چگونه محتوا همیشه سبز ایجاد کنیم که ترافیک را برای سال‌ها افزایش دهد [نکات و مثال‌ها]

چگونه محتوا همیشه سبز ایجاد کنیم که ترافیک را برای سال‌ها افزایش دهد [نکات و مثال‌ها]

آکادمی سدروس

چگونه محتوا همیشه سبز ایجاد کنیم که ترافیک را برای سال‌ها افزایش دهد [نکات و مثال‌ها]

محتوا در یک نگاه

حتماً براتون پیش اومده که وبلاگ یا محتوایی درباره موفقیت در بازاریابی محتوا رو بخونین و با توصیه‌هایی برای ایجاد محتوای همیشه سبز مواجه شید.

منتشر کردن یک محتوا همیشه سبز، باعث میشه تا چالش بازاریابان محتوا، برای انتشار مواردی مثل پست‌های آنلاین، به‌خصوص اخبار حل بشه.

حالا ما برای شما یه سری از نکات مهم که به شما برای بازاریابی محتوا و داشتن محتوای همیشه سبز کمک می‌کنه رو گردآوری کردیم تا در کنار هم  بتونیم  به رشد کسب و کارتون کمک کنیم.

اینفوگرافیک صفر تا صد محتوا همیشه سبز

حالا اصن محتوا همیشه سبز یعنی چی؟

برای درک بهتر این قضیه، بیاین به نقطه مقابلش نگاه کنیم که بهش میگن: محتوای زمانی یا به‌موقع.

محتوای زمانی یا به‌موقع، مثل مقاله‌های خبری که در مورد اخبار فوری، واکنش‌ها، نظریه‌ها یا هر نوع محتوایی که به اخبار متکی باشه هست و اون موضوع باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست مخاطب برسد.

به نظرتون چرا محتوای زمانی، کاملاً بر خلاف محتوای همیشه سبز است؟

چون این نوع محتوا بیشترین چیزی که راجبش اهمیت داره زمانه ، ولی برای محتوا همیشه سبز معمولاً مخاطب اون رو طی سال‌ها جستجو میکنه و ازش استفاده میشه.

 

 

شما برای رشد کسب‌وکار و جذب مخاطب میتونید از هر دوی آنها استفاده کنید، درحالی‌که محتوای همیشه سبز ممکنه یکم زمان‌برباشه تا در نتایج موتورهای جستجو نشون داده بشه ولی محتوای به‌موقع می تونه به طور موقت و در کوتاه‌مدت خیلی سریع‌تر مخاطب رو جذب کنه.

محتوای همیشه سبز و محتوای زمانی

فکر کنین کسب‌وکار شما درباره بدنسازی و تغذیه هست، حالا اگه متوجه بشین که یک رژیم غذایی خیلی در حال معروف شدنه، پس قطعاً شما هم می‌خواهید که راجبش تولید محتوا انجام بدین، ولی درصورتی‌که عده زیادی مثل شما در این زمینه شروع به تولید محتوا کنن، شما دیگه نمیتونین ازش نتیجه دلخواهتون رو بگیرین.

دلایل انتشار محتوا همیشه سبز

حتی اگه محتوای شما سریع مشاهده شود، اما می‌تواند با تغییر روند و تغییر اطلاعات به‌سرعت هم از بین بره.

برای اینکه با دلایل تاثیرگذار بودن انتشار محتوای همیشه سبز بیشتر آشنا بشین، تا انتهای این مقاله همراه ما باشین.

. در مقابل زمان، مقاومت می‌کند

در بالا به این اشاره کردیم که محتوای همیشه سبز نتیجه بهتری رو برای بازاریابی محتوا به همراه داره، به دلیل اینکه مخاطب میتونه سال‌ها دنبالش باشه و از اون برای رشد کسب‌وکار خودش استفاده کنه، بدون اینکه نیاز باشه اون محتوا رو تغییر بدین یا به‌روزرسانی کنین.

همچنین برای اینکه محتوا همیشه سبز به نتیجه خوبی برسه  و شانستون برای رتبه‌بندی جستجوی کلمات کلیدی خاص افزایش پیدا کنه، نیاز به زمان دارین و باید صبور باشید.

. برای سئو سایتتون، خیلی تاثیر گذاره!

محتوای همیشه سبز پتانسیل بالایی برای افزایش رتبه‌بندی سایت شما از طریق بک‌لینک‌ها رو داره و همچنین اگه محتوای شما با ارزش باشه، سایر بازاریابان محتوا و ناشران هم به سایت شما لینک میدن و همین باعث میشه که رتبه‌بندی سایتتون بره بالا!

همچنین شما  با وجود محتوای همیشه سبز خیلی راحت‌تر می‌تونید بک‌لینک‌های سایتتون و ارتباطتون با سایر ناشران و وبلاگ‌نویسان رو بیشتر کنید.

. به طور مداوم از محتوای همیشه سبز می‌توان استفاده کرد

یکی از مزایای محتوا همیشه سبز اینه که میشه به طور مداوم در طول سال‌های طولانی از اون استفاده کرد، ولی محتوای زمانی شاید باعث بشه که در طول زمان کوتاه، مخاطب‌های زیادی و جذب کنه اما این قضیه همیشگی بودن شرایط رو تضمین نمی کنه.

در آخر باتوجه‌به موضوع محتوای شما، احتمالاً برخی از افراد فقط از روی کنجکاوی اون رو جستجو می‌کنند و این ممکنه روی بازدهی سایت شما، در مدت‌زمان مشخص تاثیر بزاره.

ولی شما این چالش رو با محتوای همیشه سبز تجربه نمی‌کنید، چون کاربران این نوع محتوا، سیگنال قوی‌تری نسبت به افرادی که فقط از سر کنجکاوی شما رو جستجو می‌کنند، از خودشون نشون میدن و همچنین شما با تبلیغ کردن این محتوا، باعث جذب افرادی میشین که مدت‌هاست دنبال شما میگردن و محتوای شما براشون کاربرد زیادی داره.

حالا سوال اینجاست که چه‌جوری می‌تونین یک محتوای همیشه سبز رو برای کسب‌وکار خودمون ایجاد کنیم؟

اگه الان متقاعد شدین که محتوای همیشه سبز راه تاثیر‌گذاری برای بازاریابی محتوا و سئو داخلی سایتتون هست، قدم بعدی نحوه یادگیری ایجاد اونه، پس تا انتها این مقاله همراه ما باشین .

١- نیازهای مخاطب را برطرف کنید

اولین چیزی که باید بهش خیلی عمیق دقت کنین، اینه که محتوای شما در مورد موضوعی باشه که مخاطب دنبالشه و علاقه داره، مثلاً کسی که دنبال افزایش فالوور صفحه اینستاگرامشه، راهکارهایی به‌دردش میخوره که اثبات شده باشن و واقعاً کار کنند.

پس شما باید نیاز و مشکل مخاطبتون رو بشناسین تا بتونید محتوای با ارزشی رو در صفحه خودتون قرار بدین و طبق الگوریتم passage ranking  موتور جستجو گوگل متوجه میشه که هر محتوا و پاراگراف داره راجع به چه موضوعی صحبت می کنه، پس خیلی مهمه که هدف مخاطب را بفهمیم تا بتونیم محتوا باارزش‌تری رو قرار بدیم.

.نحوه انجام دادن این کار

در اینجا چند تا راه کاربردی براتون آوردیم که می‌تونید از این طریق نیازهای مشتریاتون رو شناسایی کنید.

1. با اطلاعات خودتون شروع کنید، اگر از قبل یه کسب‌وکاری رو دارین پس احتمالاً مشکل و ضعف مخاطبتون رو تا حدودی میشناسین.

2. بخش نظرسنجی رو حتماً برای مشتریان خود قرار بدین و از این طریق می‌تونید اطلاعات بیشتری رو از آن‌ها دریافت کنین.

3. جلسات گروهی و هم فکری‌های زیادی انجام بدین، شما برای دریافت دقیق‌تر سوالاتون می‌تونید از مشتریان قدیمی کمک بگیرین، چون ممکنه از محصولات رقبا هم استفاده کرده باشن و اینطوری به شما بهتر میتونن کمک کنند.

٢- برای محتوای همیشه سبز، موضوعی را انتخاب کنید

پس از اینکه از نیازهای مخاطبتون باخبر شدین، میتونید موضوعات زیادی رو برای محتوای خود انتخاب کنین.

حالا ما اینجا براتون چند تا سوال طرح کردیم که به شما کمک میکنه، برای انتخاب موضوع از خودتون تست بگیرین.

. آیا این موضوع تا یک سال دیگه هم به مخاطب کمک می کنه؟

. آیا این همون چیزیه که همه دنبالش میگردن؟

. آیا میشه این موضوع رو بارها و بارها در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک گذاشت بدون اینکه قدیمی بشه؟

اینجا براتون یه مثال آوردیم درباره اینکه چه‌جوری در فیس‌بوک تبلیغات کنیم:

این موضوع به روش‌های مختلفی مانند موارد زیر تقسیم می‌شود.

. چه جوری تبلیغات تاثیرگذاری درست کنیم که باعث افزایش فروش بشه؟

. مهم‌ترین معیارها برای تبلیغات فیس‌بوک؟

. عناصر تبلیغ فیس‌بوک با بازدهی بالا

البته دیدن به‌روزرسانی‌ها و اطلاعات جدید هم بی‌تأثیر نیست و می‌تونه روی محتوا همیشه سبز شما تاثیر بزاره.

حالا اینجا میخوایم بهتون نشون بدیم که برای آپدیت کردن محتواتون چه کارهایی رو باید انجام بدین.

٣- پیدا کردن کلمات کلیدی

اول از همه باید بررسی کنین که نوشتن این پست‌ها اصلاً ارزش تلاش داره یا نه؟ بعد برای کلیدواژه‌ها اقدام کنید.

وقتی برای کلمات کلیدی و موضوعات خاصی تحقیق می‌کنید، اول باید اینو در نظر بگیرین که موضوع شما مخاطب داره؟ و از این طریق حجم تعداد افرادی که اون کلمه رو ماهانه جستجو می‌کنند را بفهمین.

همچنین موضوعی که شما انتخاب میکنین امکان داره به یک جایگاه خاص و محدود تعلق داشته باشه و اون موضوع نسبت به بقیه موضوع‌ها بین افراد محبوبیت کمتری داشته باشه و هیچ معیار دقیقی براش وجود نداره.

نکاتی موثر برای پیدا کردن کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمه کلیدی نیازی به ماهر بودن نداره، بلکه شما اگه مسیر درست رو بدونین خیلی راحت می‌تونید انجامش بدین .

ما اینجا چند تا نکته که شما رو تو راه درست قرار میده، آوردیم.

. هرچی کلمه کلیدی شما طولانی‌تر باشه و از کلمات بیشتری تشکیل شده باشه، باعث میشه تا مشتری‌های بیشتری رو جذب کنید و توسط الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل در رتبه بندی بالاتری قرار بگیرین.

. کلمات کلیدی در عبارات مختلف را با هم مقایسه کنید

از اونجایی که ما معیار مشخصی برای حجم جستجو کلمه کلیدی نداریم، شما باید کلیدواژه‌های مختلف رو در موضوع‌های مختلف با هم مقایسه کنین، تا بفهمید کلمه مناسب کدام است. به‌عنوان مثال اگه یه کلمه کلیدی ٦٠٠٠ تا بازدید داشت و کلمه کلیدی دیگه ٦٠٠٠٠ تا بازدید، ممکنه اینو نشون بده که اون کلمه کلیدی که تعداد جستجو کمتری داره، مخاطب زیادی دنبالش نیستن.

. از ابزار مناسب استفاده کنید

مطمئناً تعدادی ابزار وجود داره که به شما به‌صورت رایگان، تعداد بازدید و رقابت کلمه کلیدی و نشون میده و کمک می کنه تا کلمه مناسب و پیدا کنین، مثل Moz, Serpstat

۴- اطلاعات ارزشمند را در محتوا همیشه سبز خود قرار بدین

باتوجه‌به الگوریتم گوگل پاندا، موتور جستجو گوگل بر اساس کیفیت محتوا سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کنند.

برای ایجاد محتوا همیشه سبز شما باید کیفیت رو به کمیت ترجیح بدین، درسته که هرچی پست وبلاگ طولانی‌تر باشه، رتبه بالاتری رو در جستجو داره، اما باید برای مخاطب ارزش قائل بشین و به‌جای اطلاعات به درد نخور، اطلاعاتی رو قرار بدین که مخاطب نیازشون داشته باشه.

اگه کیفیت رو بر تعداد کلمات در اولویت قرار بدین، بازم میتونین یه محتوا همیشه سبز ایجاد کنید که حدود ٢٠٠٠کلمه داره و می تونه در جستجو رتبه بالایی داشته باشه و طبق چک لیست سئو پست کاملی داشته باشین.

٥- به طراحی و قالب‌بندی سایت توجه کنید

شما باید مخاطب رو برای خواندن محتوا جذب کنید، این‌طوری نه‌تنها محتوای شما رو می‌خونند، بلکه از مشتریان ثابت شما هم میشن.

پس یکی از عواملی که بر سئو سایت تاثیر میزاره، اینه که مدت زمانی که مخاطب در صفحه شما میمونه، زیاد باشه و شما با طراحی و قالب‌بندی مناسب میتونین مخاطب بیشتری رو جذب کنید.

اینجا نکاتی برای کمک به قالب‌بندی و طراحی مناسب محتوای همیشه سبز وجود داره

. بین پاراگراف‌ها فضای خالی و کافی بدین و یک قانون کلی وجود داره که میگه پاراگراف‌ها حداکثر شامل ٤ جمله باشند.

. تصاویر را در صفحه خود قرار بدین تا از طریق الگوریتم MUM در نتایج اول گوگل نشون داده بشین.

. هرگونه تصویری که بین متن‌ها فاصله کافی میزاره، مثل نمودارها و اسکرین‌شات‌ها  رو اضافه کنین تا باعث شه نکات شما بهتر نشون داده بشود.

. از فونت‌های خوانا و مناسب استفاده کنید و توجه کنید که فونت سرفصل‌ها با متن اصلی متفاوت باشه.

. به پست‌ها، سرتیترهای مختلف اضافه کنین و محتوای خود را به سر فصل‌های مختلف تبدیل کنین تا باعث بشه خواندن پست شما، برای مخاطب راحت‌تر باشه.

. برای محتوای طولانی خود طبق وبلاگ بهینه‌سازی محتوا، فهرست مطالب درست کنید تا مخاطب درک بهتری از محتوای شما داشته باشه.

6- CTA رو فراموش نکنین

در محتوای همیشه سبز باید مخاطب رو به خواندن ادامه متن دعوت کنیم و او را مشتاق کنیم، شما هر چند تا پاراگراف تا نتیجه‌گیری باید اینو تکرار کنین تا مخاطب مطمئن بشه که جواب سوالش رو میتونه پیدا کنه.

با قرار دادن Call to action بین پاراگراف‌ها می‌تونید چشم مخاطب رو به ادامه متن جذب کنید.

بهترین روش‌ها برای داشتن محتوای همیشه سبز

این‌جا  چند تا از ضروری‌ترین روش‌ها برای ایجاد محتوا همیشه سبز است که با درنظرگرفتن آن میتونید از نتیجه تلاش خود نهایت لذت رو ببرید.

١. به طور منظم محتوای خود را به‌روز کنید

محتوا همیشه سبز قرار نیست که هرگز به‌روزرسانی نشه و قبلاً تو مطالب بالا به این اشاره کردیم که بعضی اوقات، اطلاعات ما پس از مدتی دیگه درست نیست و نیاز به تغییر داره.

بنابراین با ویرایش محتوای همیشه سبز با اطلاعات مرتبط‌تر، میتونید به پست وبلاگ قدیمی خود جون تازه‌ای بدین.

این باعث میشه محتوای شما همیشه اطلاعات درست و به‌روزی رو داشته باشه و مخاطب از خواندن آن لذت ببره.

همچنین شما با به‌روز کردن محتوای خود می‌تونید به پست‌های دیگه لینک بدین و به رتبه بندی سایتتون کمک کنید  و حتما دقت داشته باشید که به لینک درستی آدرس داده باشین در غیر این صورت طبق الگوریتم پنگوئن گوگل، اون لینک‌ها اسپم و ساختگی شناخته میشن.

چیزهایی که باید در محتوای همیشه سبز به‌روز کنید

راه‌های مختلفی برای تازه نگه‌داشتن محتوای همیشه سبز وجود داره و ما اینجا به چند تا از اونا میخوایم اشاره کنیم:

. تاریخ‌ها (به‌ویژه پست‌هایی که از محتوای تاریخ محور استفاده کردن مثل بهینه‌سازی محتوا 2022)

. داده‌ها و آمارها

. نقل و قول

. مثال‌ها

. اسکرین‌شات‌ها و تصاویر

. عناوین

٢- اولویت اول شما باید مخاطب باشه، بعد موتورهای جستجو

یکی دیگه از نکاتی که موقع ایجاد محتوای همیشه سبز باید بهش دقت کنیم، اینه که اول‌ازهمه به مخاطب خود ارزش بدین و خودتون رو جای مخاطب بزارین، درسته که سئو سایت مهمه، اما اولویت با مخاطب سایتتون هست.

اینو یادتون باشه که موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی، به محتوایی ارزش میدن که مخاطب جذب اون بشه و اگه فقط به موتورهای جستجو دقت کنید، نمی‌تونید رتبه‌بندی بالایی  داشته باشین.

بنابراین همونطور که در این پست بهش اشاره کردیم اول باید محتوای باارزش و با‌کیفیتی را ایجاد کنید.

وقتی موتورهای جستجو متوجه بشن که پست شما باعث شده تا مخاطب داخل سایت بمونه و بیشتر از رقبا کاربر رو جذب میکنه، رتبه‌بندی اون سایت رو بالاتر میبرن.

. از اصطلاحات دشوار اجتناب کنید

شما باید فقط در جملاتی که لازم هست از اصلاحات خاص استفاده کنید، در هنگام ایجاد محتوا شاید لازم باشه تا برخی از جمله‌ها رو با صدای بلند بخونین تا ببینین که خواندن اون طبیعی هست یا نه!

و اگر جایی لازم بود از اصطلاحات خاصی که مربوط به همون موضوع میشه استفاده کنیم، اینو در نظر بگیرین که حتماً مخاطب از قبل اون اصطلاح رو بدونه و اگر مخاطب اون رو در مکالمه روزمره استفاده نمی‌کنه و اطلاعاتی هم راجبش نداره، بهتره که ازش استفاده نکنیم.

۳- به انتشار محتوای همیشه سبز خود، ادامه بدین

همونطور که در مطالب بالا اشاره کردیم محتوایی که منتشر می‌کنید باید به‌موقع و به‌روز باشه.

همچنین می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی، محتوای خود را بهینه کنید یا محتوای کمتری و کوچک‌تری رو در قالب‌های مختلف منتشر کنید

محتوای خود را تبلیغ کنید

در نهایت که شما محتوا همیشه سبز رو ایجاد کردین، باید مطمئن بشین که به دست مخاطب میرسه.

شما می‌تونید محتوای خود را از طریق لینک دادن یا از طریق پلتفرم‌های مختلف تبلیغ کنین.

به‌عنوان‌مثال: قرار دادن یک پست فیس‌بوک که به محتوای شما لینک داده میشه یا با اشتراک گذاشتن در استوری اینستاگرام.

همچنین زمانی که محتوای خود را به‌روز می‌کنید، می تونید با ایمیل دادن به مشتریان آن‌ها را مطلع کنین و این کار باعث میشه تا ماه‌ها یا سال‌ها پس از انتشار پست، شما بازهم تبلیغ را ادامه دهید.

یکی از مزیت‌های محتوای همیشه سبز، اینه که تا یه مدت طولانی شما می تونید مطمئن شوید که پست شما مخاطب داره.

پیشنهاد رسانه سدروس : جهت مشاهده ویدیو آموزش الگوریتم پنگوئن بر روی این لینک کلیک کنید.

نتیجه گیری

آیا متقاعد شدین که برای رشد سایتتون نیاز به محتوای همیشه سبز دارین؟ مارکتینگ سدروس راه‌حل رو بهتون نشون داد، حالا نوبت شماست تا با استفاده از این نکات محتوای خود را بهینه کنید، ولی نباید تو این مسیر عجله کنید و منتظر جواب گرفتن تو یه‌روز باشید، بلکه شما باید با تلاش‌های مداوم نتیجه کار خود را ببینید.

اگه می‌خواین با جزئیات بیشتر درباره محتوا همیشه سبز آشنا بشین و با استفاده از روش‌های تخصصی‌تر، به رشد کسب و کارتون کمک کنید و رتبه بندی سایتتون را بالاتر ببرید، پیشنهاد میکنیم که از یک تیم حرفه ای و باتجربه مثل سدروس کمک بگیرین. این تیم به صورت ماهرانه به شما در تمامی این موارد کمک می‌کنه . پس فرصت رو از دست ندین و همین حالا  از طریق وب سایت، شماره تلفن ۰۹۱۹۳۳۷۰۲۸۳ و آدرس ایمیل support@sedroos.com با متخصصان و مشاوران سدروس در تماس باشید.

سوالات متداول چگونه محتوا همیشه سبز ایجاد کنیم که ترافیک را برای سال‌ها افزایش دهد [نکات و مثال‌ها]

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *