نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

آکادمی سدروس

نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

محتوا در یک نگاه

امروزه، اکثر کسب و کارها مفاهیم اولیه سئو و چرایی اهمیت اون رو درک می‌کنند. با این حال، وقتی نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی سئو مناسب برای کسب و کار میرسه، این موضوع رو فراموش می‌کنند که صرفاً تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی که مشتریان به دنبال اونها هستند، هم یک استراتژی اشتباهه و هم اینکه می تونه خیلی دشوار باشه. در واقع، یک موضوع کلیشه‌ای بین دارندگان کسب و کارها و بازاریابان دیجیتالی وجود داره و اونم اینه که بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) که اکنون جواب میده، اون چیزی نیست که قبلاً جواب می‌داد؛ اما واقعاً چه استراتژی برای سئو در سال 2022 میتونه بهتر عمل کنه؟

برای پاسخ به این سؤال در مرحله اول باید بدونید که استراتژی سئو برای سال 2022 صرفاً بر کلمات کلیدی تمرکز نداره. در ادامه این مطلب، همراه سدروس باشید تا با مفهوم و نحوه چیدمان یک استراتژی سئو آشنا بشیم و بیاموزیم که چگونه استراتژی سئو مناسب خود را ایجاد کنیم تا به اهدافمون در زمینه بازاریابی محتوا برسیم.

اینفوگرافیک نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو به فرآیند سازماندهی محتوای یک وب سایت بر اساس موضوع و با هدف ظاهر شدن وب سایت در نتایج جستجوی گوگل گفته می‌شه. این فرآیند اساساً در راستای به حداکثر رساندن دستیابی به ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو انجام میشه.

داشتن یک استراتژی سئو موضوع خیلی مهمی برای کسب و کار به‌حساب میاد، زیرا کمک می‌کنه در هنگام ایجاد محتوا اهداف خودتون رو بدونید و در یک مسیر حرکت کنید. به عبارتی دیگه یک استراتژی سئو تضمین میکنه تا به جای اینکه فقط به تولید محتواهای تصادفی بپردازید، محتوایی رو ایجاد کنید که مردم در جستجوی اون هستند.

 

 

استراتژی سئو بخش مهمی از پازل بازاریابی محتوا است، زیرا این نکته مهمه که محتوای شما در وهله اول چگونه به دست مخاطبینتون میرسه. قرارگیری وب سایت در صفحات اول نتایج موتورهای جستجو (SERP) روشیه که وب سایت شما مورد توجه مخاطبان قرار میگیره و اگر محتوای شما پراکنده و سازماندهی نشده باشه، ربات‌های موتور جستجو برای فهرست کردن سایت شما، شناسایی حوزه اختیارات و رتبه بندی صفحات سایت شما، فرآیند سخت‌تری رو باید طی کنند.

استراتژی سئو موبایل چیست و چه تاثیری دارد؟

استراتژی سئو موبایل عامل مهمیه که هنگام ایجاد استراتژی کلی خود باید در نظر داشته باشید. بهینه سازی موبایل شامل اطمینان از در دسترس بودن محتوای سایت شما در دستگاه‌های تلفن همراه است و به کمک این امر مخاطبان شما می‌توانند در دستگاه‌های تلفن همراه خود تجربه‌ای مشابه مرورگرهای دسکتاپ را داشته باشند.

بهینه سازی استراتژی سئو تلفن همراه از اهمیت بسیاری برخورداره،‌ زیرا گوگل، mobile first index یا ایندکس اول موبایل را به‌شدت جدی میگیره. این بدان معناست که در الگوریتم Mobile First Index نسخهٔ موبایلی سایت شما به عنوان مبدأ ایندکس در نظر گرفته می‌شه و با معیارهای مورد نظر گوگل سنجیده شده و رتبه بندی می‌شه. علاوه‌بر این، طبق آمار به دست آمده 61٪ از جستجوهای گوگل در ایالات متحده از دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌شود. بنابراین، با در نظر گرفتن همه این موارد، استراتژی سئوی شما بدون اولویت بهینه سازی موبایل بی اثر خواهد بود.

اگرچه بهینه سازی استراتژی سئو موبایل یک فرآیند کاملاً مجزا نیست، اما ملاحظات متمایزی برای سئوی موبایل وجود دارد و این موارد شامل نظارت بر سرعت صفحه، طراحی سایت واکنش‌گرا، سئوی محلی و ایجاد محتوای با‌کیفیت، صرف نظر از دستگاهی که در آن مشاهده می‌شود، می‌باشد.

سئو چیست؟

بهینه سازان موتورهای جستجو (SEO) افرادی هستند که وب سایت‌ها را بهینه می‌کنند تا رتبه بالاتری در SERP داشته باشید و ترافیک ارگانیک بیشتری به دست آورید. در اصل، سئو یک استراتژی محتوای بسیار تخصصی است که به یک کسب و کار کمک می‌کنه تا با بهره‌گیری از اون، این فرصت را به دست آورند تا مورد توجه مخاطبان خود قرار بگیرند و از طرفی مخاطبان نیز بتوانند به محتوای با‌کیفیت مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

سه نوع سئو وجود داره که یک استراتژیست سئو می‌تونه برای ایجاد یک استراتژی سئو مؤثر روی آنها تمرکز کنه :

  1. سئو داخلی سایت : این سئو بر روی محتوایی که در صفحات سایت وجود داره و نحوه بهینه سازی اون برای افزایش رتبه وب سایت از لحاظ کلمات کلیدی خاص، تمرکز داره.
  2. سئوی خارج از صفحه : این سئو بر روی پیوندهایی متمرکز می‌شه که از سایر نقاط اینترنت به وب سایت شما هدایت می‌شوند. تعداد بک لینک‌هایی که سایت شما از منابع معتبر دارد به شما کمک می‌کنه تا به کمک الگوریتم‌های موتورهای جستجو، بیشتر مورد اعتماد مخاطبان خود قرار بگیرید.
  3. سئوی فنی یا تکنیکال : این سئو بر روی معماری وب سایت، مانند کد سایت، تمرکز داره. گوگل به همان اندازه که به محتوا اهمیت می‌ده به تنظیمات فنی نیز اهمیت می‌ده، بنابراین سئوی فنی برای رتبه بندی خیلی مهمه.

به خاطر داشته باشید که هر کسب و کاری اهداف متفاوتی داره، بنابراین وظیفه سئوکار اینه که صنعت کسب و کار مورد نظر رو بررسی کنه، تعیین کنه که مخاطبان به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند و یک استراتژی  سئو ایجاد کنه که به اون‌ها آنچه را که به دنبالش هستند رو بده.

مراحل استراتژی سئو

در ادامه به برخی از مراحلی می‌پردازیم که میتونید با انجام اونها مطمئن شوید استراتژی سئوی مورد استفادتون با موفقیت عمل میکنه :

  •  فهرستی از موضوعات تهیه کنید.
  • فهرستی از کلمات کلیدی طولانی را بر اساس این موضوعات تهیه کنید.
  • برای هر موضوع صفحاتی بسازید.
  • یک وبلاگ راه اندازی کنید.
  • یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید.
  • یک پلن لینک سازی ایجاد کنید.
  • فایل‌های رسانه‌ای را قبل از آپلود در سایت خود، فشرده کنید.
  • در مورد اخبار روز استراتژی سئو و بهترین شیوه‌های آن به‌روز باشید.
  • میزان موفقیت محتوای خود را به طور مکرر بررسی کنید.

۱. فهرستی از موضوعات را تهیه کنید

اگرچه کلمات کلیدی نقش قلب سئو شما رو ایفا می‌کنند، اما دیگه به عنوان اولین قدم برای دستیابی به رشد ارگانیک در نظر گرفته نمی‌شوند. در عوض، اولین گام اینه که فهرستی از موضوعاتی که می‌خواهید تولید محتوای خود را طبق اونها انجام بدید رو تهیه کنید.

برای شروع، فهرستی از حدود 10 کلمه و اصطلاح مرتبط با محصول یا خدمات خود تهیه کنید. با توجه به الگوریتم passage ranking میتونید از ابزار کلمات کلیدی گوگل مانند Ahrefs، SEMRush یا Growth Bar برای تحقیق در مورد این کلمات و شناسایی اونها استفاده کنید.

با انجام این کار، شما میتونید موضوعات انتخاب شدتون رو با کلمات کلیدی پرطرفدار مرتبط کنید، اما نباید به طور اختصاصی برای این کلمات کلیدی تولید محتوا انجام بدید. بیایید نمونه‌ای از این فرآیند را بررسی کنیم.

فرض کنید یک کسب و کار استخر شنا در تلاشه که برای «استخرهای فایبر گلاس» یک تولید محتوا انجام بده و در پی آن هر ماه 110000 بازدید دریافت کنه. این کلمات کلیدی کوتاه میتونن نشان دهنده موضوع اصلی برای ایجاد محتوای آنها باشد، اما این سایت باید از یک سری کلمات کلیدی مرتبط دیگه هم برای گنجاندن در محتوای خود استفاده کنه. برای مثال، می‌تونن از عباراتی مانند «قیمت استخرهای فایبر گلاس» یا «هزینه استخر فایبر گلاس» برای دستیابی به موضوعات مناسب‌تر در استراتژی سئو خود استفاده کنند و کلمات کلیدی رو در کنار برخی از کلمات مرتبط قرار بدن.

با توجه به حجم جستجو و رقابت در این زمینه، می‌تونید فهرستی از 10 تا 15 کلمه کلیدی کوتاه که به کسب ‌و کار شما مرتبط هستند و توسط مخاطبان هدف شما جستجو می‌شوند رو تهیه کنید. سپس، این لیست رو بر اساس حجم جستجوی ماهانه رتبه بندی کنید. هر یک از کلمات کلیدی که شما شناسایی کرده‌‌اید، ستون نامیده می‌شوند و به عنوان پشتیبان اصلی برای یک خوشه بزرگتر از کلمات کلیدی بلند عمل می‌کنند.

پیلار پیج یا ستون محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

در استراتژی سئو  باید در نظر داشته باشید که پیلار پیج یا ستون محتوا نوعی محتواست که شما به صورت طولانی مدت روی اون در وب سایتتون کار می‌کنید و در واقع یک موضوع خاص رو به طور عمیق پوشش می‌ده. سپس این صفحه به چندین صفحه با محتواهایی به عنوان “زیر موضوع” پیوند داده می‌شه و از آنها پیوند می‌گیره. به این ترتیب، این کار باعث میشه تا شما به عنوان مرجعی در اون موضوع معرفی بشید و مخاطب بیشتری رو به صفحه و وب سایت شما هدایت می‌کنه. محتوای ستونی شما با سازماندهی بهتر محتوای شما در “خوشه‌ها”، قابلیت مشاهده موتور جستجو رو بالا میبره.

در واقع صفحه ستون یا پیلار پیج به صفحه‌ای از وب‌سایت گفته میشه که نگاه دقیقی بر روی یک موضوع داره و مطالبی رو در یک حیطه خاص به مخاطبان ارائه می‌ده. خوشه موضوع، مجموعه‌ای از مقالات بهم پیوسته یا صفحاتی در
وب سایت هستند که حول یک موضوع می‌چرخن. صفحه ستون به محتوای موضوع خوشه پیوند می‌گیره یا پیوند میشه و در نتیجه مجموعه‌ای از محتواهای بهم پیوسته خواهیم داشت که مطالب جامعی را در یک مورد به خواننده تحویل می‌دهد و از همین رو گوگل درمیابد که شما در این موضوع مرجع هستید. در ادامه با سدروس باشید تا به طور دقیق‌تر نحوه انتخاب این کلمات را بررسی کنیم.

۲. فهرستی از کلمات کلیدی طولانی را بر اساس موضوعات محتوا تهیه کنید

در این مرحله از استراتژی سئو، شما شروع به بهینه سازی صفحات خود با در نظر گرفتن کلمات کلیدی خاص خواهید کرد. با استفاده از ابزار کلمه کلیدی خود، برای هر کلمه کلیدی اصلی که انتخاب کرده‌اید، پنج تا 10 کلمه کلیدی طولانی انتخاب کنید تا به صورت عمیق‌تر به تعریف کلمه کلیدی اصلی بپردازند. مجموعه‌ای از کلمات کلیدی که برای یک کلمه کلیدی اصلی ( صفحه اصلی ) به کار میرن و به آن قدرت می‌بخشند. در عین حال این کلمات کلیدی به هم وابسته‌اند و مربوط به یک حوزه می‌باشند.

بنابراین، از کلمات کلیدی طولانی برای موضوع وبلاگ یا صفحات وب سایت خود استفاده کنید تا موضوعات خاصی را در مورد ستون‌هایی که انتخاب کرده‌اید، توضیح دهند. همه کلمات کلیدی طولانی شما، یک خوشه در مورد یک موضوع ستون ایجاد می‌کنند و مفهوم بیشتری رو به مخاطب ارائه میدن. الگوریتم‌های موتورهای جستجو روابط بین این عبارات طولانی را بررسی میکنه تا کاربران را به اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، برسونه.

این موضوع قابل توجه است که هرچه محتوای شما خاص‌تر باشه، نیازهای مخاطبان شما هم خاص‌تر خواهند بود و احتمال اینکه وب سایت شما مورد توجه مخاطبانتون قرار بگیره خیلی بیشتر میشه. گوگل با توجه به این موضوع، وب سایت‌ها رو ارزش بندی میکنه و بر همین اساس صفحاتی که به یک موضوع تخصصی می‌پردازند و بهترین پاسخ به سؤالات یک شخص هستند، رتبه‌بندی بالاتری در سرچ گوگل خواهند داشت.

۳. برای هر موضوع صفحه‌ای بسازید

وقتی صحبت از استراتژی سئو در وب سایت‌ها و رتبه بندی در موتورهای جستجو میشه، تلاش برای رتبه بندی یک صفحه برای تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی می‌تونه تقریباً غیر ممکن باشه. شما باید برای ایجاد صفحه یا پست‌های وب سایت خود از موضوعات ستونی استفاده کنید تا نمای کلی و با کیفیتی از موضوع مورد نظرتان رو با استفاده از کلمات کلیدی طولانی که برای هر خوشه در نظر گرفته‌اید، ارائه بدید. این صفحات ستون اساساً می‌تونن فهرستی از مطالب باشند، در واقع در صفحات ستون شما توضیحی از موضوع اصلی می‌دهید و از طرفی خوانندگان رو هم در مورد موضوعات فرعی که در پست‌های دیگر توضیح می‌دهید، مطلع می‌کنید.

هنگام ایجاد استراتژی سئو در نظر داشته باشید، موضوعاتی که برای آنها صفحه ستون ایجاد می‌کنید، طبق الگوریتم گوگل پاندا باید با نیازهای تجاری شما مطابقت داشته باشه که میتونن شامل تعداد محصولات که دارید، بشوند. این کار باعث می‌شه مشتریان بالقوه، شما را در موتورهای جستجو بدون توجه به کلمات کلیدی که استفاده می‌کنند، آسان‌تر پیدا کنند.

۴. یک وبلاگ راه اندازی کنید

وبلاگ نویسی میتونه روشی باورنکردنی برای رتبه بندی کلمات کلیدی و جذب کاربران وب سایت شما باشه. از این گذشته، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید و فرصتی تازه برای رتبه بندی در SERP به‌شمار میاد. بنابراین اگر تا الان برای کسب و کارتون صفحه‌ای ایجاد نکردید، در قدم اول باید این کار رو انجام بدید.

همانطور که پست‌های وبلاگتون رو می‌نویسید و چک لیست سئو وبلاگ خودتون رو گسترش می‌دید، باید سه کار را انجام دهید:

  1.  کلمه کلیدی طولانی خود را بیش از سه یا چهار بار در صفحه وارد نکنید چون الان دیگه گوگل به اون اندازه که قبلاً تطبیق دقیق کلمات کلیدی را در نظر می‌گرفت، در نظر نمی گیره. در واقع، حتی زیاد بودن کلمات کلیدی باعث میشه تا در موتورهای جستجو به عنوان یه علامت قرمز در نظر گرفته بشه و این برداشت رو میکنه که شما دارید با استفاده از یک کلمه کلیدی، کل صفحه رو پر می‌کنید تا محتواتون رو بیارید تو رتبه بندی بالاتر و به همین خاطر ممکنه سایت شما رو جریمه کنند.
  2.  دوم، این که همیشه به صفحه ستونی که برای موضوعات خود ایجاد کرده‌اید پیوند هایی رو ارجاع بدید. میتونید این کار رو به صورت تگ در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یا به عنوان متن اصلی در متن مقاله انجام دهید.
  3.  در نهایت، هنگامی که پست‌های وبلاگتون رو منتشر کردید، در صفحه ستون اصلی که از موضوع فرعی پشتیبانی می‌کنه، به اون پیوند دهید. با اتصال ستون و خوشه به این روش، به گوگل اطمینان می‌دید که رابطه‌ای بین کلمه کلیدی و موضوع کلی وجود داره.

۵. یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی ایجاد کنید

هر کدام از پست‌های وبلاگ یا صفحه وبی که ایجاد می‌کنید لزوماً به یک دسته موضوعی تعلق نداره. در واقع نوشتن در مورد موضوعات مماسی که مشتریان شما به آنها اهمیت می‌دهند، میتونه ارزش بیشتری هم داشته باشه.

با در نظر گرفتن این موضوع، حداقل هفته‌ای یک بار برای وب سایتتون تولید محتوا انجام بدید. به یاد داشته باشید که شما در درجه اول برای مخاطبان خود محتواها رو می‌نویسید نه موتورهای جستجو، بنابراین در مورد بازار هدف خود مطالعه کنید و در مورد چیزهایی که مخاطبان هدف شما به آنها علاقه‌مند هستند بنویسید. ایجاد یک استراتژی محتوا نویسی برای ثابت ماندن و تمرکز بر اهدافتان میتونه مفید باشه.

  • موضوعات مماسی:

اصطلاحی است که برای توصیف ایده‌های محتوایی استفاده می‌شود که عمداً از تمرکز اصلی شما دور می‌شوند تا مخاطبان زیادی را جذب کنند، در‌نتیجه مماس در نظر گرفته می شود، زیرا محتوای تولید شده به جای اینکه به شدت برند باشد، فقط کمی به خدمات یا محصول شما مرتبط است.

۶. یک پلان لینک سازی ایجاد کنید

تا اینجا دریافتیم که به کار‌گیری مدل خوشه موضوعی، راه پیشرفت ما در سئو هست، اما این تنها راه برای بالا بردن رتبه محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو نیست.

در حالی‌که، پنج مرحله اول استراتژی سئو ما به سئو داخلی اختصاص داشتند، اکنون میخوایم به موضوع لینک سازی بپردازیم که هدف اصلی سئو خارج از صفحه است. لینک سازی، فرآیند جذب لینک‌های ورودی (که بک لینک نیز نامیده می‌شود) به وب سایت شما از منابع دیگر در اینترنته. به عنوان یک قاعده کلی، بر اساس الگوریتم پنگوئن گوگل سایت‌هایی با اعتبار بیشتر که به محتوای شما لینک می‌دهند تأثیر مهم‌تری بر رتبه بندی شما دارند.

پیشنهاد میشه، زمانی رو صرف کنید و به همه راه‌های مختلفی که می‌تونید لینک‌های ورودی را جذب کنید، فکر کنید. شاید با به اشتراک گذاشتن پیوندهای وب سایتتون با مشاغل محلی در ازای پیوند به سایت‌های خودشان شروع کنید، یا چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. همچنین می‌تونید برای فرصت‌های وبلاگ‌نویسی مهمان به وبلاگ‌های دیگر مراجعه کنید که از طریق آن می‌توانید به وب‌سایت خود پیوند بزنید.

۷. فایل‌های رسانه‌ای را قبل از آپلود در سایت خود فشرده کنید

این فرآیند با توجه به الگوریتم MUM گوگل، یک مرحله کوچک اما مهم در پروسه ایجاد استراتژی سئو  به‌خصوص برای بهینه سازی موبایل به‌شمار میاد.

همانطور که وبلاگ یا وب سایت شما رشد میکنه، بدون شک تصاویر، ویدیوها و رسانه‌های مرتبط بیشتری برای پشتیبانی از محتوای خود نیاز خواهید داشت. این محتواهای بصری به حفظ توجه بازدیدکنندگان شما کمک می کنه، اما نکته‌ای که به راحتی فراموش می‌کنیم اینه که این فایل‌ها می تونن حجم خیلی زیادی رو به خودشون اختصاص بدن. از آنجایی که سرعت صفحه یک عامل بسیار مهم در رتبه بندی به شمار میاد، نظارت بر اندازه فایل‌های رسانه‌ای که در سایت خود آپلود می‌کنید یکی از کارهای اصلی در طراحی استراتژی سئو هستش.

هر چه اندازه فایل بزرگتر باشه، رندر کردن وب سایت شما برای یک مرورگر اینترنتی دشوارتر میشه. همچنین به طبع بارگیری این تصاویر برای مرورگرهای تلفن همراه با سختی‌های بسیاری همراه است، زیرا پهنای باند دستگاه‌های تلفن همراه به طور قابل توجهی کمتره. بنابراین، هرچه اندازه فایل‌های رسانه‌ای وب سایتتون رو کاهش بدید، وب سایت شما سریعتر بارگذاری میشه. اما، چگونه می‌توان فایل‌ها رو فشرده کرد و همچنان کیفیت رو حفظ کرد؟

استفاده از ابزار فشرده سازی برای کاهش اندازه فایل‌ها قبل از آپلود تصاویر، فیلم‌ها و گیف ها میتونه خیلی مفید باشه. سایت‌هایی مانند TinyPNG تصاویر را به صورت انبوه فشرده می‌کنند و از طرفی Squoosh گوگل میتونه فایل‌های تصویر را به اندازه‌های میکروسکوپی کوچک کنه. خوبه برای فشرده سازی فایل‌های رسانه‌ای هم برای خودتون یه قانون بذارید، مثلاً به این صورت که اندازه فایل هارو اغلب در محدوده کیلوبایت (KB) نگه دارید.

۸. از اخبار و بهترین شیوه‌های سئو به‌روز باشید

درست مانند روش‌های مختلف بازاریابی، چشم انداز موتورهای جستجو همیشه در حال تحول هستند. ماندن در صدر روندهای فعلی و بهترین شیوه‌ها یک استراتژی مهمه و چندین منبع آنلاین در اینترنت وجود داره که می تونه به شما در انجام این کار کمک کند. در ادامه چند منبع رو برای این کار معرفی می‌کنیم که می تونید بررسی کنید:

  •  Moz
  • SEOBook
  • Search Engine Roundtable
  • Search Engine Land
  • Diggity Marketing

۹. میزان موفقیت محتوای خود را به طور مکرر بررسی کنید

انجام سئو میتونه وقت و انرژی زیادی رو از شما ببره و به همین دلیل مهمه که به طور مرتب بررسی کنید و ببینید که آیا استراتژی فعلی شما نتیجه میده یا باید تغییراتی رو در اون ایجاد کنید. شما باید معیارهای خودتون رو برای درک موفقیت آمیز بودن فرآیند کلی خود و شناسایی زمینه‌های ممکن برای بهبود بررسی کنید.

برای این کار میتونید با استفاده از ابزار تجزیه و تحلیل وب مورد نظرتون، ترافیک ارگانیک صفحه رو نظارت کنید یا با استفاده از Excel یا Google Sheets برای خودتون داشبوردی رو به جهت یادداشت بررسی‌های انجام شده، ایجاد نمایید. همچنین، بررسی صفحات ایندکس شده، تبدیل‌ها، بازگشت سرمایه و رتبه‌بندی شما در SERP می‌تونه به شما کمک کند تا میزان موفقیت خودتون رو تخمین بزنید و در کنار اون  فرصت­های جدید رو شناسایی کنید.

گزارش استراتژی سئو چیست و به چه هدفی انجام می‌شود؟

گزارش سئو یک نمای کلی از مجموعه فعالیت‌های سئوی شماست که در یک دوره زمانی خاص انجام داده‌اید. این گزارش نشان میده که تا کنون چقدر موفق بوده‌اید و کمک میکنه تا زمینه‌هایی که نیاز به بهبود دارید رو شناسایی کنید.

گزارش سئوی شما می‌تونه شامل معیارهایی مانند نتایج ترافیک ارگانیک، سلامت سئوی وب‌سایت شما، تولید لینک‌های ورودی باشه و همچنین باعث شه تا به حوزه‌هایی که در اونها، رشد کاهش یافته و نیاز به بهبودی دارن، توجه بشه. به منظور تقویت گزارش سئوی خود، باید برخی از فعالیت‌های سئو را تکمیل کرده باشید، به همین جهت در زیر فرآیندهای لازم که پیش نیاز یک گزارش سئو هستند رو بررسی خواهیم کرد.

فرآیند ساخت استراتژی سئو به چه صورت انجام می‌گیرد؟

هنگامی که استراتژی سئوی خودتون رو ایجاد کردید، باید فرآیندی رو برای ادامه بهینه سازی برای کلمات کلیدی جدید و اهداف سئوی خود ایجاد کنید. در ادامه قصد داریم تا چند مرحله از این فرآیند رو شرح دهیم تا بیشتر با اونها آشنا بشید.

  1. محتوای خود را از نظر تاریخی بهینه کنید

هر ماه زمانی را برای بروز‌رسانی و بهینه سازی محتوا های قدیمی وب سایتتون، با اطلاعات جدید و به‌روز، اختصاص دهید تا بتونید جایگاه خود را در رتبه بندی SERP حفظ کنید. همچنین می‌توانید از این زمان برای افزودن بهترین روش‌های سئو که در گذشته در نظر نگرفته بودید، مانند متن جایگزین تصویر، استفاده کنید.

  1. مراقب تغییر کلمات کلیدی و هدف استراتژی سئو جدید خود باشید

پس از چند ماه، نحوه رتبه بندی محتواهای وب سایت و کلمات کلیدی اونها را پیگیری کنید. این موضوع می‌تونه به شما کمک کنه تا عنوان‌های فرعی رو تنظیم کنید و در راستای اهداف خود اونها رو تغییر بدید تا تبدیل به چیزی کنید که مخاطبان شما به آن علاقه مند هستند.

  1. ارزش ویرایشی بیشتری به محتوای قدیمی خود اضافه کنید

گاهی اوقات، متوجه می‌شوید که یکی از پست‌های وب سایت شما کاملاً قدیمیه. در این سناریو، شما باید فراتر از میانگین بروزرسانی تاریخی سئو خود بروید و اون رو به طور کامل به‌ روزرسانی کنید. می‌تونید این کار رو به صورت بروزرسانی اطلاعات و آمارهای قدیمی، ترکیب بخش‌های جدید و افزودن نقل‌قول‌ها یا اطلاعات مهم برای ارجاع بیشتر، انجام دهید.

  1. یک برنامه محتوا نویسی ماهانه ایجاد کنید

برای همگام شدن با استراتژی سئوی خود، ایجاد و اصلاح یک برنامه محتوا نویسی ماهانه میتونه مفید باشه. لیست زیر نمونه‌ای از برنامه محتوا نویسی ماهانه است که میتونید از اون بهرمند شوید.

  • برنامه ماهانه تولید محتوا در استراتژی سئو
  •  زمانی را به تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با صنعت خود اختصاص دهید.
  • موضوعاتی که میتونن خیلی مورد توجه مخاطبان قرار بگیرند رو فهرست کنید.
  • محتواهای قدیمی وب سایتتون رو که باید بروز‌رسانی بشن رو شناسایی کنید.
  • ایده‌های محتوایی را در یک گزارش فهرست کنید.
  • محتوا را به تیم خود اختصاص دهید.
  • در پایان هر ماه بررسی کنید که محتواها در چه کیفیتی آماده شده‌اند.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی کردیم، مهم‌ترین استراتژی‌های سئو سال 2022 رو در کنار یکدیگر بررسی کنیم. همانطور که اشاره شد، استراتژی‌های سئو همیشه در حال تغییرند و نباید فراموش کنید که هر از گاهی استراتژی‌های خودتون رو به روزرسانی کنید. با این حال، شما باید یک استراتژی بسازید که از اهداف تجاری شما پشتیبانی کنه. توصیه میشه به طور جدی بر روی سئو سایت خود کار کنید، اما باید بدونید که این کار امری تخصصی می‌باشد و نیاز به علم و دانش دارد تا بتوانید بهترین نتیجه را در گوگل بگیرید، شما میتونید سئوی سایتتون رو به تیم مجرب و باسابقه سدروس بسپارید و با خیال راحت رتبه‌بندی وب سایتتون رو در موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

سوالات متداول نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

منبع

hubspot

 

جهت سفارش و مشاوره استراتژی سئو فرم زیر را تکمیل کنید

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *