتریان و میزان رشد کسب و کار رو برای همه اعضای تیم فراهم می‌کنه. از اونجایی که ممکنه خیلی از استراتژی‌های بازاریابی به صورت جدا از هم اجرا بشن، یک شخصی باید وجود داشته باشه که بتونه این فعالیت‌های مختلف رو سازماندهی کنه و عملکرد هر بخش رو ارزیابی کنه.

بازاریابی درونگرا یا بازاریابی دیجیتال ؟

بازاریابی درونگرا روشی هست که از قابلیت‌های دیجیتال مارکتینگ برای جذب، برقراری تعامل و جلب رضایت مشتریان آنلاین استفاده می‌کنه. از طرفی، بازاریابی دیجیتال صرفاً یک اصطلاح جامع هست که برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین از هر نوعی، ، صرف نظر از اینکه ورودی یا خروجی هستن، مورد استفاده قرار می‌گیره.

به طور معمول، خیلی از افراد بازاریابی دیجیتال رو با بازاریابی درونگرا مقایسه می‌کنن، اما بین روش‌های «درونگرا» و «برون‌گرا» تفاوتی قائل نیستن. بازاریابی دیجیتال، یک اصطلاح کلی هست که برای تمام روش‌های بازاریابی که شامل ارتباطات دیجیتالی هستن، مورد استفاده قرار می‌گیره، در حالی‌که بازاریابی درونگرا بیشتر یک استراتژی محسوب می‌شه.

هدف تاکتیک‌های دیجیتال برونگرا، ارائه یک پیام بازاریابی برای افراد و مخاطبان بیشتر در فضای آنلاین هست، صرف نظر از اینکه اون افراد با کسب و کار مورد نظر مرتبط هستن یا خیر، یا اینکه آیا این پیام مورد استقبال قرار می‌گیره یا خیر! به عنوان مثال، می‌تونیم به تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در بالای خیلی از وب‌سایت‌ها مشاهده می‌شن، اشاره کنیم که می‌خوان یک محصول یا تبلیغ رو به افرادی که ممکنه اصلا نیازی بهش نداشته باشن، معرفی کنن.

از طرف دیگه، بازاریابانی که از تاکتیک‌های درونگرا استفاده می‌کنن، سراغ یک محتوای مناسب و مفید برای جذب مشتریان هدف‌شون می‌رن تا بتونن نتیجه بهتری دریافت کنن. یکی از ساده‌ترین و در عین حال تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی دیجیتال درونگرا، وبلاگ هست که به شما اجازه می‌ده تا عباراتی که مشتریان مورد نظر شما دنبالش هستن رو در وب‌سایت منتشر کنید.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل مناسبه؟

همیشه یادتون باشه که بازاریابی دیجیتال، می‌تونه برای هر کسب و کاری در هر صنعتی مفید و کاربردی باشه. فرقی نمی‌کنه که شما چه محصولی رو می‌فروشید یا چه خدماتی رو ارائه می‌کنید، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کنه که نیازهای مخاطبان رو بشناسید و با ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند، برند خودتون رو معرفی کنید و کسب و کارتون رو گسترش بدین. اما در نظر داشته باشید، هیچ الزامی وجود نداره که همه مشاغل از یک استراتژی بازاریابی آنلاین ثابت و یکسان استفاده کنن! در ادامه با سدروس همراه باشید تا شما رو با انواع شکل‌های بازاریابی دیجیتال آشنا کنیم:

  • بازاریابی دیجیتال B2B

روش B2B یا  business-to-business، یکی از رایج‌ترین شکل‌های دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه که در این روش، تلاش‌های بازاریابی آنلاین شما در راستای جذب مشتریان بیشتر انجام می‌شه و هدف اصلی، برقراری ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده‌ست. به همین دلیل، نقش اصلی استراتژی بازاریابی شما اینه که از طریق وب‌سایت و کانال‌های دیجیتالی، برقرار ارتباط بیشتر با مخاطب و جذب مشتریان بیشتر خواهد بود و نقش فروشنده خیلی مهمه. علاوه‌بر وب‌سایت، شما می‌تونید فعالیت‌های خودتون رو در شبکه‌هایی مثل LinkedIn گسترش بدین تا با مخاطبان بیشتری بتونید ارتباط برقرار کنید.

  • بازاریابی دیجیتال B2C

در روش B2C یا business-to-consumer، بسته به قیمت محصولات شما، هدف اصلی تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ اینه که افراد رو بعد از دعوت به وب‌سایت، به مشتری و خریدار تبدیل کنه بدون اینکه نیاز باشه با یک فروشنده صحبت کنن.

به همین دلیل، شما تمرکز کمتری روی جذب مشتری خواهید داشت و بیشترین تلاش‌تون رو برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی ( از لحظه ورود افراد به وب‌سایت شما تا لحظه خرید) صرف می‌کنید تا مخاطبان وب‌سایت رو به خرید محصول و استفاده از خدمات‌تون تشویق کنید.  بنابراین، باید از محتوای موثر‌تری استفاده کنید و حتی، شاید لازم باشه که از فراخوان‌های اقدام (CTA)  قوی‌تری استفاده کنید. برای کسب و کارهایی که از روش B2C استفاده می‌کنن، شبکه‌هایی مثل اینستاگرام و پینترست می‌تونن بهتر و کاربردی‌تر باشن.

چه نوع محتوایی رو باید تولید کنیم تا موفق‌تر باشیم؟

به این موضوع دقت داشته باشید، نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید باید متناسب با نیازهای مخاطبان شما باشه. در واقع، قبل از هر چیزی باید شناسایی کنید که اهداف و چالش‌های مخاطبان شما در رابطه با کسب و کارتون چیه. در قدم اول، محتوای شما باید به کاربران کمک کنه تا به اهداف‌شون برسن و بر چالش‌هایی که دارن غلبه کنن.

در قدم بعدی، باید به این فکر کنید که چه زمانی کاربران، بیشتر آماده استفاده از محتوا شما هستن و در چه مرحله‌ای از فرآیند خرید قرار دارن؟ به این کار، content mapping گفته می‌شه. بر اساس این استراتژی، تولید محتوا با توجه به موارد زیر انجام می‌شه:

  • ویژگی‌های شخصی که قراره محتوا رو مطالعه کنه و ازش استفاده کنه (در این مرحله، توجه به شخصیت خریدار اهمیت پیدا می‌کنه).
  • اون شخص چقدر امکان خرید داره؟ (یعنی توجه به چرخه زندگی خریدار).

از نظر قالب محتوایی، شما می‌تونید از چیزهای مختلفی در مراحل گوناگون بازدید کاربر از سایت، استفاده کنید. در این بخش تصمیم داریم درباره اینکه توی هر مرحله، از چه نوع محتوایی می‌تونید استفاده کنید، با شما صحبت کنیم. پس همراه ما باشید:

  • مرحله آگاهی و اطلاع رسانی

در این بخش، بهترین گزینه می‌تونه استفاده از پست‌های وبلاگ با یک سئو قوی و کلمات کلیدی مناسب باشه که این کار، به افزایش ترافیک ارگانیک سایت هم کمک می‌کنه. اینفوگرافیک قابل اشتراک‌گذاری هم یکی دیگه از راهکارها‌ست. به این معنی که وقتی دیگران محتوای شما رو به اشتراک می‌ذارن، شانس دیده شدن کسب و کار شما رو از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دن.

علاوه‌بر‌این، می‌تونید از ویدیوهای کوتاه قابل اشتراک‌گذاری هم استفاده کنید تا کاربران بتونن با برند شما در پلتفرم‌هایی مانند YouTube،  آشنا بشن.

  • مرحله جذب مشتری

کتاب‌های الکترونیکی، یک گزینه عالی برای جذب مخاطب و مشتری هستن، چرا‌که معمولا جامع‌تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستن. بنابراین، احتمال بیشتری وجود داره که کاربران ایمیل دریافت‌شون رو برای دریافت اطلاعات، ثبت کنن.

گزارش‌های تحقیقاتی هم ارزش بالایی دارن و برای جذب مشتری، یک گزینه کاربردی محسوب می‌شن. علاوه‌بر‌این، گزارش‌های تحقیقاتی و اطلاعات جدید و به‌روز درباره صنعت شما، می‌تونن برای مرحله آگاهی هم مفید باشن چون معمولا توسط رسانه‌ها یا مطبوعات صنعتی منتشر می‌شن.

یکی دیگه از گزینه‌هایی که در اختیار دارید، وبینارها هستن که شکلی دقیق‌تر و تعاملی‌تر از محتوای ویدیویی محسوب می‌شن. وبینارها یک قالب محتوایی موثر و کاربردی برای مرحله جذب مشتری هستن، چرا‌که محتوای جامع‌تر و کامل‌تری رو در مقایسه با یک پست وبلاگ یا ویدیوی کوتاه ارائه می‌کنن.

  • مرحله تصمیم‌گیری

ارائه مطالعات موردی دقیق در سایت، یکی از بهترین و موثرترین گزینه‌ها برای کسانی‌ست که آماده تصمیم‌گیری برای خرید هستن، چرا‌که کمک می‌کنه تاثیر مثبتی روی تصمیم نهایی اون‌ها داشته باشید.

علاوه‌بر‌این، پیشنهاد می‌کنیم که از ارائه گواهینامه‌ها و مدارکی که اعتبار کسب و کارتون رو بالا می‌برن غافل نشید! هر توضیح مفیدی درباره کیفیت خدمات و محصولات شما، می‌تونه کاربر رو بیشتر برای خرید نهایی ترغیب کنه. این موضوع برای برندها و مشاغل  B2C، اهمیت بیشتری داره پس باید کمی بیشتر به توصیفات و توضیحات فکر کنید. به عنوان مثال، اگه صاحب یک برند لباس هستید، می‌تونید از عکس‌ها و وید‌ئوهایی مختلفی از روند تولید و کیفیت متریال‌های اولیه و غیره استفاده کنید تا اعتماد کاربران رو جلب کنید و اون‌ها رو به خرید محصول تشویق کنید.

چطوری می‌تونم بازاریابی دیجیتال انجام بدم؟

خب، حالا که با اهمیت و مزایای دیجیتال مارکتینگ و هم‌چنین، شکل‌های مختلف بازاریابی آنلاین آشنا شدین، شاید این سوال براتون ایجاد شده باشه که از کجا باید شروع کنیم؟ قبل از هرچیزی یادتون باشه، همونطور که گفتیم، سدروس همیشه آماده کمک به شماست! پس اگه هیچ تخصصی در این زمینه ندارید یا زمان کافی برای رسیدگی به این موضوع در اختیارتون نیست، می‌تونید روی کمک ما حساب کنید که سال‌هاست در این زمینه فعالیت می‌کنیم. فقط کافیه گوشی تلفن رو بردارید و از طریق شماره تماس 09193370283 یا آدرس ایمیل proposal@sedroos.com با متخصصان و کارشناسان ما در ارتباط باشید.

در این بخش همراه ما باشید تا به شما بگیم، برای شروع دیجیتال مارکتینگ، چه کارهایی باید انجام بدین:

1. اهداف‌تون رو مشخص کنید

برای شروع بازاریابی آنلاین و ورود به دنیای دیجیتال، اولین و مهم‌ترین نکته اینه که اهدا‌ف خودتون رو شناسایی و تعریف کنید. چرا‌که انتخاب استراتژی‌ها و روش‌های دیجیتال، به اهداف شما بستگی داره. به عنوان مثال، اگه هدف شما افزایش آگاهی از برند‌تون باشه، می‌تونید از شبکه‌های اجتماهی مختلف برای جلب توجه بیشتر و دستیابی به مخاطبان جدید استفاده کنید.

از طرف دیگه، شاید شما بخواین فروش یک محصول خاص رو افزایش بدین که در این صورت، باید روی سئو و بهینه سازی محتوا تمرکز کنید تا در وهله اول، بتونید نظر خریداران بالقوه رو به وب سایت خودتون جذب کنید. علاوه‌بر‌این، اگه هدف شما فروش باشه، می‌تونید از کمپین‌های تبلیغاتی PPC  برای افزایش ترافیک سایت از طریق تبلیغات پولی استفاده کنید. در نهایت باید بگیم که، بعد از تعیین اهداف کسب و کارتون، انتخاب و پیشبرد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ساده‌تر خواهد بود.

2. مخاطبان هدف‌تون رو شناسایی کنید

ما قبلاً خیلی به این موضوع اشاره کردیم، اما حقیقت اینه که یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، فرصت هدف قرار دادن مخاطبان خاص برای کسب و کار شماست! با این حال، اگه اول مخاطبان هدف‌تون رو شناسایی نکرده باشید، نمی‌تونید از این مزیت استفاده کنید! پس حتما بررسی کنید که چه کسانی اصلی‌ترین مخاطبان شما هستن.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که مخاطبان هدف شما، ممکنه با توجه به اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاصی دارید، متفاوت باشن. به عنوان مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام، افراد جوان‌تر هستن که بیشتر به میم‌های خنده‌دار و ویدیوهای کوتاه علاقه دارن. اما معمولا مخاطبان لینکدین، افراد حرفه‌ای‌تر و سن بالاتر هستن که محتوا و مطالب تاکتیکی و تخصصی رو ترجیح می‌دن. بنابراین، شما باید نحوه ارائه محتوا‌تون رو بر اساس نیاز مخاطبان تغییر بدین تا جذابیت بیشتری براشون داشته باشید.

3. برای استفاده از هر کانال دیجیتال، بودجه تعیین کنید

بدون شک، بودجه‌ای که تعیین می‌کنید و بهش نیاز دارید، به روش‌هایی بستگی داره که می‌خواین برای دیجیتال مارکتینگ ازشون استفاده کنید. به عنوان مثال، برای تمرکز روی بعضی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین مثل سئو، رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای وب‌سایت، نیاز به بودجه چندانی ندارید. در بازاریابی درونگرا، هدف اصلی اینه‌که یک محتوای جذاب با کیفیت بالا ایجاد کنید که می‌تونه نظر مخاطبان رو جلب کنه. برای این کار، تنها سرمایه‌ای که بهش نیاز دارید، زمان شماست.

برای استفاده از  بعضی تکنیک‌ها مثل تبلیغات آنلاین و خرید لیست‌های ایمیل، بدون شک به هزینه بیشتری نیاز دارید و مبلغ این هزینه، به میزان نتیجه‌ای که می‌خواین از تبلیغات بگیرید بستگی داره.

به عنوان مثال، برای پیاده سازی PPC با استفاده از Google AdWords، با شرکت‌های دیگه‌ای وارد مناقصه می‌شید تا در بالای نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما، ظاهر بشید. با توجه به میزان رقابتی بودن کلمه کلیدی، این کار می‌تونه مقرون‌به‌صرفه باشه یا خیلی گرون براتون تموم بشه! به همین دلیل، پیشنهاد ما اینه که روی افزایش ترافیک ارگانیک سایت‌تون بیشتر تمرکز کنید.

4. بین استراتژی‌های دیجیتال پولی و رایگان، تعادل ایجاد کنید

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، به روش‌های مختلف پولی و رایگان نیاز داره تا بتونه به شکل موثری عمل کنه. به عنوان مثال، اگه برای شناسایی نیازهای مخاطبان‌تون وقت صرف کنید و روی ایجاد محتوای آنلاین با‌کیفیت برای جذب و تبدیل اون‌ها به مشتریان دائمی تمرکز کنید، احتمالاً در شش ماه اول با وجود حداقل تبلیغات، نتایج خوبی دریافت کنید.

با این حال، اگه تبلیغات پولی رو هم به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال‌تون در نظر بگیرید، احتمال داره که در مدت زمان کوتاه‌تری به نتایج مورد‌نظرتون برسید.

در نهایت، توصیه می‌کنیم که برای رسیدن به موفقیت طولانی‌مدت و پایدار، روی افزایش ترافیک ارگانیک (یا رایگان) با استفاده از محتوا، سئو و رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید. وقتی بین انتخاب روش‌های مختلف پولی و رایگان شک دارید، پیشنهاد می‌کنیم که هر دو رو امتحان کنید و روند کارتون رو بررسی کنید تا متوجه بشید که کدوم روش بهترین عملکرد رو برای برند و کسب و کار شما داره.

5. محتوای جذاب و مفید رو فراموش نکنید!

بعد از اینکه مخاطبان هدف‌تون رو شناختید و بودجه مورد نظر رو آماده کردین، وقتش رسیده که برای کانال‌های مختلفی که قراره ازشون استفاده کنید، محتوا تولید کنید. این محتوا می‌تونه شامل پست‌های مخصوص شبکه‌های اجتماعی، پست‌های وبلاگ، تبلیغات PPC، محتوای حمایت شده، خبرنامه‌های بازاریابی ایمیلی و موارد دیگه باشه.

البته یادتون باشه که هر محتوایی که ایجاد می‌کنید، باید برای مخاطبان جذاب و مفید باشه، چرا‌که هدف اصلی محتوای بازاریابی، افزایش آگاهی از برند و بهبود روند جذب مشتری و افزایش فروش و ارائه خدمات خواهد و بود.

6. محتوای دیجیتال‌تون رو حتما برای موبایل هم بهینه کنید

یکی دیگه از نکات کلیدی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایلی هست. جالبه بدونید که استفاده از گوشی های هوشمند به طور کلی حدود  69 درصد از زمان صرف‌شده برای بهره‌مندی از رسانه‌های دیجیتال در ایالات متحده رو به خودش اختصاص می‌ده. در واقع تعداد افرادی که از دسکتاپ برای دسترسی به رسانه‌های دیجیتال استفاده می‌کنن، کمتر از نیمی از جمعیت کل مصرف کنندگان رو تشکیل می‌ده! بنابراین می‌تونیم نتیجه بگیریم که کاربران موبایل، به طور قابل توجهی بیشتر هستن.

بنابراین یادتون باشه که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانه‌های اجتماعی و سایر دارایی‌های دیجیتالی برای دستگاه های تلفن همراه، یک موضوع مهم و ضروریه. اگه شرکت شما یک برنامه مخصوص تلفن همراه داره که به کاربران اجازه می‌ده تا با برند و کسب و کارتون در ارتباط باشن یا یا محصولات‌تون رو خریداری کنن، باید بگیم که شما چند پله از بقیه رقبا، بالاتر هستید.

در نظر داشته باشید، کسانی که به صورت آنلاین و از طریق دستگاه‌های تلفن همراه با شرکت شما در ارتباط هستن، باید همون تجربه خوب و مثبتی رو داشته باشن که موقع استفاده از دسکتاپ تجربه می‌کنن. در واقع، چیزی نباید کم و کسر باشه! بنابراین، توجه به طراحی وب سایت سازگار با موبایل یا واکنش گرا، از اهمیت بالایی برخورداره و محبوبیت برند شما رو برای افرادی که موبایل استفاده می‌کنن، افزایش میده.

با این راهکار، شما می‌تونید با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشید و مشتریان بیشتری رو جذب کنید. در مورد تولید تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، حتما کاربران تلفن همراه رو هم در نظر داشته باشید، زیرا ابعاد تصویر در دستگاه‌های تلفن همراه کوچک‌تر هست و ممکنه متن شما واضح نباشه.

راه‌کارهای زیادی وجود داره که با استفاده از اون‌ها می‌تونید دارایی‌های بازاریابی دیجیتال‌تون رو برای کاربران تلفن همراه هم بهینه کنید. پس یادتون باشه که موقع اجرای هر کدوم از استراتژی بازاریابی آنلاین، حتما به نحوه تبدیل و نمایش محتواتون در دستگاه‌های تلفن همراه توجه کنید.

7. در مورد کلمات کلیدی مناسب و کاربردی، تحقیق کنید

هدف نهایی بازاریابی دیجیتال، دستیابی و ارتباط با مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده شماست که هیچ‌کدوم این موارد بدون تحقیق و انتخاب ثر کلمات کلیدی مناسب و موثر، امکان پذیر نخواهد بود. انجام تحقیقات لازم و بررسی کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای شما خیلی مهمه و با ارتقا سئو، بهتون این اطمینان رو می‌ده که مردم می‌تونن از طریق موتورهای جستجو، کسب و کار شما رو پیدا کنن. علاوه‌بر‌این، تحقیق کلمات کلیدی در رسانه‌های اجتماعی، می‌تونه برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف هم مفید باشه.

پیشنهاد ما اینه که از یک متخصص و استراتژیست سئو تمام وقت کمک بگیرید که برای این کار، سدروس می‌تونه بهترین گزینه برای شما باشه. اما اگه خودتون تصمیم دارید که تحقیقات درباره کلمات کلیدی رو انجام بدین، سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با عملکرد بالا که به محصولات یا خدمات شما مرتبط هستن رو انتخاب کنید تا فرصت‌های بیشتر و تغییرات عمده و اساسی‌تری رو در اختیار داشته باشید.

8. بر اساس تجزیه و تحلیل و نتایج بدست آمده، پیش برید

در نهایت، یادتون باشه که برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر و بلندمدت، یکی از نکات مهم اینه که یاد بگیرید چطوری بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده حرکت کنید. به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه بشید که مخاطبان شما دیگه به محتوایی که در اینستاگرام تولید می‌کنید، علاقه‌ای ندارن اما در عوض،  خیلی خوب با مطالبی و محتوایی که در توییتر منتشر کردید، ارتباط برقرار می‌کنن. خب طبیعتا در چنین شرایطی شما باید استراتژی اینستاگرام رو دوباره بررسی کنید، اما این نکته رو هم در نظر داشته باشید که شاید مخاطبان شما یک کانال متفاوت رو برای مشاهده محتوای برند شما ترجیح می‌دن.

از طرف دیگه، شاید بعد از مدت‌ها متوجه بشید که وب‌سایت قدیمی شما دیگه نمی‌تونه ترافیک بالایی دریافت کنه. در چنین شرایطی می‌تونید صفحه رو به‌روزرسانی کنید یا به طور کامل اون رو حذف کنید تا روش مطمئن‌تر و جدیدتری رو برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود انتخاب کنید.

بازاریابی آنلاین، فرصت‌های خیلی زیاد و انعطاف‌پذیری رو برای رشد مستمر در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌ده اما این به شما بستگی داره که از کدوم استراتژی و به چه شکلی استفاده کنید.

با چند نمونه از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ‌ در جهان آشنا بشید!

اگه در حال حاضر به بازاریابی دیجیتال مشغول هستید، حتما دنبال راهکارهایی برای بهبود فعالیت‌ها و دسترسی به مخاطبان بیشتر هستید تا کسب و کارتون رو ارتقا بدین. به همین دلیل، هدف سدروس اینه که شما رو به طور کامل راهنمایی کنه تا بتونید از بهترین و کاربردی‌تری استراتژی‌ها متناسب با کسب و کارتون استفاده کنید.

حالا بیایید با هم چند نمونه از بازاریابی دیجیتال رو بررسی کنیم که ممکنه براتون الهام‌بخش باشن.

۱. کمپین Lego’s Rebuild the World

این کمپین، یک نمونه عالی از دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه و خیلی خوب به معرفی یک برند می‌پردازه. در این کمپین، لِگو در مورد مسائل مهم جهانی به عنوان راهی برای ارتباط با مخاطبان خود صحبت می‌کنه. در عصر حاضر، بحث در مورد مسائل جهانی و نشون دادن همسویی و حس همدلی با مشتریان، یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در بازاریابی محسوب می‌شه که می‌تونه برای شرکت‌ها و برندهای مختلف، مفید باشه.

۲. کمپین سلفی معکوس Dove

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بهش توجه داشته باشیم، تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کودکان، به ویژه دختران جوان هست که   Dove  هم درباره همین مسئله صحبت می‌کنه. کمپین سلفی معکوس، عملکرد یک دختر نوجوان موقع آماده شدن برای سلفی گرفتن و فتوشاپ عکس رو نشون می‌ده و هدف از این کار، افزایش آگاهی در مورد اینه که چطوری شبکه‌های اجتماعی روی عزت نفس افراد تاثیر منفی می‌ذارن.

این اتفاق، یک مثال عالی برای اینه که وقتی مخاطب خودتون رو به خوبی بشناسید، می‌تونید محتوای بازاریابی رو به بهترین شکل تنظیم کنید. Dove  با شناخت کافی از مخاطبانش که خیلی از اون‌ها خانم و مادر بودن، سعی کرد تا بعضی از پیام‌های اجتماعی رو به گوش اون‌ها برسونه.

۳. چالش صبح جنیفر لوپز

در این کمپین رسانه‌های اجتماعی، جنیفر لوپز یک چالش رقص رو برای تبلیغ آهنگ جدیدش راه‌اندازی کرد. با این چالش، طرفداران همون رقص را با لباس خواب و لباس‌های شیک و مجلسی انجام می‌دادن. این کمپین، جزو کمپین‌های موفق شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شه چرا که این ویدیو بیش از 13 میلیون بازدید داشته بیش از 5000 دفعه پست شده! بنابراین، می‌شه نتیجه گرفت که استفاده از رسانه‌ های اجتماعی، یک روش عالی برای جذب مخاطب و ترغیب اون‌ها به مشارکت با برند شماست.

۴. کمپین Day of the Girl آلویز

این کمپین دیجیتالی، روی بازاریابی احساسی تمرکز داره. در این کمپین، آلویز از کارمندان خودش می‌پرسه که چه پیامی برای دختران دنیا دارن؟ این زنان سعی می‌کنن تا راهکارها و نکات ارزشمندی رو به گوش سایر دختران برسونن و هدف از این کار،  الهام بخشیدن به همه در روز جهانی دختر هست که هر ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شه.

شاید با خودتون فکر کنید که این کمپین به محصول یا خدمات خاصی اشاره نمی‌کنه، اما نکته این نیست! هدف این کمپین دیجیتال، الهام بخشیدن به مخاطبانش هست که با این پیام، اون‌ها می‌تونند به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند و آگاهی از برند شون رو افزایش بدن و به مخاطبان نشون می‌دن که برندشون با ارزش‌های اون‌ها، همسو و سازگاره.

نتیجه‌گیری:

این روزها، با توجه به گسترش دنیای وب و فراگیری استفاده از اینترنت، اهمیت دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست! دیگه وقتش شده که روش‌های بازاریابی سنتی و قدیمی رو با روش‌های بازاریابی آنلاین جایگزین کنید تا بتونید به‌روز باشید و کسب و کارتون رو گسترش بدین. بازاریابی دیجیتال، انواع گوناگونی داره و فرصت‌های بی‌شماری رو در اختیار شما قرار می‌ده تا بتونید با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشید و اون‌ها رو به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید. همونطور که گفته شد، دیجیتال مارکتینگ شامل استراتژی‌های متنوعی هست که می‌تونید با توجه به شرایط و شغلی که دارید، بهترین و کاربردی‌ترین گزینه رو انتخاب کنید. از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت‌ها، پیام‌های متنی یا هر رسانه آنلاین دیگه، همگی رشد و تبلیغ کسب‌وکار، خدمات یا محصول شما کمک می‌کنن. اگه زمان کافی یا تخصص لازم رو در این زمینه ندارید، می‌تونید روی کمک اعضای تیم ما در سدروس حساب کنید که تا به امروز، با برندهای مختلفی همکاری داشتن و اون‌ها رو در مسیر رسیدن به موفقیت، یاری کردن. برای ارتباط با متخصصان و مشاوران ما، می‌تونید از طریق  شماره تماس 09193370283 یا آدرس ایمیل proposal@sedroos.com اقدام کنید.

سوالات متداول چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه دیجیتال مارکتینگ

 

منبع

hubspot

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *