دیجیتال مارکتینگ رستوران دیجیتال مارکتینگ کافی شاپ دیجیتال مارکتینگ سایت کافی شاپ

دیجیتال مارکتینگ سایت رستوران یکی از رمزهای اصلی موفقیت کسب و کار شما توی این زمینه محسوب می‌شه. درسته که شهرت یک رستوران بر اساس کیفیت غذاش ارزیابی می‌شه، اما اگه از یک استراتژی بازاریابی خوب استفاده کنید، می‌تونید به طور قابل توجهی تعداد مشتریان رو افزایش بدین و درآمد بیشتری داشته باشید.

این روزها، بازاریابی دیجیتال یا همون دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری، از جمله فست‌فود و رستوران‌ها، به یک امر ضروری تبدیل شده و برای رسیدن به موفقیت و پیشی گرفتن از رقیب‌هاتون، نباید ازش غافل بشید. حالا اگه می‌خواین بدونین که دیجیتال مارکتینگ سایت رستوران چه مزایایی داره؟ و چطوری به رشد و توسعه رستوران ما کمک می‌کنه؟

اگه صاحب رستوران هستی، از اهمیت دیجیتال مارکتینگ سایت رستوران غافل نشو!

با رشد و توسعه اینترنت، این روزها بیشتر مردم برای برطرف کردن نیازهاشون به فضای وب مراجعه می‌کنن. به عنوان مثال، اگه مردم بخوان برای شام یا ناهار به یک رستوران برن، قبل از هرچیزی به کمک اینترنت، بهترین رستوران‌های اطراف‌شون رو جستجو می‌کنن تا گزینه دل‌خواه‌شون رو انتخاب کنن. حتی به لطف اینترنت شما می‌تونید خدمات آنلاین ارائه کنید و امکان ثبت سفارش به صورت آنلاین رو در اختیار مشتریان قرار بدین. این خودش یه استراتژی عالی برای جذب مشتریه!

در واقع به عنوان یک رستوران‌دار، این وظیفه اصلی شماست که هرچه سریع‌تر وب‌سایت‌تون رو راه‌اندازی کنید. در نظر داشته باشید که اگه وارد دنیای مجازی اینترنت نشید، ممکنه خیلی از مشتریان رو از دست بدین و میدون رو در اختیار رقیب‌هاتون قرار بدین!  

با خوندن این مقاله با اطلاعات کافی از مقایسه بازاریابی سنتی و آنلاین برای رستوران‌ها آشنا می‌شید و همچنین، دلیل این که چرا بازاریابی دیجیتال برای رستوران ها اهمیت زیادی داره رو دریافت می‌کنید و با چند ایده کاربردی برای بازاریابی آنلاین آشنا می‌شید. اگه می‌خواین با یک متخصص دیجیتال مارکتینگ رستوران مشورت کنید، می‌تونید از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با ما در تماس باشید. سدروس همیشه آماده پاسخ‌گویی به شماست.

وظیفه اصلی دیجیتال مارکتینگ سایت رستوران، تبلیغ رستوران شما در فضای اینترنت و معرفی کسب و کار شما به تعداد بی‌شماری از کاربران هست. درست مثل بازاریابی سنتی، راهکارهای زیادی در اختیار شما قرار داره که می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید. اما برخلاف روش‌های قدیمی مثل چاپ یا تلویزیون و رادیو، بازاریابی دیجیتال به‌شدت روی مشارکت مخاطبان و مکالمات دو طرفه تاکید داره.

بعضی از روش‌های بازاریابی دیجیتال، به طور عجیبی به روش‌های سنتی شباهت دارن که از جمله اون‌ها می‌تونیم به تبلیغات بنر و پوستر، ویدیوها و فهرست‌های محلی اشاره کنیم. اما بعضی از اون‌ها مثل پست‌های وبلاگ و اینفوگرافیک، کاملاً متفاوت هستن. با این حال، خیلی فرقی نمی‌کنه که از کدوم روش استفاده می‌کنید، چرا‌که همه این موارد باعث افزایش تعامل شما با مشتریان و رشد و توسعه برند کسب و کارتون می‌شن.

بیاین با هم یک مقایسه ساده انجام بدیم. وقتی که شما تبلیغات‌تون رو از طریق رسانه‌های مثل تلویزیون یا رادیو انجام می‌دین، ارتباط شما با مخاطب کاملا یک‌طرفه‌ست، چرا‌که مخاطب حق اظهار نظر نداره و نمی‌تونه با شما تعامل داشته باشه. اما به کمک شبکه‌های اجتماعی یا بخش نظر کاربران توی وب‌سایت‌ها، کاربر می‌تونه با شما ارتباط برقرار کنه و انتقادات و پیشنهاداتش رو با شما در میون بذاره. همین موضوع می‌تونه تاثیر قابل توجهی در رشد و توسعه کسب و کارتون داشته باشه.

به لطف فضای وب، بازاریابی بیش از هر زمان دیگه‌ای روی گفت‌و‌گوی دو طرفه متمرکز شده و ارتباط عمیقی بین کاربران و صاحبان مشاغل برقرار کرده.

بازاریابی دیجیتال چه فایده‌ای برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها داره؟

چرا بازاریابی دیجیتال اینقدر مهم شده؟

اینترنت و دنیای وب، نحوه ارتباط افراد با همدیگه و تعامل بین کاربران و مشاغل رو به طور کلی تغییر داد. در حال حاضر، همه کسب و کارها باید وب‌سایت داشته باشن و هرچه سریع‌تر، بازاریابی آنلاین رو شروع کنن. یادتون باشه که بدون فعالیت آنلاین مداوم و اصولی، فرصت‌های زیادی رو برای جذب مشتری و تعامل با کاربران رو از دست می‌دین و این می‌تونه نقطه ضعف شما باشه.

شاید هنوز براتون این سوال وجود داشته باشه که چرا باید سراغ دیجیتال مارکتینگ سایت کافی شاپ یا رستوران بریم؟ پس در این بخش با سدروس همراه باشید تا با چند دلیل اصلی برای شروع بازاریابی آنلاین آشنا بشید:

با مزایای دیجیتال مارکتینگ سایت رستوران آشنا بشید

۱. به کمک دیجیتال مارکتینگ، با میلیون‌ها کاربر در ارتباط هستید!

شاید جالب باشه بدونید که در حال حاضر، حدود  3 میلیارد نفر در سراسر جهان، دارن از اینترنت استفاده می‌کنن که این تعداد حدود 42 درصد از جمعیت کل جهان رو تشکیل می‌ده. از سال 2014 تا به امروز، به طور روزانه چیزی حدود 5 میلیارد جستجو برای پیدا کردن محصولات و خدمات مختلف از جمله پیدا کردن رستوران‌ها، انجام می‌شه. این یعنی شانس دیده شدن شما به کمک بازاریابی آنلاین، خیلی بیشتر از روش‌های سنتیه!

اگه وب‌سایت رستوران‌تون رو راه‌اندازی نکنید، خیلی از مشتریان جدید و شانس افزایش درآمدزایی رو از دست می‌دین. علاوه‌بر‌این، دیگه نمی‌تونید کسب و کارتون رو به بقیه معرفی کنید. به لطف تولید محتوا در فضای وب، شما می‌تونید اطلاعات کامل و مفیدی رو در اختیار کاربران قرار بدین و نظر اون‌ها رو جلب کنید. برای این کار می‌تونید روی کمک سدروس حساب کنید.

یکی از مزایای دیجیتال مارکتینگ اینه‌که هزینه کمتری داره. روش‌های بازاریابی سنتی گرون هستن و همچنین ثبت یک آگهی در روزنامه یا انجام تبلیغات در تلویزیون، می‌تونه هزینه‌های خیلی زیادی رو به دنبال داشته باشه. اما با طراحی سایت و انتشار محتوای آنلاین و بهره‌مندی از روش‌هایی مثل تبلیغات کلیکی یا PPC  ، می‌تونید به طور قابل توجهی توی هزینه‌هاتون صرفه‌جویی کنید!

۲. بازاریابی آنلاین هزینه کمتری داره

۳. برقراری تعامل عمیق‌تر با مخاطب

همونطور که قبلا هم اشاره کردیم، تفاوت اصلی بازاریابی سنتی و دیجیتال، نحوه برقراری ارتباط با کاربران هست که در بازاریابی سنتی، کاملا یک طرفه‌ست و مخاطب نمی‌تونه برای شما پیامی ارسال کنه و هیچ راه دسترسی برای اظهار نظر مخاطب وجود نداره. این موضوع می‌تونه منجر‌به دل‌سردی مشتریان بشه.

اما به کمک بازاریابی دیجیتال، مشتریان هم می‌تونن با شما ارتباط برقرار کنن و فرصت‌های زیادی در اختیار اون‌ها قرار می‌گیره. در چنین شرایطی، کاربران می‌تونن از طریق شبکه‌های اجتماعی، آدرس ایمیل و شرکت در نظرسنجی و بخش سوالات یا انتقادات، با شما تعامل داشته باشن. در نظر داشته باشید که نظر کاربران ممکنه همیشه مثبت نباشه، اما قطعا ارزش شنیدن رو داره و به رشد و بهبود روند فعالیت‌های رستوران شما کمک می‌کنه.

حالا که می‌دونید چرا بازاریابی اینترنتی انقدر مهمه، در ادامه با سدروس همراه باشید تا به شما بگیم که برای ارتقا دیجیتال مارکتینگ رستوران‌تون چه کارهایی باید انجام بدین.

همونطور که گفته شد، در دنیای امروزی به کمک دنیای اینترنت، شانس بیشتری برای دستیابی به مخاطبان هدف در فضای آنلاین نسبت به روش‌های سنتی مثل چاپ، تلویزیون یا رادیو وجود داره. اما این موضوع به این معنی نیست که مشتریان جدید خود به خود به سمت شما سرازیر می‌شن!

بازاریابی دیجیتال زمانی موفق خواهد بود که از خلاقیت‌تون استفاده کنید و به طور مداوم روند وب‌سات و مارکتینگ رو بررسی کنید. در واقع زمانی شما می‌تونید به هدف‌تون برسید که از روش اصولی و درست استفاده کنید و در این مسیر مصمم باشید و ابتکار به خرج بدین. موارد زیر، راهکارهایی هستن که می‌تونن به موفقیت شما در این مسیر کمک کنن:

۴. چطوری می‌تونیم دیجیتال مارکتینگ سایت رستوران رو گسترش بدیم؟

امکان سفارش یا رزرو آنلاین رو برای مشتریان در نظر بگیرید

همونطور که می‌دونید، هدف نهایی بازاریابی آنلاین، جذب مشتریان بیشتر هست، اما باید این موضوع رو هم در نظر بگیرید که خیلی از افراد ترجیح می‌دن که غذای موردعلاقه‌شون رو توی خونه خودشون بخورن و از سایت شما برای سفارش غذا استفاده می‌کنن. خب طبیعتا اگه شما امکان ثبت سفارش آنلاین نداشته باشید، چنین مشتری‌هایی رو از دست می‌دین!

علاوه‌بر‌این، خیلی از رستوران‌های خوب و شناخته شده معمولا شلوغ هستن و مشتریان با میزهای پر مواجه می‌شن و ناامیدانه، رستوران شما رو ترک می‌کنن. امکان رزرو آنلاین، این مشکل رو برطرف می‌کنه! یعنی مشتری می‌تونه با خیال راحت، از قبل میزش رو در رستوران دل‌خواهش رزرو کنه و در ساعت تعیین شده به محل رستوران مراجعه کنه و از غذاهای دل‌خواهش لذت ببره.

شما باید بخش عمده‎ای از تمرکزتون رو روی تبلیغات غذاهای لذیذ و خدمات عالی رستوران‎تون بکنید و از ایده‌های خلاقانه برای تولید محتوا استفاده کنید. اما یادتون باشه که نباید از روند فعالیت‌های بقیه سایت‌های رستورانی غافل بشید. پیشنهاد می‌کنیم که هر از گاهی به سایت‌های دیگه مراجعه کنید، روند فعالیت‌شون رو بررسی کنید و نظر کاربران رو بخونید. بررسی‌های آنلاین به شما کمک می‌کنه متوجه بشید که مشتریان جدید چه انتظاراتی از یک رستوران دارن و این موضوع به موفقیت کسب و کار شما کمک می‌کنه.  

می‌تونید از سایت‌های بررسی مثل Yelp، Urbanspoon  و Zagat استفاده کنید و از نظر کاربران بهره‌مند بشید. اگه کسی مطلب مثبتی رو پست کرد، حتما ازش تشکر کنید. اگه با نظرات منفی مواجه شدید، اونارو به طور دقیق و کامل بررسی کنید تا ببینید ایراد کار کجاست. این کار به بهبود وب‌سات شما کمک می‌کنه.  

روند بازاریابی آنلاین رو به طور مداوم بررسی کنید

بخش نظرات کاربران در سایت رستوران رو فراموش نکنید!

بخش انتقادات و پیشنهادات، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر وب‌سایتی محسوب می‌شه. در واقع این بخش دقیقا جاییه که کاربران می‌تونن با شما ارتباط برقرار کنن و نظرات‌شون رو با شما در میون بذارن. حتی بهتره که گاهی نظرسنجی برقرار کنید و از ایده مخاطبان برای بهبود فعالیت‌های رستوران‌تون استفاده کنید.

رسانه‌های اجتماعی، یک ابزار عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان هستن و تعامل قوی‌تر میان شما برقرار می‌کنن. شما می‌تونید با توجه به حمایت‌ کاربران به اون‌ها پاداش بدین و مشتریان رو برای بازدید از رستوران‌تون ترغیب کنید. در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، فیس بوک و توییتر می‌تونید مسابقه برگزار کنید یا تخفیفات ویژه‌ای در نظر بگیرید و نظر مخاطبان رو جلب کنید. حتی می‌تونید برای کسانی که دنبال‌کنندگان وفاداری شما هستن، جوایز خاصی در نظر بگیرید.

از قدرت شبکه‌های اجتماعی غافل نشید

سدروس باعث رشد و پیشرفت طرح سئو سایت شما می‌شه!

دیجیتال مارکتینگ رستوران‌رو از همین امروز شروع کنید

همه رستوران‌ها تلاش می‌کنن که روی کیفیت غذاشون تمرکز کنن و فضایی زیبا و دلنشین برای پذیرایی از مشتریان فراهم کنن. اما در شرایط امروزی، این فاکتورها کافی نیستن و شما باید تبلیغات و فرآیند بازاریابی‌تون رو هم توسعه بدین. این روزها که همه کارها اینترنتی شده، طراحی سایت و بازاریابی آنلاین به یک موضوع مهم و ضروری تبدیل شده. شما به کمک دیجیتال مارکتینگ می‌تونید اطلاعات کاملی از کسب و کارتون رو به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار بدین و مشتریان زیادی جذب کنید.

آیا شما هم به یک برنامه بازاریابی دیجیتال موفق برای رستوران‌تون نیاز دارید؟ فرصت کافی برای بازاریابی ندارید؟ سدروس اینجاست که توی این مسیر کنار شما باشه و بهتون کمک کنه. سدروس، به عنوان یک شرکت دیجیتال مارکتینگ،  با رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بزرگ و معروفی از جمله حستوران، مستوران، حس‌کافه، مس‌کافه و بوتیک هتل نظامیه همکاری داشته و طراحی سایت ، تولید محتوا ، بهینه سازی موتور جستجو ، مدیریت اینستاگرام و اجرای کمپین های تبلیغاتی‌شون رو بر عهده گرفته.

اگه شما هم به دنبال موفقیت هستید، همین امروز از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با ما متخصصان و کارشناسان ما در تماس باشید تا به کمک یک استراتژی بازاریابی موثر، کسب و کارتون رو ارتقا بدین.