۱۵ نکته تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

۱۵ نکته تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

آکادمی سدروس

۱۵ نکته تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

محتوا در یک نگاه

“وقتی به عنوان اولین رویکرد، محتوا رو در نظر می‌گیریم، وظیفه ما به عنوان بازاریاب این نیست که محتوای بیشتری تولید کنیم، بلکه باید حداقل حجم محتوا رو با حداکثر نتایج مفید و سودمند ایجاد کنیم.” رابرت رز

تولید محتوا، اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتور برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی آنلاین محسوب می‌شه. توی این مقاله می‌خوایم با هم یاد بگیریم که چطوری محتوایی بنویسیم که در گوگل رتبه بندی بالایی بدست بیاریم؟ و جالبه بدونید که این نکات برای سایر موتورهای جستجو مانند یاهو و بینگ هم مفید و کاربردی هستن.

سدروس قراره به شما یک فرآیند گام به گام کامل برای نوشتن محتوا رو آموزش بده که صرف نظر از موضوعی که دارید یا کلمات کلیدی که روی اون‌ها تمرکز کردید، رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشید. وقتی که بهترین شیوه‌ها برای نوشتن محتوا و رعایت سئو برای رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال رو بدونید، بهینه سازی موتور جستجو دیگه کار دشواری نیست و این مهارت‌های نوشتاری می‌تونه به شما در موفقیت در هر صنعت یا جایگاه تجاری کمک کنه. اگه به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می‌تونید از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با متخصصان و کارشناسان ما در سدروس، ارتباط برقرار کنید.

اینفوگرافیک ۱۵ نکته تولید محتوا برای ارتقا رتبه در گوگل

چطوری با تولید محتوا در گوگل رتبه‌بندی بالایی بدست بیاریم؟

همونطور که قبلا اشاره کردیم، محتوا کلید اصلی موفقیت شما محسوب می‌شه. در واقع باید بگیم که تولید محتوا برای ارتقا رتبه، یک ابزار دیجیتال مارکتینگ عالی و موثر برای شماست که بهتون کمک می‌کنه تا بتونید کسب و کار آنلاین‌تون رو گسترش و ارتقا بدین.

پیشنهاد می‌کنیم که تا آخر این مقاله با گروه دیجیتال مارکتینگ سدروس همراه باشید، تا با 15 نکته مفید و کاربردی برای تولید محتوای مناسب آشنا بشید و رتبه‌بندی صفحه‌تون رو در موتورهای جستجو بالا ببرید:

  1. یک کلمه کلیدی مناسب برای نوشتن محتوا انتخاب کنید

اولین قدم برای بهینه‌ سازی محتوا و دریافت رتبه بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجو، انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای مقاله هست. هر محتوایی که بر اساس اهداف سئو می‌نویسید، باید حداقل بر روی یک کلمه کلیدی اصلی متمرکز باشه. در واقع، کلمه کلیدی به عنوان ستون فقرات یک استراتژی خوب بازاریابی محتوای SEO محسوب می‌شه.

در حالت ایده‌آل، محتوا باید شامل سه تا پنج کلمه کلیدی باشه که به هم مرتبط هستن. اما همه موضوعات اجازه استفاده از این تعداد کلیدواژه رو به ما نمی‌دن. برای پیدا کردن کلمات کلیدی هدف خوب مناسب برای محتوایی که می‌خواید در گوگل رتبه بندی کنید، می‌تونید از ابزارهای مختلف کم هزینه یا رایگان استفاده کنید، که از جمله اون‌ها می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. Google Keyword Planner
  2. Keyword Chef
  3. Keysearch
  4. KWFinder
  5. Longtail Pro
  6. Ubersuggest

به طور معمول، بهترین و ساده‌ترین کلمات کلیدی برای رتبه بندی عالی، عبارت‌های رقابتی کم با حجم جستجوی بالا هستن که اکثر ابزارهای بالا، می‌تونن شما رو برای پیدا کردن اون‌ها کمک کنن.

  1. قبل از تولید محتوا هدف جستجو رو تجزیه و تحلیل کنید

قدم بعدی برای نوشتن محتوا همیشه سبز  با رتبه بندی بالا، تجزیه و تحلیل هدف جستجو در گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر هست. این موضوع از اهمیت بالایی برخورداره، چون اگه محتوای شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت نداشته باشه، به احتمال زیاد وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتور جستجو SERP  ، رتبه بالایی نخواهد داشت.

 

 

در سال 2013، گوگل به‌روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار رو منتشر کرد. این الگوریتم به موتور جستجو کمک کرد تا هدف واقعی جستجوی کاربران رو درک کنه و این استراتژی، به عنوان جستجوی معنایی نام‌گذاری شد. جستجوی معنایی یک پیشرفت بزرگ محسوب می‌شه چون تلاش می‌کنه صفحات وب مناسب در فهرست گوگل رو متناسب با درخواست و نیازهای کاربر، فراتر از کلمات کلیدی منفرد، ارائه کنه. این الگوریتم جستجوی معنایی جدید، زمینه وسیع‌تری رو برای دسترسی به نتایج SERP که واقعاً با نیازهای کاربر مطابقت دارن، فراهم کرده.

بنابراین بهترین کاری که می‌تونید قبل از نوشتن محتواتون برای سئو انجام بدین، جستجوی سریع کلمات کلیدی مورد نظرتون در گوگل هست. در ادامه، باید صفحات با رتبه برتر رو تجزیه و تحلیل کنید تا بفهمید چه نوع محتوایی برای عبارت جستجو شده ارائه می‌کنن.

در بیشتر مواقع، شما با الگوهای رایجی در بین نتایج SERP مواجه می‌شید، مانند:

  1. صفحات اطلاعاتی (به عنوان مثال: نحوه کار، فهرست ها و راهنماها)
  2. صفحات تراکنش (به عنوان مثال: لیست محصولات تجارت الکترونیک، فرم‌های ثبت نام، و درگاه‌های پرداخت)
  3. صفحات ناوبری (به عنوان مثال: صفحات اصلی شرکت، صفحات تماس، ساعات کاری و غیره)

پس از اینکه الگو مناسب رو در محتوای با رتبه برتر پیدا کردید، حالا می‌تونید محتوای صفحه وب خودتون رو با استفاده از همون قالب تنظیم کنید تا با هدف جستجوی کاربران مطابقت پیدا کنه.

  1. از عنوان‌های جذاب و منحصربفرد برای رتبه‌بندی محتوای خود استفاده کنید

عنوان صفحه که بهش عنوان متا هم می‌گن، یک عنصر مهم HTML محسوب می‌شه که موضوع یک صفحه وب خاص رو به گوگل و کاربرانش معرفی می‌کنه. این عنوان صفحه دقیقا همون چیزیه که در SERP ها برای لیست URL شما نمایش داده می‌شه. بنابراین خیلی مهمه که عناوین منحصر‌به‌فرد و جذاب استفاده کنید تا توجه کاربران رو جلب کنید و کلیک بیشتری برای محتوای خود دریافت کنید.

توی این بخش، سدروس تصمیم داره برخی از نکاتی که باید موقع نوشتن محتوایی با رتبه‌بندی بالا در گوگل، یاهو و بینگ رعایت کنید، به شما معرفی کنه. این نکات عبارتند از:

  1. یک عنوان صفحه منحصر‌به‌فرد و جذاب برای هر صفحه در وب‌سایت‌تون خود ایجاد کنید. یادتون باشه که هرگز نباید اون رو کپی کنید!
  2. محتوای صفحه رو به طور دقیق توصیف کنید.
  3. کلمه کلیدی اصلی‌تون رو در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید.
  4. کلمات کلیدی ثانویه رو به روشی طبیعی و بدون تکرار بیش از حد کلمات مشابه، وارد کنید.
  5. تا جایی که می‌تونید، عنوان صفحه رو کمتر از 60 کاراکتر در نظر بگیرید. اگه طولانی‌تر باشه، می‌تونید عنوان رو در SERP ها کوتاه‌تر کنید.
  6. با افزودن اعداد، برانگیختن احساسات مخاطب یا ایجاد کنجکاوی برای کاربر، امکان کلیک رو عنوان‌ها رو فراهم کنید.
  1. توضیحات متا رو فراموش نکنید!

تگ توضیحات متا یکی دیگه از عناصر HTML محسوب می‌شه که گوگل می‌تونه ازش برای لیست صفحه وب شما به عنوان یک قطعه در SERP ها استفاده کنه. توضیحات متا، خلاصه‌ای کوتاه از محتوای شما رو به موتورهای جستجو ارائه می‌کنه تا کاربر بتونه ارزیابی سریعی از صفحه شما داشته باشه و تصمیم بگیره که آیا وب‌سایت شما نیازهای او رو برآورده می‌کنه یا خیر.

با این حال، گوگل همیشه از متنی که شما در تگ توضیحات متا می‌نویسید، استفاده نمی‌کنه. اگه بخشی از متن شما مطابقت بیشتر و بهتری با درخواست کاربر داشته باشه، ممکنه که Google همون بخش مرتبط رو برای نمایش به عنوان متن قابل مشاهده برای کاربر در موتور جستجو، انتخاب کنه.

اما یادتون باشه که شما همیشه باید توضیحات متا خوبی بنویسید که به درستی برای سئو و نرخ کلیک، بهینه شده باشه تا به این وسیله، رتبه بندی محتوای صفحه‌تون رو بهبود ببخشد. چون این امکان وجود داره که گوگل بیشتر از توضیحات متا شما استفاده کنه.

در اینجا چند نکته مهم برای نحوه نوشتن توضیحات متا بهتر و کاربردی‌تر رو به شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

  1. محتوای صفحه رو به طور دقیق خلاصه کنید.
  2. برای هر صفحه یک توضیح منحصر‌به‌فرد بنویسید. هرگز اون رو کپی نکنید.
  3. کلمه کلیدی اصلی‌تون رو در ابتدای تگ توضیحات متا قرار بدین.
  4. کلمات کلیدی ثانویه رو به روشی طبیعی و بدون تکرار بیش از حد کلمات مشابه، وارد کنید.
  5. تا جایی که امکان داره، توضیحات متا رو کمتر از 160 کاراکتر در نظر بگیرید. اگر طولانی‌تر شد، می‌تونید توضیحات متا رو در SERP ها کوتاه کیند.
  1. از تگ‌های عنوان برای تاکید روی قسمت‌های مهم محتوا استفاده کنید

اگر هدف نهایی شما تولید محتوا برای افزایش فروش و کسب جایگاه برتر در نتایج جستجو گوگل، یاهو و بینگ هست، پس باید به تگ‌های عنوانی که در صفحه استفاده می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید. سرفصل‌ها چارچوبی برای یک محتوای خوب هستن، چون یک ساختار سلسله مراتبی برای متن شما ایجاد می‌کنن تا هم جستجوگران موتورهای جستجو بتونن راحت‌تر ارزیابی کنن و هم کاربران بتونن به‌راحتی در صفحه حرکت کنن.

چطوری یک تولید محتوای خوب بر اساس سئو داشته باشید که رتبه خوبی در گوگل بدست بیاریم؟

 

استفاده از تگ‌های عنوان مناسب، موضوع خیلی مناسبیه که معمولا توسط نویسندگان بی‌تجربه نادیده گرفته می‌شه یا برای سئو بهینه‌سازی نمی‌شه. پس حتما این موضوع رو در نظر بگیرید چون می‌تونه تاثیر قابل توجهی روی رتبه‌بندی محتوای شما در موتورهای جستجو داشته باشه.

برای دریافت بیشترین بازخورد مثبت از سرفصل های خود، این نکات رو دنبال کنید:

  1. فقط یک تگ H1 رو در صفحه قرار بدین.
  2. عنوان متا صفحه‌تون رو در تگ H1 کپی کنید. این امر شانس بازنویسی عناوین صفحه شما توسط گوگل در SERP رو کاهش می‌ده و این اطمینان رو حاصل می‌کنه که کلمات کلیدی اصلی شما در هر دو مکان HTML برای SEO هستن.
  3. بخش‌های اصلی صفحه رو با تگ‌های H2 جدا کنید.
  4. در صورت امکان، هر یک از کلمات کلیدی مورد نظرتون رو در یک تگ H2 قرار بدین.
  5. از تگ‌های H3 برای تقسیم زیر بخش‌های محتوا برای تگ H2 استفاده کنید.
  6. یادتون باشه فقط در قسمت‌هایی که منطقیه از تگ‌های عنوان استفاده کنید. استفاده بیش از حد از تگ‌های عنوان، ممکنه تشخیص ابتدا و انتهای یک موضوع مشخص رو برای کاربران دشوار کنه.
  1. از کلمات کلیدی مختلف در تولید محتوا استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی مختلف و مرتبط، یک استراتژی سئو بسیار موثر و کاربردیه. پیشنهاد ما اینه‌که از طریق تحقیق کلمات کلیدی، چند کلمه متنوع و مرتبط به هم پیدا کنید که می‌تونن رتبه‌بندی محتوا شما رو در گوگل بالا ببرن. سعی کنید موقع نوشتن محتوای صفحه‌تون، از کلمه کلیدی‌های مختلف و مرتبط در متن استفاده کنید تا با این روش، بتونید ارزش سئوی صفحه‌ وب‌سایت‌تون رو ارتقا بدین. نگران تراکم کلمات کلیدی نباشید چون این یک تاکتیک قدیمی سئو هست که دیگه اهمیت چندانی نداره. فقط کافیه یک روند طبیعی و کاربردی رو پیش بگیرید و خوب بنویسید.

بیاین یک مثال ساده رو با هم بررسی کنیم. فرض کنید شما می‌خواین درباره تفاوت SEO داخلی و خارجی صحبت کنید. پیشنهاد ما اینه‌که به‌جای تمرکز بر روی یک عبارت کلیدی مثل «سئوی درون صفحه در مقابل سئوی خارج از صفحه»، برای بدست آوردن رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو، از کلیدواژه‌های زیر در قسمت‌های مختلف محتوا، استفاده کنید:

  1. سئو داخل صفحه و سئو خارج از صفحه
  2. سئو داخل صفحه و خارج از صفحه
  3. سئو داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه
  4. تفاوت بین سئو داخلی و خارج از صفحه

بنابراین، بهتره که از روش‌های مختلف استفاده از یک عبارت استفاده کنید و در نهایت، از این عبارات‌های متنوع و هم معنی در کل متن استفاده کنید.

  1. تمام موجودیت رو در نظر بگیرید

در سئو، موجودیت به هر چیزی از جمله شخص، مکان یا اشیا گفته می‌شه. به طور کلی باید بگیم که سئو مبتنی بر موجودیت یک رویکرد نسبتا ناشناخته برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو هست، اما می‌تونه تاثیر چشمگیری بر رتبه‌بندی صفحه شما داشته باشه.

در حالی‌که مفهوم سئو و موجودیت‌ها خیلی پیچیده‌ست، یک راه ساده برای شما وجود داره که بفهمید چطوری می‌تونید ارزش وب‌سایت‌تون رو بالا ببرید. اساساً همه موجودات با سایر موجودات که اطراف‌شون هستن، ارتباط برقرار می‌کنن و زمانی که شما این ارتباطات رو در نگارش محتواتون در نظر بگیرید، درک موضوع صفحه و رتبه‌بندی اون برای جستجوی مناسب در گوگل، آسون‌تر می‌شه.

چطوری می‌تونیم مقاله‌مون رو در رنکینگ بالای گوگل قرار بدیم؟

اگه محتوای شما در گوگل رتبه خوبی نداره اما باور دارید که مقاله خوبی نوشتید و اون رو به درستی برای سئو بهینه کردین، به احتمال زیاد به موجودیت‌های کلیدی توجه نکردین. حالا یه مثال رو با هم بررسی می‌کنیم تا متوجه بشید که این روش چطوری عمل می‌کنه.

تصور کنید که میخواین درباره سوال، “تحقیق کلمات کلیدی چیست؟” تولید محتوا کنید. برای بالا بردن شانس‌تون در ارتقا رتبه بندی، باید از موجودیت‌ها و اصطلاحات مرتبط که رابطه نزدیکی با عبارت “تحقیق کلمات کلیدی” دارند، استفاده کنید. این اصطلاحات عبارتند از:

  1. Google Ads Keyword Planner
  2. Google Trends
  3. جستجوی گوگل
  4. بهینه سازی موتور جستجو
  5. موتورهای جستجو
  6. ترافیک وب
  7. پر کردن کلمات کلیدی
  8. بک لینک ها
  9. اصطلاحنامه

حالا این سوال پیش میاد که از کجا بفهمیم چه اصطلاحاتی به محتوا ما ارتباط داره؟ و چطوری اون‌ها رو پیدا کنیم؟

جواب این سوال خیلی ساده‌ست. کافیه موضوع «تحقیق کلمات کلیدی» رو در ویکی‌پدیا جستجو کنید و  این عبارات رو که در صفحه اختصاصی ویکیپدیا پیوند داده شدن، پیدا کنید. کلمات پیوند داده شده در یک صفحه ویکی‌پدیا، موجودیت‌های نزدیک به هم هستن و شما می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید.

  1. طوری تولید محتوا کنید که اعتماد مخاطب جلب بشه

متاسفانه، این مرحله هم معمولا توسط بسیاری از صاحبان وب سایت‌ها و وبلاگ نویسان نادیده گرفته می‌شه، در حالی‌که، می‌تونه تاثیر قابل توجهی در بهبود رتبه بندی سایت شما داشته باشه. با تکامل و پیشرفت موتورهای جستجو، نیاز به نوشتن به شکلی که اعتماد مخاطب رو جلب کنه، اهمیت زیادی پیدا کرده. در نظر داشته باشید که این موضوع، در کاهش بانس ریت وب‌سایت هم خیلی موثره!

وب سایت‌هایی که قابل اعتماد به نظر می‌رسن، تجربه کاربری بهتری رو ارائه می‌دن و این یک عامل خیلی مهمه که موتورهای جستجو هنگام رتبه بندی محتوا در SERP ها بهش توجه می‌کنن. ایجاد اعتماد، به نوع محتوایی که تولید می‌کنید بستگی داره، اما در این بخش، تیم سدروس چند نکته کلی رو بهتون معرفی می‌کنه که می‌تونید از اون‌ها استفاده کنید:

  1. یک صفحه جذاب و کامل تحت عنوان “درباره ما” داشته باشید.
  2. اطلاعاتی در مورد افرادی که محتوا رو در سایت شما منتشر می‌کنن ارائه بدین.
  3. یک صفحه “تماس با ما” شامل آدرس ایمیل و نام، آدرس شرکت، شماره تلفن و سایر راه‌های دسترسی، در نظر بگیرید.
  4. نکات کلیدی و اهداف محتوای مقاله‌تون رو در بخش مقدمه قرار بدین تا کاربر بدونه قراره چه چیزی رو مطالعه کنه.
  5. اگر سبد خرید یا تراکنش‌های مالی دارید، مطمئن بشید که اطلاعات شفاف و رضایت بخش خدمات مشتری رو برای کمک به کاربران در حل مشکلات فراهم کردین.
  6. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ارتباط امن و مناسبی با HTTPS داره.
  7. از تبلیغات مزاحم پاپ آپ یا تبلیغات بینابینی که موقع مطالعه محتوای اصلی، مزاحم کاربران می‌شن، خودداری کنید.
  1. تخصص و اقتدار خودتون رو نشون بدین

آیا تا به حال به این موضوع فکر کردین که چرا محتوای روزنامه‌نگاران حرفه‌ای و نشریات خبری اصلی و تخصصی، رتبه‌بندی‌ بالایی دارن؟

خب باید بگیم که یکی از ترفندهای اصلی اون‌ها، اینه که تخصص و اعتبار خودشون رو به جستجوگران موتورهای جستجو و کاربران وب سایت معرفی می‌کنن. نویسندگان چنین سایت‌هایی، معمولاً یک بیوگرافی دقیق شامل فهرستی از مدارک تحصیلیشون که تخصص اون‌ها رو در یک زمینه خاص ثابت می‌کنه، ارائه می‌دن. علاوه‌بر‌این، از پیوندهایی به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر محتوایی که در اینترنت منتشر کردن، استفاده می‌کنن.

به عبارت دیگه، این وب سایت‌های بزرگ و موفق، دارای نویسندگان و ویراستارانی هستن که به وضوح، تخصص و اعتبار خودشون رو به دیگران توضیح  دادن.

بنابراین، اگه اولویت اصلی شما نوشتن محتوایی هست که بتونه به بالاترین جایگاه در گوگل برسه، باید بهترین استراتژی‌ها رو دنبال کنید. سعی کنید خودتون و اعضای تیم‌تون رو خیلی خوب به کاربران معرفی کنید، این کار احساس صمیمیت و اعتماد کاربران رو جلب می‌کنه و رابطه بهتری بین شما و اون‌ها برقرار می‌کنه.

  1. اطلاعات جامع و کامل ارائه کنید

دو نکته خیلی مهم در مورد سئو محتوا نویسی وجود داره که می‌تونه شانس صفحه شما برای دریافت رنکینگ بالاتر، کاهش بده:

  1. عدم نوشتن محتوای کافی و لازم برای ارضای هدف جستجو.
  2. نوشتن محتوای بیش از حد طولانی که موضوعات زیادی رو خارج از هدف جستجوی اصلی پوشش می‌دن.

وقتی نوبت به رتبه‌بندی مقالات در SERP می‌شه، باید به یک موضوع خیلی مهم دقت کنید و اون استفاده بیش از حد از جملات و متن‌های اضافی هست. به طور معمول،  محتواهایی که نیاز به توضیحات طولانی و خسته کننده دارن، نمی‌تونن رتبه خوبی کسب کنن. با این حال، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به هیچ عنوان از استراتژی گنجاندن کلمات بیشتر به منظور افزایش طول محتوا، استفاده نکنید چون عملکرد خوبی در سئو نداره!

تولید محتوا خوب و با‌کیفیت بالا باید حداقل یکی از ویژگی‌های زیر رو داشته باشه:

  1. زمان: این موضوع برای تجزیه و تحلیل SERP ها برای پیدا کردن مطالبی که رقبای شما می‌نویسن، اهمیت داره. شما باید در نظر بگیرید که چه چیزهایی واقعا مورد نیاز هست و شکاف‌های محتوا رو پیدا کنید.
  2. تاثیرگذاری: این موضوع شامل تمام اطلاعات لازم که هدف جستجو رو برآورده می‌کنن، می‌شه. ممکنه محتوای شما به اطلاعات اضافی مثل جدول‌ها، نمودارها، تصاویر یا ویدیوهای مختلف نیاز داشته باشه.
  3. تخصص: ارائه اطلاعات دقیق در مورد یک موضوع بدون اینکه برای درک کاربر خیلی گسترده یا پیچیده باشه.

یک قانون خوب و کاربردی اینه‌که یک محتوای مختصر و مفید و در عین حال کامل و جامع ارائه بدین. پس به هیچ عنوان صرفا برای دسترسی به صفحات با رتبه برتر در SERP، از کلمات اضافی استفاده نکنید.

  1. در تولید محتوا از پیوندهای داخلی و خارجی استفاده کنید

پیوندهای داخلی، یک تجربه کاربری عالی برای مخاطبان ایجاد می‌کنه و باعث می‌شه که بازدیدکنندگان، مدت زمان طولانی‌تری رو در وب سایت شما سپری کنن و همین موضوع، منجر‌به کسب رتبه بالاتر در SERP می‌شه.

سئو محتوا نویسی رو از کجا شروع کنیم؟

علاوه‌بر‌این، پیوندهای خارجی هم برای سئو خیلی موثر و مفید هستن چون به موتورهای جستجو کمک می‌کنن تا ارزش، تخصص و کیفیت صفحات وب شما رو تعیین کنن. یک مثال خوب از این موضوع، پیوند دادن به وب‌سایت‌های دیگه به‌عنوان مراجع و منابعی هست که از داده‌ها و اطلاعاتی که در محتوای خودتون دارید، نسخه پشتیبان تهیه می‌کنن. با پیوند دادن به چنین وب‌سایت‌هایی، نشون می‌دین که محتوای شما قابل اعتماده. در واقع شما به کاربران و الگوریتم گوگل ثابت می‌کنید که وب‌سایت‌های دیگه هم با اون چیزی که شما می‌نویسید موافق هستن.

حواستون به این موضوع باشه که به چه سایت‌هایی لینک می‌دین. همیشه باید از اعتبار و کیفیت اون سایت‌ها مطمئن باشید. یادتون باشه که معمولا یک وب‌سایت، بر اساس سایت‌هایی که به اون‌ها پیوند می‌ده مورد قضاوت قرار می‌گیره. بنابراین، اگر به سایت‌های بی‌کیفیت زیادی پیوند بدین، این موضوع منجر‌به کاهش ارزش و اعتبار سایت خودتون می‌شه.

  1. تصاویر وب‌سایت‎تون رو بهینه‌سازی کنید

یادتون باشه که همیشه، یک نام فایل توصیفی و ویژگی متن ALT برای تمام تصاویری که در محتوای خود قرار می‌دین، ارائه کنید. سعی کنید تا جایی که امکان داره از کلمات کلیدی مورد نظرتون در این زمینه‌ها استفاده کنید. ویژگی متن ALT به شما این امکان رو می‌ده که یک متن جایگزین رو برای تصویر مشخص کنید. بنابراین، در صورتی‌که تصویر شما توسط مرورگر وب نمایش داده نشه، یک فیلد HTML در دسترس موتورهای جستجو برای اهداف نمایه‌سازی قرار می‌گیره. یک فیلد متنی ALT که به درستی بهینه شده باشه، می‌تونه به رتبه بندی تصاویر شما در جستجوی تصویر گوگل کمک کنه.

  1. از نشانه‌گذاری ساختاریافته اطلاعات و داده‌ها استفاده کنید

داده‌های ساختاریافته که با نام Schema Markup هم شناخته می‌شن، یک کد ویژه هستن که می‌تونید اون‌ها رو به صفحات وب‌تون اضافه کنید تا عناصر محتواتون رو به صورت تک به تک برای موتورهای جستجو توصیف کنید تا درک بهتری از ماهیت و موضوع محتوای صفحات شما داشته باشن.

در نتیجه، موتورهای جستجو می‌تونن از این اطلاعات برای نمایش محتوای شما به روش‌های مفیدتری در نتایج جستجو استفاده کنن، که معمولاً به آنها «Rich Snippets» یا «Rich Results» گفته می‌شه.

نمونه‌هایی از داده های ساختار یافته در عمل عبارتند از:

  1. ستاره‌های رتبه بندی رو بررسی کنید
  2. اطلاعات دستور غذا
  3. تاریخ و مکان رویداد
  4. ساعت و شماره تلفن
  5. جزئیات سازمان
  6. اخبار برتر
  7. اطلاعات ویدیویی
  1. بهینه‌سازی وب‌سایت برای کاربران موبایل رو فراموش نکنید!

الگوریتم Mobile Index یکی از مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل هست که نباید ازش غافل بشید! در واقع، یعنی محتوای شما باید برای کاربران موبایل بهینه سازی بشه و در صفحه نمایش تلفن‌های همراه هم از کیفیت بالایی برخوردار باشه و به طور کامل نمایش داده بشه. در غیر این صورت، در SERP ها رتبه خوبی نخواهد داشت.

برای اینکه وب‌سایت خودتون رو موبایل پسند کنید، باید اطمینان حاصل کنید که از یک تم وب سایت واکنشگرا، صفحات با بارگذاری سریع و عناصر طراحی متناسب با صفحه نمایش موبایل استفاده می‌کنید. می‌تونید وب‌سایت‌تون رو به راحتی رو با ابزار تست سازگاری با موبایل Google آزمایش کنید تا ببینید آیا محتوای شما در دستگاه‌های تلفن همراه به خوبی کار می‌کنن یا خیر.

  1. عملکرد محتوای وب‌سایت‌تون رو تجزیه و تحلیل کنید

آخرین مرحله از فرآیند تولید محتوا خوب و باکیفیت که می‌تونه رنکینگ بالایی داشته باشه، تجزیه و تحلیل عملکرد شماست. صرف نگارش یک محتوا و انتشار اون، کافی نیست و نمی‌تونه نتیجه مطلوبی بدست بیاره. در عوض، شما باید در طول زمان، نحوه عملکرد محتواتون رو بررسی و نظارت کنید و در صورت نیاز، اون رو بهبود بیخشید تا بتونید پتانسیل رتبه بندی سایت رو به حداکثر برسونید.

دو روش ساده برای تجزیه و تحلیل عملکرد محتوا وجود داره:

      1. کنسول جستجوی گوگل : این ابزار به شما اجازه می‌ده که موقعیت کلمات کلیدی، نمایش‌ها و نرخ کلیک رو برای هر صفحه وب بررسی کنید.
      2. Google Analytics :  این ابزار به شما این امکان رو می‌ده که میزان بازدید از صفحه، جلسات، نرخ پرش، زمان حضور در صفحه و نحوه عملکرد کاربر رو در سراسر سایت ارزیابی کنید.

با استفاده از این دو ابزار سئو، می‌تونید روند عملکرد محتواتون رو تجزیه و تحلیل کنید و عناصر سئو، ساختار، جزئیات، سیگنال‌های تخصصی و موارد دیگه را برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو تنظیم کنید.

نتیجه‌گیری:

تولید محتوا برای ارتقا رتبه، یکی از اصلی‌ترین اهداف نویسندگان و صاحبان وب‌سایت هست، چرا‌که هرچقدر محتوای شما بهتر و باکیفیت‌تر باشه، می‌تونید جایگاه بالاتری در موتورهای جستجو بدست بیارید و بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید. همونطور که متوجه شدید، تکنیک‌های خاصی وجود داره که شما می‌تونید برای نوشتن یک محتوا اصولی و موفق از اون‌ها استفاده کنید و در موتورهای جستجو، رتبه بالاتری بدست بیارید. با رعایت این نکات، شانس وب‌سایت‌تون رو برای دیده شدن در ازای جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر‌تون در SERP افزایش می‌دین. اگه می‌خواین از کیفیت اجرای این استراتژی‌ها به طور دقیق و کامل، مطمئن بشید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک تیم متخصص و مجرب مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید تا شما رو در این مسیر همراهی کنه. برای این کار، فقط کافیه از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با متخصصان و کارشناسان ما در سدروس، ارتباط برقرار کنید. امیدواریم که از خوندن این مقاله، لذت برده باشید.

سئو محتوا چیه؟

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *