۸ نکته راهنمای بهینه سازی محتوا

۸ نکته راهنمای بهینه سازی محتوا

آکادمی سدروس

راهنمای بهینه سازی محتوا، نحوه تشخیص و بهبود عملکرد پایین محتوا

محتوا در یک نگاه

بهترین راه برای اینکه در مسیر صحیح تولید محتوا قدم بردارید، نحوه صحیح بهینه سازی محتوا است. سئو حرفه ای به شما کمک می کند محتوای ارگانیک و به روزی را به مخاطبان خود ارائه دهید.

بهینه سازی محتوا و سئو چه تاثیری بر روی سایت دارد؟

به طور مداوم محتوا یکی از محبوب ترین موضوعات مورد بحث در کنفرانس های بازاریابی دیجیتال است. روش های متنوعی وجود دارد که بر روی تجزیه و تحلیل و بهینه سازی تمرکز می کنند، و به نظر می رسد در بیشتر موارد غالب آنها را سئو تشکیل می دهد. اما چرا در حال حاضر محتوا بر SEO تسلط دارد؟ در واقع محتوا برای استراتژی SEO چقدر حیاتی است؟ و مهمتر از همه چگونه می توانید از محتوای سایت خود راضی باشید؟ گروه سدروس در این مطلب جنبه های مختلف عملکرد پایین محتوا و نحوه بهینه سازی محتوا را اعلام کرده تا علت احتمالی مشکلات محتوای سایت خود را دریابید.

برای مطالعه نحوه بهینه سازی محتوای سایت خود کلیک کنید.

چرا بهینه سازی محتوا در سئو سال 2020-2021 مهم است؟

محتوا یکی از مهمترین عوامل سئو می باشد. با توجه به آنچه گوگل در طی چند سال گذشته با مدیران وب ارتباط برقرار کرده، روشن است که تاکید زیادی بر “محتوا” به عنوان یک عامل تعیین کننده رتبه بندی سایت دارند. به عنوان مثال، بیایید نگاهی به یک پست از آگوست 2019 بیندازیم، که در مورد به روزرسانی های منظم گوگل و آنچه مدیران سایت باید بر روی آن تمرکز کنند صحبت می کند:

“تمرکز بر محتوا: صفحاتی که پس از به روزرسانی اصلی رها می شوند مشکلی برای اصلاح ندارند. پیشنهاد ما این است که اطمینان حاصل کنید که بهترین محتوای ممکن را ارائه می دهید. این همان چیزی است که الگوریتم های ما به آن پاداش می دهند. ”

به یاد داشته باشید، محتوا به تنهایی نمی تواند و نباید برای رتبه بندی خوب یک وب سایت کافی باشد، در کنار آن بهینه سازی محتوا از اهمیت ویژه ای برخوردار است اما یک نقطه شروع بسیار عالی خواهد بود.

محتواهای با عملکرد پایین چیست؟

وقتی می گوییم “محتوا با عملکرد پایین” به محتوایی اشاره می کنیم که در صفحات معاملاتی/تجاری یا در صفحه های وب سایت بدون هیچ هدف و پتانسیلی باقی مانده اند.
این می تواند محتوایی باشد که قبلاً سطح مطلوبی از ترافیک ارگانیک را به خود جلب می کرد، اما اکنون این کار را نمی کند. همچنین محتوایی است که علی رغم تلاش هایی که انجام داده اید هرگز هیچ ترافیک ارگانیک ایجاد نمی کند.

بیش از 90٪ مطالب گوگل بازدید نمی شوند. این بدان معناست که صفحه 10 گوگل احتمالاً هیچ گونه ترافیک ارگانیک دریافت نکرده و باید تغییراتی در بهینه سازی محتوا آن ایجاد شود.

دلایل عملکرد پایین محتوا چیست؟

دلایل زیادی می تواند باعث شود که محتوای شما خوب عمل نکند، اما حقیقتا اغلب ساده هستند:
در اکثر موارد محتوای شما به اندازه کافی خوب نیست و شایسته رتبه بندی در مقام های ارگانیک (صفحه یک و دو گوگل) نمی باشد. در اینجا رایج ترین دلایلی وجود دارد که باعث می شود محتوای شما کارکرد خوبی نشان ندهد:

1.محتوای شما با هدف کاربر مطابقت ندارد

با توجه به تجربیات مختلف، ممکن است محتوای شما مربوط به کاربران شما نباشد. همچنین با این هدف که Google در SERP برای کلمات کلیدی تمرکز نشان می دهد مطابقت ندارد. قبل از تعریف چگونگی محتوا، ابتدا باید از چه چیزی و چه کسی مطلع شوید. در اصل، چه کسانی را هدف قرار میدهید و مخاطب خاص شما چه دسته افرادی هستند. آنچه در SERP نشان داده می شود، استراتژی شما را نشان می دهد.

2.محتوای شما در قالب ایده آل Google در اولویت نیست

محتوای شما در قالب ایده آل Google در اولویت نیست

گوگل قالب خاصی از محتوا را می پسندد و محتواهایی که بر اساس اصول کامل، بهینه سازی شده باشد را سریع دسته بندی می کند. در نتیجه اگر بهینه سازی محتوا شما بر اساس پلتفرم گوگل نباشد به هیچ عنوان در اولویت قرار نگرفته و امکان دارد به صفحات پایین تر ارجاع داده شود. برای جلوگیری از این موضوع باید محتواهای قدیمی خود را بر اساس قالب ایده آل گوگل بازنویسی کنید تا شاید رتبه بهتری به دست آورد.

اگر صاحب کسب و کار رستوران هستید و میخواهید از فضای سنتی به فضای دیجیتال مهاجرت کنید، بر روی این لینک کلیک کنید.

3.محتوای شما در مقایسه با مقاله های دیگر حجم کمی دارند

لزوماً بی کیفیت بودن محتوا به بهینه سازی محتوا ربط ندارد، گاهی محتواهای شما کم حجم و جامع نیستند. شاید هم ممکن است محتوای شما به سادگی مانند سایت های دیگر جذاب نباشند، بنابراین گوگل اولویت خود را روی سایت های بهتر با محتوای جذاب تر قرار می دهد.

4.محتوای شما به روز و جدید نیست

اگر محتوای شما جای به روز شدن داشته باشد، ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. گوگل به سایت هایی که تلاش می کنند مطالب را تازه و به روز نگه دارند رتبه می دهد. جدا از خود موتورهای جستجو، کاربران واقعاً به محتوای تازه اهمیت می دهند و هیچ کس نمی خواهد مطالب سال 2015 را در سال 2020 بخواند.

5.اشتباهات فنی که وضعیت محتوا را تغییر می دهد

اتفاقات متنوعی است که در بهینه سازی محتوا رخ می دهد و آن را از فهرست گوگل خارج کند. متداول ترین مشکلات می تواند: برچسب بدون شاخص، برچسب غیرمتعارف، برچسب های hreflang نادرست، تغییر وضعیت صفحه، صفحه برداشته شده با ابزار حذف Google Search Console و غیره باشد.

6.صفحه شما قربانی Cannibalization شده است

اگر به طور عمدی یا غیرعمدی چند موضوع را به یک کلمه کلیدی واحد اختصاص دهید و در صفحات محتوا متنوع پوشش دهید، cannibalization رخ می دهد. این امر ممکن است باعث کپی صفحات شده که در نهایت باعث از بین رفتن دید ایده آل گوگل نسبت به سایت شما می شود.

اگر صاحب کسب و کار پوشاک هستید و میخواهید از فضای سنتی به فضای دیجیتال مهاجرت کنید، بر روی این لینک کلیک کنید.

7.صفحه شما تحت تاثیر جاوا اسکریپت است

اگر صفحه شما تحت تغییر JavaScript قرار گرفته باشد، فهرست بندی مطالب برای گوگل سخت خواهد شد. اگر قصد دارید موارد JS را در صفحه های محتوا ایجاد کنید، لازم است بدانید برخی عناصر بهینه سازی محتوا یا همان سئو به صورت پویا تغییر می کند. این ممکن است بر نحوه فهرست بندی محتوای شما توسط گوگل تأثیر بگذارد.

8.محتوای شما هیچ بک لینکی ندارد

.محتوای شما هیچ بک لینکی ندارد

نداشتن بک لینک یا تعداد کم بک لینک می تواند محتوای سایت شما را عقب نگه دارد. حتی اگر محتوای صفحه شما به تنهایی جذاب باشد اما هیچ بک لینکی نداشته باشد در اصل عملکرد فنی خود را از دست می دهد. این امر به ویژه برای وب سایت های جدیدی که در یک فضای رقابتی فعالیت می کنند، صدق می کند.

نتیجه گیری

در این مقاله علت هایی که محتوای شما به خوبی بهینه سازی نمی شوند را بیان کردیم. در اصل برای بهینه سازی محتوا در مسیری کاملا درست باید نکات بالا را در نظر داشته باشید و از آنها دوری کنید. اگر می خواهید محتواهای سایت خود را به طور حرفه ای بهینه سازی کنید، تیم سدروس پکیج های سئو، پکیج های بهینه سازی محتوا و تولید محتوا حرفه ای را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید در گوگل رتبه های بالایی کسب کنید، با ارتقای بیش از ۵۰ کلمه کلیدی سایت های طلافروشی ، رستوران و کافه، لوازم خانگی ، دکوراسیون داخلی و معماری و … این پتانسیل را داریم تا هر کسب و کاری را با بهینه سازی حرفه ای و اصولی به صفحه اول گوگل ارتقا دهیم، پس زمان را از دست ندهید و برای مشاوره حرفه ای و تخصصی با ما در تماس باشید و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس را در اینستاگرام دنبال کنید.

منبع:moz

 

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *