اینستاگرام سایت رستورانی مدیریت اینستاگرام سایت کافی شاپ مدیریت اینستاگرام سایت کافه

مدیریت اینستاگرام سایت رستوران تاثیر زیادی در رشد و توسعه کسب و کار شما داره. همه ما خیلی خوب می‌دونیم که شبکه‌های اجتماعی، خیلی از مشاغل و کسب و کار هارو تحت تاثیر قرار داده‌اند و صنعت رستوران داری هم از این قاعده مستثنا نیست. هم‌چنین، طبق آمار و بررسی‌های انجام شده، اینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین رسانه‌های تبدیل شده و افراد بی‌شماری به طور روزانه از این برنامه استفاده می‌کنن.

بنابراین، شما می‌تونید عکس‌های جذاب از غذا در صفحه اینستاگرام منتشر کنید و مطالب مفید و ارزشمندی رو با مخاطبان به اشتراک بذارید. همین موضوع، منجر‌به جذب مشتری و رشد و توسعه رستوران شما در طول زمان می‌شه و می‌تونید درآمدزایی بیشتری داشته باشید. اگه صاحب یک رستوران هستید و هنوز بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی رو شروع نکردین، باید بگیم که از دور رقابت عقب موندین و فرصت‌های زیادی رو از دست دادین! پس بیشتر از این زمان رو از دست ندین و همین حالا از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com یا شماره تماس 09193370283 با متخصصان و کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ما در سدروس، صحبت کنید. در ادامه این مقاله با سدروس همراه باشد تا با هم بررسی کنیم که شبکه‌های اجتماعی و اینستاگرام چه تاثیری در رشد کسب و کارها دارن؟ برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی باید از کجا شروع کنیم؟

مدیریت اینستاگرام سایت رستوران چه نقشی در بازاریابی رسانه‌های اجتماعی داره؟

هیچ شکی نیست که شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، برای کسب و کارهای مختلف از جمله رستوران‌ها، ارزشمند هستن و مزایای زیادی به همراه دارن. اما سوال اینجاست که در صورت کمبود وقت وعدم تخصص کافی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی رو از کجا باید شروع کنیم؟

بهترین ایده برای شما اینه‌که از یک فرد مسئول و متخصص در زمینه کانال‌های رسانه‌ های اجتماعی استفاده کنید تا شما رو در این مسیر یاری کنه. به عنوان مثال، می‌تونید مدیریت اینستاگرام سایت رستوران رو به یک فرد کاربلد و باسابقه بسپارید تا بازاریابی در این پلتفرم رو براتون انجام بده.

یادتون باشه که شخص مورد نظر باید باهوش، خلاق، مسئولیت‌پذیر، حرفه‌ای و علاقه‌مند باشه تا بتونه وظایفش رو به بهترین شکل ممکن انجام بده و نتایج خوبی رو برای کسب و کار شما رقم بزنه. در غیر این صورت، فقط وقت و هزینه‌تون رو تلف کردین! برای کسب اطمینان، می‌تونید با مشاوران و کارشناسان ما در سدروس در تماس باشید و اطلاعات لازم رو بدست بیارید.

بعد از اینکه فرد مناسبی را برای مدیریت اینستاگرام و سایر کمپین‌ها در شبکه‌های اجتماعی پیدا کردین، نکته مهم اینه‌که از بهترین و مناسب‌ترین استراتژی‌ها استفاده کنید و به طور مداوم اون‌هارو به‌روزرسانی کنید و ارتقا بدین. یادتون باشه که هر استراتژی ارزش سرمایه‌گذاری نداره! شما باید بهترین گزینه رو با توجه به کسب و کار و شرایطی که دارید، انتخاب کنید.

شاید بعضی از راهکارها و کانال‌ها بازاریابی برای دیگران مفید و کاربردی باشن اما هیچ الزامی وجود نداره که حتما برای شما هم بهترین گزینه باشن! علاوه‌بر‌این، پیشنهاد می‌کنیم که یک شبکه رو برای بازاریابی انتخاب کنید و روی اون سرمایه‌گذاری کنید. هیچ نیازی نیست که در انواع پلتفرم‌های مختلف مثل اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، پینترست و غیره فعالیت داشته باشید. داشتن یک حساب فعال و مفید در اینستاگرام که به خوبی مدیریت می‌شه، خیلی بهتر و ارزشمند‌تر از اینه‌که چند حساب مختلف در شبکه‌های اجتماعی گوناگون داشته باشید.

استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی رو گسترش بدین!

چگونه یک کمپین رسانه اجتماعی موفق برای رستوران خود بسازیم؟

حالا که مسئول مدیریت اینستاگرام سایت رستوران رو انتخاب کردین و می‌دونید چه برنامه‌ای در پیش دارید، وقتشه که راجب نحوه اجرای کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی موفق صحبت کنیم. در این بخش، سدروس تصمیم داره که چند نکته مهم و کاربردی برای بازاریابی رستوران از طریق پلتفرم‌های اجتماعی مختلف رو به شما عزیزان معرفی کنه. پس همراه ما باشید.

بدون شک، شما از قبل اهداف اصلی و بزرگ‌تون رو برای رستوران و کسب و کاری که دارید، مشخص کردین. اما اهداف کوچک‌تر یا خاص‌تری هم وجود دارن که برای کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما مفید و کاربردی باشن؟ بهتره قبل از هرچیزی، سوالات زیر رو از خودتون بپرسید:

  1. آیا قراره برای یک رستوران جدید و تازه تاسیس بازاریابی کنید؟
  2. آیا در حال حاضر، رستوران شما سابقه و شهرت بالایی در منطقه داره؟
  3. آیا می‌خواین محصولات‌تون رو برای افراد معمولی تبلیغ کنید یا تصمیم دارید تجارت جدیدی رو ایجاد کنید؟
  4. چه کار خاص و متفاوتی قراره انجام بدین؟
  5. شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری در محقق شدن اهداف شما دارن؟

 

در واقع، همه حرف ما اینه‌که باید اهداف بلندمدت و کوتاه مدت داشته باشید. اطمینان از داشتن اهداف مشخص و واقع‌بینانه، به شما کمک می‌کنه که از استراتژی‌های بهتر و مناسب‌تری استفاده کنید و بهترین پلتفرم رو برای بازاریابی و رسیدن به موفقیت، انتخاب کنید.

۱. قبل از هر چیزی، اهداف بازاریابی‌تون رو مشخص کنید

۲. بازار هدف‌تون رو شناسایی کنید و نیازهاش رو درک کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای بازاریابی آنلاین، اینه‌که بازار و مخاطبان هذف‌تون رو بشناسید و مهم‌تر از همه اینکه، اون‌ها رو به خوبی درک کنید. در واقع شما باید شناخت کافی از مخاطبان کسب و کارتون داشته باشید و نیاز و خواسته‌هاشون رو بشناسید. به عنوان مثال می‌تونید سوالات زیر رو بررسی کنید:

  1. آیا مخاطبان کمیت رو به کیفیت ترجیح می‌دن؟
  2. آیا به ویژه‌های منحصر‌به‌فرد شما توجه می‌کنن؟
  3. آیا آیتم‌های منو رستوران شما می‌تونه نظرشون رو جلب کنه؟
  4. آیا مخاطبان برای استراحت بعد از یک روز طولانی، رستوران شما رو انتخاب می‌کنن؟

 

چنین اطلاعاتی برای انتخاب یک استراتژی کاربردی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خیلی مهم هستن. محتوا و اطلاعاتی که ارائه می‌کنید باید با نیازهای مخاطبان هدف شما متناسب باشن. مثلا اگه بازار هدف شما در درجه اول، طرفداران ورزش و سلامتی هستن، باید درباره اهمیت خوردن غذای سالم صحبت کنید و از سبزیجات و غذاهای سالم و مغذی در منو رستوران‌تون استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی مختلفی مثل فیس بوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و فوراسکوئر و غیره وجود دارن که می‌تونن شما رو با هزاران و حتی میلیون‌ها مخاطب مواجه کنن. اما برای انتخاب پلتفرم مورد نظرتون نباید عجله کنید! هرکدوم از این شبکه‌ها، ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن و شما باید بررسی کنید که انتخاب کدوم گزینه با توجه به اهداف و مخاطبان رستوران‌تون، منطقی‌تر و مناسب‌تر خواهد بود.

موقع بررسی هرکدوم از شبکه‌های اجتماعی، مطمئن بشید که ویژگی های موجود در هر کانال و همچنین جمعیت مخاطبانی که بیشتر از اون پلتفرم استفاده می‌کنن رو، در نظر گرفتین. اگه بیشتر مراجعه کنندگان به رستوران شما، افراد مسن و پیر هستن، استفاده از اینستاگرام که بیشتر کاربران اون جوانان هستن یک گزینه اشتباه برای شماست.

اگه درباره رسانه‌های اجتماعی اطلاعات دقیقی ندارید و نمی‌تونید به درستی تصمیم بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که با افراد متخصص و با تجربه مشورت کنید. کارشناسان دیجیتال مارکتینگ سدروس، تخصص ویژه‌ای در این زمینه دارن و با توجه به شرایط کسب و کارتون، بهترین و کاربردی‌ترین گزینه رو به شما پیشنهاد می‌کنن.

ویژگی‌های هر کدوم از شبکه‎های اجتماعی رو بررسی کنید

بازاریابی اینستاگرام برای رستوران ها

طبق تحقیقات انجام شده، اینستاگرام از محبوبیت بسیار بالایی برای کاربران، از جوانان گرفته تا بزرگسالان، برخورداره و روز‌به‌روز داره مخاطبان بیشتری پیدا می‌کنه. به طور طبیعی، همه این کاربران یک ویژگی‌ مشترک دارن و اون، غذا خوردن هست! همین موضوع، اینستاگرام رو به یک پلتفرم شبکه اجتماعی عالی و محبوب برای رستوران‌ها تبدیل کرده. اگه شما هم صاحب رستوران هستید، با استفاده از این پلتفرم می‌تونید با تعداد گسترده‌ای از کاربران ارتباط برقرار کنید و تعداد مشتریان رو افزایش بدین.

اگه تصمیم گرفتین بازاریابی کسب و کارتون رو در اینستاگرام ادامه بدین، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مدیریت اینستاگرام سایت رستوران رو به یک فرد متخصص و کاربلد بسپارید. در ادامه، همراه سدروس باشید تا با چند نکته مهم برای بازاریابی از طریق اینستاگرام آشنا بشید:

همونطور که می‌دونید، شبکه‌های اجتماعی پر شدن از صفحات مشابه و مطالب تکراری! پس شما باید خاص و متفاوت باشید تا بتونید مخاطبان بیشتری رو به سمت خودتون جذب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که حتما از عکس‌های هیجان‌انگیز و باکیفیت غذا استفاده کنید که می‌دونید اشتها آور هستن و نظر کاربران رو جلب می‌کنن!  علاوه‌بر‌این، سعی کنید خلاق باشید و از تِم مخصوص به خودتون استفاده کنید! کاربران همیشه به دنبال چیزهای جدید، خاص و متفاوت هستن و این موضوع می‌تونه برگ برنده شما باشه.

۱. یک صفحه خاص و منحصربه‌فرد داشته باشید

۲. لوگوی رستوران رو فراموش نکنید

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که به محض ورود کاربران به صفحه شما، جلب توجه می‌کنه، لوگو شماست. لوگو می‌تونه اطلاعات خوبی رو در اختیار کاربران قرار بده و مشتریان هم اطمینان پیدا می‌کنن که جای درستی اومدن.

اگه اجتماعی نیستید و فرصت و حوصله ارتباط با مخاطبان رو ندارید، شبکه‌های اجتماعی برای شما مفید نخواهند بود! وقتی که فعالیت‌تون رو در چنین پلتفرمی شروع می‌کنید، باید مدام و به طور مرتب، پست‌های خلاقانه، اشتهاآور، سرگرم کننده یا آموزنده رو به اشتراک بذارید.

وقتی که دنبال‌کنندگان و کاربران زیر پست‌های شما کامنت می‌ذارن یا سوالی می‌پرسن، سعی کنید در کوتاه‌ترین زمان ممکن جواب بدین. زیرا در غیر این صورت، مخاطبان دل‌سرد می‌شن و کاربرانی که با شما در ارتباط بودن رو از دست می‌دین. یکی دیگه از پیشنهادات ما اینه‌که به هیچ عنوان، نظرات منفی رو حذف نکنید! اتفاقا باید از اون‌ها حمایت کنید. شما فرصتی رو در اختیار دارید تا تا به طور عمومی ثابت کنید که چقدر به مشتریان رضایت اون‌ها اهمیت می‌دیدن. بنابراین، در صورت دریافت نظرات یا بازخوردهای منفی، با مهربانی جواب بدین و هر مشکلی رو که وجود داره، حل کنید.

۳. به طور مرتب فعالیت کنید

۴. عکس‌ها، تاثیر زیادی در جذب مشتری دارن!

اینستاگرام، بستری عالی برای انتشار تصاویر و ویدئو‌های جذاب و هیجان‌انگیزه. شما به عنوان یک رستوران‌دار، می‌تونید عکس‌های بسیار جذابی از غذاهای مختلف به اشتراک بذارید تا نظر کاربران رو جلب کنید! علاوه‌بر‌این، می‌تونید از محتواهای مفید و کاربردی مثل آموزش دستور پخت انواع غذا، دسر و غیره به صورت متن و عکس یا ویدئو‌های آموزشی جذاب استفاده کنید. کافیه کمی توی این زمینه خلاقیت به خرج بدین تا کولاک کنید!

یکی از کارهای مهم و تاثیرگذار برای بازاریابی رستوران در رسانه‌های اجتماعی، اینه‌‌که منو غذایی و لیست قیمت‌ها رو در اختیار کاربران قرار بدین. مخاطب دوست داره بدونه که قراره چه غذاهایی رو امتحان کنه و از قیمت اون‌ها آگاه بشه تا بتونه تصمیم بهتری بگیره. مطمئن باشید که هر چقدر اطلاعات بیشتری درباره منو غذایی رستوران‌تون در اختیار مشتریان قرار بدین، تعامل عمیق‌تر و بهتری بین شما و اون‌ها برقرار خواهد شد!

۵. منو رستوران رو در صفحه شبکه‌های اجتماعی ارائه کنید

چند نکته اضافی درباره استراتژی‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

بازاریابی یکی از جذاب‌ترین و البته مهم‌ترین کارهای دنیاست که باید به دقت و با اطلاعات کافی انجام بشه! خیلی فرقی نمی‌کنه که شما کدوم یکی از شبکه‌های اجتماعی رو برای تبلیغ و توسعه کسب و کارتون انتخاب می‌کنید، نکته مهم‌تر، نحوه مدیریت کمپین‌های بازاریابی شماست. به همین دلیل، انتخاب فرد مناسب برای این کار، اولین چیزیه که باید بهش فکر کنید!  

صرف نظر از اینکه چه پلتفرمی رو برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که هر چقدر خلاق‌تر و مبتکر‌تر باشید، نتیجه بهتری از تلاش‌هاتون دریافت می‌کنید. در این بخش، سدروس تصمیم داره که شما رو با چند نکته خلاقانه و کاربردی برای موفقیت در شبکه‌های اجتماعی مختلف، به شما عزیزان معرفی کنه. پس همراه ما باشید.

همه مردم، عاشق برنده شدن هستن! شما می‌تونید با استفاده از صفحه رستوران در رسانه‌های اجتماعی مختلف، یک مسابقه جذاب و هیجان‌انگیز برگزار کنید و کاربران رو به شرکت در این مسابقه دعوت کنید. با این کار، می‌تونید مشتریان رو تشویق کنید تا با شما در شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنن.

حالا شاید این سوال براتون پیش بیاد که چه مسابقه‌ای باید برگزار کنیم؟ می‌تونید کاربران رو به چالش عکاسی دعوت کنید! از اون‌ها بخواین تا بهترین عکس‌ها رو از غذاهای مورد علاقه‌شون بگیرن و اون‌ها رو در صفحات شخصی خودشون پست کنن و رستوران شما را تگ کنن. کسی که بتونه بیشترین لایک، پین، اشتراک گذاری، کامنت و غیره رو دریافت کنه، برنده مسابقه خواهد بود. با این کار، هم شما بیشتر دیده می‌شین و هم تعامل بهتری با مشتریان برقرار می‌کنید.

۱. برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی

۲. تخفیفات ویژه

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات برای مشتریان، اینه‌که از تخفیفات ویژه استفاده کنن. شما می‌تونید در مناسبت‌های مختلف مثل تعطیلات آخر هفته، عید‌های گوناگون و سال‌روز افتتاح رستوران و غیره، تخفیفات ویژه‌ای رو در نظر بگیرید و اطلاع رسانی کنید. با این کار، محبوبیت بالایی بین کاربران پیدا می‌کنید.

مشتریان دوست دارن، احساس خوبی از شما دریافت کنن تا بتونن ارتباط بهتری با کسب و کارتون برقرار کنن. جلب کردن حس اعتماد و رضایت کاربران از مهم‌ترین نکاتی هست که باید در اولویت اهدلف‌تون قرار بدین. بنابراین از چیزهایی که باعث ایجاد صمیمیت و حس اطمینان در کاربران می‌شه استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌تونید از اطلاعات داخلی استفاده کنید یا عکس‌های پشت صحنه رو به اشتراک بذارید تا دنبال کنندگان شما احساس کنن که بخشی از یک حلقه داخلی هستن.

به عنوان مثال، تصویری از سرآشپز که در حال تهیه یک دستور غذای خاص هست، فیلم و عکس‌های تولد کارمندان، ویدئو معرفی پرسنل رستوران و غیره، همگی می‌تونن برای ایجاد حس اعتماد و صمیمیت موثر باشن. علاوه‌بر‌این، می‌تونید هر از گاهی برای قدردانی از کاربران، ویدئو یا مطالب مختلفی رو منتشر کنید.  همه این کارها باعث افزایش اعتبار و اصالت رستوران شما می‌شه و تاثیر زیادی در جلب نظر مثبت مخاطبان دارن. 

۳. نشان دادن اصالت

مدیریت اینستاگرام سایت رستوران خود را به سدروس بسپارید!

آیا شما هم برای بازاریابی رستوران‌تون در شبکه‌های اجتماعی به کمک نیاز دارید؟ اصلا نگران نباشید، چرا‌که تیم متخصص و مجرب سدروس اینجاست تا شما رو توی این مسیر همراهی کنه. تیم سدروس، تجربه درخشانی در این زمینه داره با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، مخاطبان هدف شما رو جذب می‌کنه و باعث دیده شدن و پیشرفت توسعه کسب و کار شما می‌شه.

پیدا کردن زمان مناسب برای تبلیغ و بازاریابی رستوران در رسانه‌های اجتماعی می‌تونه یک چالش بزرگ باشه، به خصوص اگه در حال حاضر، مشغول اداره و مدیریت رستوران هستید. اینجاست که می‌تونید روی کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس حساب کنید و کسب و کارتون رو به بهترین شکل ممکن گسترش بدین!

تیم ما، تجربه همکاری با کافه و رستوران‌های متعددی از جمله حستوران، مستوران، حس‌کافه، مس‌کافه و بوتیک هتل نظامیه رو داشته و فعالیت‌های متعددی در زمینه طراحی سایت، تولید محتوا، بهینه سازی موتور جستجو یا سئو، مدیریت اینستاگرام و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی انجام داده. پس می‌تونید با خیال راحت روی کمک ما حساب کنید. فقط کافیه همین حالا موبایل‌تون رو بردارید و از طریق شماره تماس 09193370283 یا آدرس ایمیل proposal@sedroos.com با متخصصان و مشاوران ما در ارتباط باشید.

سدروس باعث رشد و پیشرفت طرح سئو سایت شما می‌شه!