۱۰ ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک

۱۰ ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک

آکادمی سدروس

۱۰ ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک

محتوا در یک نگاه

در دنیای ارائه خدمات به مشتریان در بستر اینترنت، مهم است که به خاطر داشته باشید رقیبان شما تنها به اندازه یک کلیک ماوس با شما فاصله دارند.

«داگ وارنر»

تجارت آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر به یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین تبدیل شده و با مزایای مختلفی که به کسب و کارها ارائه میده، هر روز در حال گسترش بیشتر و فراگیر شدنه. یکی از هیجان انگیزترین جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ اینه‌که استفاده از مزایای این روش بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک به اندازه کسب و کارهای بزرگ و با سابقه میتونه نتیجه بخش باشه و در واقع فرقی نمیکنه در چه مرحله‌ای از کسب و کارتون هستید، با استفاده از دیجیتال مارکتینگ میتونید به اهداف بزرگی که برای کسب و کارتون در نظر دارید دست پیدا کنید.

اگر محصول یا خدماتی رو ارائه می‌دید که جذابیت زیادی برای مشتریان و مخاطبانتون داره، بهتره بدونید که ابزارهای مقرون‌به‌صرفه و کاربر‌پسند زیادی برای دستیابی به مخاطبان جدید و بازاریابی برندتون با به کارگیری دیجیتال مارکتینگ در اختیار خواهید داشت.

دورانی که برای بازاریابی و تبلیغات لازم بود تا بودجه‌های زیادی رو صرف کنید اکنون به پایان رسیده و پیشی گرفتن از رقبای کوچک و بزرگ دیگه یه کار پر هزینه نیست! با اینترنتی شدن اکثر کسب و کارها میشه گفت که دیگه بازاریابی سنتی غیر قابل استفاده است و مزایایی که دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کارها ارائه میده، قابل مقایسه با بازاریابی سنتی نیست.

استفاده از برخی ابزارها در بازاریابی اینترنتی میتونه سرعت دستیابی به نتایج مورد نظرتون رو افزایش بده و کسب و کار شما رو در کمترین زمان در معرض نمایش مشتریان هدف قرار بده. به همین دلیل، آشنایی با مهمترین ابزار دیجیتال مارکتینگ، امروزه به یکی از الزامات برای موفقیت در کسب و کار تبدیل شده است. در ادامه همراه با آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس باشید تا با 10 تا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آشنا بشیم و روش کار با اونها رو توضیح بدیم.

اینفوگرافیک ۱۰ ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک

بهترین ابزار در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

علاوه‌بر‌این که استفاده از اصول دیجیتال مارکتینگ بجای به کار‌گیری روش‌های بازاریابی سنتی، میتونه برای کسب و کارهای کوچک و نوپا با هزینه‌های کمتری انجام بشه، بلکه ابزارهای بی‌شماری در دیجیتال مارکتینگ وجود دارند که بخشی از بار کاری رو از روی دوش شما برمیدارند. این ابزارها به ویژه برای کسب و کارهای کوچکی که منابع لازم برای اختصاص به یک تیم یا آژانس بازاریابی رو ندارند، میتونه خیلی ارزشمند باشه.

در این زمینه میتونیم به کسب و کارهای مختلفی اشاره کنیم که آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس با به کار‌گیری برخی ابزارها و روش‌های اصولی بازاریابی اینترنتی، توانست این کسب و کارهای کوچک رو در معرض نمایش مشتریان بالقوه قرار بده؛ یکی از این پروژه‌ها، پروژه دیجیتال مارکتینگ طلا و جواهر بود که پس از صرف زمان و انرژی و به کارگیری ابزار کاربردی، با موفقیت به نتایج مورد انتظار دست پیدا کرد.

 

 

به کارگیری برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای کارهایی مثل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نظارت بر برند، اتوماسیون ایمیل‌ها و درخواست‌ها و موارد دیگر الزامی هستند. در نظر داشته باشید که اکثر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ دارای آیتم‌های پولی و رایگان هستند و برخی دیگه هم نسخه‌های پرمیوم یا دسترسی محدود به برخی ویژگی‌ها رو در اختیار کاربر قرار میدن، در این بین ابزارهایی هم هستند که دارای یک نسخه آزمایشی کامل و رایگان هستند.

از این ابزارها در راستای اهداف برند و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود بهره‌مند شوید. در نظر داشته باشید که داشتن یه ابزار اختصاصی برای هر کار مثل تحقیق در مورد کلمات کلیدی، انواع محتوا و رسانه‌های اجتماعی، کمک می کنه تا بتونید به طور تخصصی به همه این موارد رسیدگی کنید. با این حال، برخی از ابزارها مجموعه کاملی از ویژگی‌های موردنیاز رو در آن واحد ارائه میدن که در ابتدا میتونین برای کسب و کار نوپای خودتون استفاده کنید.

یکی از دلایل موفقیت آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس در زمینه دیجیتال مارکتینگ کسب و کارهای کوچک و نوپا استفاده از روش‌هاییه که مخاطبین رو با محصولات و خدمات درگیر می‌کنند. در واقع بازاریابی محتوا و انتشار و تولید محتوا برای افزایش فروش، سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه برای دستیابی به جامعه هدف و همچنین بازگشت سرمایه هستند. در ادامه میتونید 10 تا از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رو مشاهده کنید که در رسیدن کسب و کارهای کوچک به اهدافشون میتونه خیلی مفید و مؤثر عمل کنه.

معرفی 10 ابزار برتر بازاریابی دیجیتالی رایگان و پولی برای مشاغل کوچک

ابزارهای دیجیتال مارکتینگی که در ادامه قصد معرفی اونها رو داریم، به شما کمک میکنن تا بتونید بیشترین نتیجه رو در کمترین زمان از بازاریابی اینترنتی به دست بیارید و همچنین اطمینان حاصل کنید که از زمان و انرژی‌تون به صورت عاقلانه و هدفمند استفاده می‌کنید. به عنوان مثال خودکار کردن وظایف تکراری، جمع آوری داده‌ها برای تجزیه و تحلیل و بهینه سازی روش‌های تبلیغاتی و سازماندهی و برنامه ریزی تولید و انتشار محتوا از جمله مزایای استفاده از این ابزارها به‌شمار میان.

به طور کلی بهترین ابزارها برای پرورش کسب و کار و افزایش مشتریان عبارت‌اند از:

  •  Google Analytics
  • Mailchimp
  • Hootsuite
  • BuzzSumo
  • KWFinder
  • HubSpot
  • Canva
  • Ahrefs
  • Slack
  • Yoast

1. گوگل آنالیتیکس Google Analytics

گوگل آنالیتیکس که به فارسی تجزیه و تحلیل ترافیک معنی میشه، یه نرم افزار کاملاً رایگانه که رویکردهای ارزشمندی رو در مورد اینکه چه کسانی از وب سایت شما بازدید میکنن و نحوه تعامل اونها به چه صورته رو ارائه میده. گوگل آنالیتیکس به بهترین وجه با کنسول جستجوی گوگل جفت میشه و یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال رایگانه که به شما کمک میکنه تا مشکلات موجود در سایتتون رو شناسایی کرده و اونها رو از بین ببرید و بهینه کنید.

برخی از اطلاعات مفیدی که Google Analytics در اختیار شما قرار میده عبارتند از:

  •  نمایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما بر اساس روز، هفته، ماه یا هر دوره زمانی که انتخاب می‌کنید
  • اینکه این بازدیدکنندگان از کجا میان، به عنوان مثال میتونید بفهمید که بازدیدکنندگان شما از طریق ارجاعات از سایر وب سایت‌ها، جستجوی ارگانیک، تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و یا به طور مستقیم میان.
  • کلمات کلیدی که مردم در گوگل برای یافتن سایت شما استفاده می‌کنند رو به شما نشون میده
  • جمعیت شناسی و علایق کاربران شما
  • هر کاربر چه مدت در سایت شما وقت میذاره و از چه صفحاتی بازدید میکنه

از همه این اطلاعات میتونید در برنامه ریزی هاتون استفاده کنید تا به کمک اونا کمبودها رو جبران کنید، این در حالیه که برای افزایش بازدید وب سایت و تبلیغ کسب و کارتون کمترین هزینه رو پرداخت کردید.

گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای مهم در زمینه بهینه سازی و SEO وبسایت به‌شمار میره، بنابراین باید چک لیست سئو داخلی خودتون رو به کمک اطلاعاتی که از این ابزار به دست آوردید بهبود ببخشید.

برای مثال، ممکنه از طریق Search Console یا Analytics متوجه بشید که ترافیک و بازدید کننده زیادی رو از طریق استفاده از کلمات کلیدی مناسب دریافت می‌کنید، از همین رو بهتره با منتشر کردن محتواهای مناسب و استفاده از کلمات کلیدی بهینه شده در اونها، این روند رو ادامه بدید و تعامل مخاطبان با سایت رو افزایش دهید.

یا به طور مثال، اگه از طریق پلتفرم‌های اجتماعی مثل توییتر یا فیس بوک بازدیدکنندگانی رو دریافت می‌کنید، باید از استراتژی‌هایی استفاده کنید که وب سایت شما رو در راس قرار بده و تمرکز و تلاش هاتون رو بذارید روی کانال اصلی کسب و کارتون. در کل باید در نظر داشته باشید که نه تنها تجزیه و تحلیل میتونه یه عامل مهم در بهبود استراتژی به‌شمار بیاد بلکه داشتن بینش در مورد همه جوانب هم از اهمیت بسیاری برخورداره.

۲. Mailchimp

مهم نیست که کسب و کار شما چقدر بزرگ یا کوچکه و چقدر دارای سابقه فعالیت در صنعت خودتون هستید، دیجیتال مارکتینگ قطعاً باید بخشی از استراتژی کلی شما برای دستیابی به موفقیت باشه. وقتی یه مشتری در سایت شما ثبت نام میکنه و این اجازه رو به شما میده که از طریق ایمیل با اون در ارتباط باشید، در واقع شما رو مستقیماً دعوت میکنه تا به او در مورد کسب و کارتون ایمیل بزنید و به همین دلیله که بازاریابی ایمیلی به طور متوسط ROI بالاتری رو نسبت به هر فعالیت بازاریابی دیگری برای کسب و کارها به ارمغان میاره.

برای شروع کار با ایمیل مارکتینگ، به سرویسی نیاز دارید که به شما این امکان رو بده تا ایمیل‌های مشتریانی که تو سایت شما ثبت نام میکنن رو ذخیره کنید، فهرست ایمیل‌های دریافتی رو مدیریت کنید، قادر باشید تا ایمیل‌ها رو به طور خودکار یا بر اساس زمان‌بندی به مشتریان ارسال کنید و بتونید نحوه و میزان تعامل مشتریان با وب سایتتون رو تجزیه و تحلیل کنید.

اگر به تازگی شروع به راه اندازی کسب و کارتون کرده‌اید یا اینکه صاحب یه کسب و کار کوچک هستید، Mailchimp یه انتخاب ایده‌آل برای بازاریابی از طریق ایمیل به‌شمار میاد. سرویس اصلی Mailchimp تا زمانی که لیست شما به 2000 مشترک برسه خدمات رایگانی رو ارائه میده.

به‌علاوه، Mailchimp در حال حاضر مجموعه منحصر‌به‌فردی از ویژگی‌ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتالی رو ارائه می‌ده که اکثر این امکانات رایگان هستند و برخی از اونها هم نیاز به پرداخت دارند، این خدمات عبارت‌اند از:

  • تقسیم بندی و شخصی سازی
  • ابزارهای ساخت صفحه فرود
  • ابزارهای سازنده فرم
  • ابزارهای CRM
  • ابزارهای پیش بینی کننده

۳. Hootsuite

بدون شک میدونید که شما باید در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشید تا بتونید در بازار رقابتی کسب و کارتون شناخته شده بشید. همچنین رسانه‌های اجتماعی این فرصت رو در اختیار شما قرار میدن تا با صرفه جویی در زمان و انرژی بتونین با کاربرانتون به صورت مؤثر تعامل کنید.

یکی از ابزارهایی که در زمینه مدیریت مؤثر رسانه‌های اجتماعی، کاربرد زیادی داره، Hootsuite هست. Hootsuite یه پلتفرم مدیریت همه جانبه برای مدیریت و کنترل همه پیج­های شبکه‌های اجتماعی کسب و کار شما هست که به شما این امکان رو میده تا تایم آپلود و تنظیم پست‌ها رو از قبل برنامه ریزی کنید و بتونید تمام محتوای رسانه‌های اجتماعی خودتون رو برای هفته‌ها یا ماه‌های آینده در یه روز آماده و دریافت کنید.

همچنین این پلتفرم ابزارهای گزارش‌گیری پیشرفته‌ای رو در اختیار شما قرار میده تا ببینید کدوم یک از پیج­های رسانه‌های اجتماعیتون بهتر عمل می‌کنه و از این داده‌ها برای محاسبه ROI استفاده کنید. Hootsuite همچنین ابزارهایی رو برای تبلیغ پست‌های رسانه‌های اجتماعی در اختیارتون قرار میده که میتونید با ثبت نام در پلتفرم از این مزایا هم بهره‌مند بشید.

۴. BuzzSumo

استراتژی محتوای شما یکی از مهمترین بخش‌های دیجیتال مارکتینگ برندتون به‌شمار میاد و همونطور که میدونید، شما باید موضوعاتی رو پوشش بدید که فکر می‌کنید ممکنه مخاطبانتون با اونها درگیر بشن. برای این که بتونید از نظر تولید محتوا همیشه به خوبی عمل کنید، باید هر چند وقت یه بار آپدیت الگوریتم گوگل رو چک کنید تا محتواها رو با اونها هماهنگ کنید. دلیل این که 60٪ از برندهای B2B موفق‌ترین بازاریابی محتوا رو دارن استفاده از یه استراتژی کارآمد برای انتشار و تولید محتواها هست و این در حالیه که، تنها 21 درصد از برندهایی که محتوای موفق کمی رو دارند، از استراتژی تولید و انتشار محتوا بهره‌مند هستند.

برای موفقیت در بازاریابی محتوا، باید تحقیقاتتون رو در این زمینه به درستی انجام بدید؛ برای این کار پیشنهاد می‌کنیم از BuzzSumo که یکی از ابزارهای بازاریابی محتوای خیلی کاربردی و مفیده استفاده کنید.

BuzzSumo محتواهایی رو به شما نشون می‌ده که در رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار هستند، اساس کار این ابزار بر اساس موضوعات جستجو شده است و شما میتونید به کمک این اطلاعات، موضوعات پرطرفدار رو تجزیه و تحلیل کنید و ببینید که چه نکاتی در مورد اونها از جذابیت زیادی برخورداره و ایده‌هایی رو درباره موضوعاتی که می‌تونید درباره اونها بنویسید، به دست بیارید.

با این حال، مزایای BuzzSumo بیشتر از ارائه اطلاعات در مورد پست‌ها و محتواهای پرطرفدار و وایرال هست و امروزه از این ابزار برای اهداف دیگری در دیجیتال مارکتینگ هم استفاده میشه که از جمله این اهداف عبارت‌اند از:

  • امکان تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  • جستجوی اینفلوئنسرها
  • نشون دادن پست‌هایی با موضوعات خاص در رسانه‌های اجتماعی
  • تحلیل محتوا
  • ابزار نظارت بر برند

۵. KWFinder

سئو یکی از اصول بازاریابی آنلاین به‌شمار میاد و مهمه که در فرآیند دیجیتال مارکتینگ برندتون بهینه سازی موتورهای جستجو رو درست انجام بدید. طی این فرایند، نه تنها باید مطمئن شید که سایت شما ساختار مناسبی داره و برای موبایل بهینه سازی شده، بلکه باید بررسی کنید محتوایی که تولید می‌کنید حاوی کلمات کلیدی مرتبطی که شانس خوبی برای رتبه بندی در نتایج جستجو دارن، باشه. برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط و جستجو در این مورد، شما به یک ابزار ویژه دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. برای این کار میتونید از چندین برنامه مختلف از جمله برنامه ریز کلمات کلیدی Google که به صورت رایگان در دسترسه و همچنین مجموعه‌های پیچیده‌تری از ابزارها مثل SECockpit استفاده کنید.

با این حال، باید اینو بدونید که ابزارهای پیشرفته‌تر بسیار گران هستند و هزینه اشتراک ماهانه اونا از 100 دلار یا بیشتر شروع می‌شه. اما ابزارهایی مثل KWFinder هم وجود دارن که از هزینه‌های پایین‌تری برخوردارن و اطلاعات دقیق و مفیدی رو با قیمتی عالی در اختیار کسب و کارهای کوچک میذارن.

فقط کافیه یه کلمه کلیدی رو وارد کنید تا این ابزار با صدها پیشنهاد و اطلاعات مفید و کاربردی در مورد هر کلمه یا عبارت، به شما برای انتخاب بهترین کلمه کلیدی، کمک کنه.

۶. HubSpot

اگر قصد دارید برای دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون از شیوه‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید و در رسانه‌های مختلف تبلیغات انجام بدید، قطعاً متوجه این موضوع خواهید شد که نه تنها مدیریت همه اونها یه چالش بزرگه، بلکه در این بین باید بفهمید که بخش‌های مختلف چگونه کار میکنن و کدوم بخش‌ها نیاز به بهبود و پیشرفت داره. برای رفع این مشکلات، HubSpot میتونه یه راه‌حل خیلی مفید و همه کاره به‌شمار بیاد که به شما این امکان رو میده تا تمام کانال‌های مختلف بازاریابیتون رو کنار هم قرار بدید و برنامه‌ریزی منظمی رو در راستای دریافت بازدیدهای بیشتر، نرخ تبدیل بالاتر و بازگشت سرمایه بهتر انجام بدید. این ابزار شامل قالب‌های بهینه سازی شده‌ای هست که برای ایجاد لندینگ پیج‌ها میتونید از اونا استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های HubSpot میشه به امکانات زیر اشاره کرد:

  •  امکان چت زنده
  • افزایش تعامل با کاربران
  • ابزارهای بهینه سازی محتوا
  •  بهینه سازی لندینگ پیج
  • قالب‌های مخصوص ایمیل
  • اتوماسیون بازاریابی
  • مدیریت رهبری
  • تجزیه و تحلیل
  • مدیریت رسانه‌های اجتماعی

با این حال، باید در نظر داشته باشید که نسخه کامل HubSpot قیمت بالایی داره اما مشاغل کوچک این فرصت رو دارند تا با پرداخت هزینه کمتر، از نسخه رایگان اولیه این ابزار برای شروع استفاده کنن.

۷. Canva

یکی از نکات مهم در دیجیتال مارکتینگ، استفاده از تصاویر و ویدیوهای بصریه و باید بدونید که برای درگیر نگه داشتن مخاطبان خود به تصاویر بصری نیاز دارید. به عنوان مثال، برای این که جذابیت وب سایت رو افزایش بدید می‌تونید از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید تا افرادی که مطالب وب سایت شما رو میخونن بیشتر سرگرم شن. سعی کنید بین مطالب وب سایت از نقل قول‌های انگیزشی و عکس‌های گرافیکی با کیفیت استفاده کنید و یا اطلاعات آماری مختلف رو با نمودارهایی رنگارنگ نشون بدید و اینفوگرافیک‌های بسیار جذاب در متن قرار بدید.

یکی از ابزارهای خیلی جذاب و کاربردی که میتونید با استفاده از اون فقط در چند دقیقه محتواهای بصری با کیفیت و گرافیکی ایجاد کنید، Canva هست. استفاده از Canva خیلی راحته و حتی اگه دانش کمی در گرافیک و طراحی عکس و ویدیو دارید میتونید از نمونه‌های از قبل طراحی شده در این سایت استفاده کنید.

پلتفرم Canva در زمینه‌های زیادی قابل استفاده است، از جمله این زمینه‌ها عبارت‌اند از:

  • رسانه‌های اجتماعی
  • اینفوگرافیک
  • ساخت پوسترهای بازاریابی
  • کارت‌های ویزیت
  • کتاب‌های الکترونیک

۸. Ahrefs

اگرچه مبنای سئویی که در گذشته انجام می‌گرفت بیشتر در مورد ایجاد بک لینک‌های با کیفیت بود، اما تمرکز سئوی امروزه بیشتر بر مبنای اینه که محتواها بر اساس کلمات کلیدی مناسب نوشته شده باشن و به عبارتی کلمات کلیدی، با هدف در متن به کار برده بشن و همچنین از بک لینک‌های مرتبط و ارگانیک از سایت‌های معتبر در وب سایت استفاده بشه.

با لینک‌های با کیفیتی که در وبسایت خودتون قرار می‌دید، به موتورهای جستجو ثابت می‌کنید که وب سایت شما معتبر و قابل اعتماده و از همین رو میشه گفت که یکی از اصلی‌ترین پایه‌های سازنده یه استراتژی دیجیتال مارکتینگ خوب، تمرکز بر روی بک لینک‌های آف پیج هست. با این که در حال حاضر ابزارهای زیادی در این زمینه مورد استفاده قرار میگیرن، اما Ahrefs بهترین و کامل­ترین ابزار برای این کار به‌شمار میاد.

با استفاده از Ahrefs میتونید رقباتون رو تجزیه و تحلیل کنید و کلمات کلیدی مورد استفاده اونها رو در نتایج جستجوی ارگانیک مشاهده کنید، بهترین کلمات کلیدی رو پیدا کنید، به اطلاعات بک لینک خود دسترسی پیدا کنید، محتوای مرتبط با موضوعات مورد نظرتون رو بیابید و هر زمان که یکی از رقبای شما بک لینک دریافت کرد یا از دست داد، بتونید مطلع بشید. Ahrefs ابزاریه که در طول سال‌ها با بهبودهای زیادی همراه بوده و در حال حاضر ویژگی‌های بسیاری رو ارائه میده که میشه به موارد زیر اشاره کرد :

  • تجزیه و تحلیل وب سایت و پروفایل‌های بک لینک
  • کلید واژه‌های ارگانیک و ترافیک جستجوی ارگانیک
  • یافتن مشکلات عملکردی در وبسایت
  • پیگیری عملکرد وب سایت شما در طول زمان
  • کاوشگر محتوا
  • مرتب سازی بر اساس مقدار ترافیک

۹. Slack

در دنیای ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، موفقیت هر پروژه ارتباط مستقیمی با سهولت ارتباط بین تیم‌ها داره. به همین دلیله که باید از نرم‌افزارهایی با کاربری ساده‌تر استفاده کنید تا تعامل و همکاری در تیم رو به بهترین شکل انجام بدید. یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های همکاری تیمی، پلتفرم Slack است. این ابزار ساده و پرکاربرد به لطف اشتراک گذاری ساده داده‌ها و ویژگی‌های آسونی که داره، از محبوبیت زیادی بین بازاریابان دیجیتالی برخورداره. مهم‌تر از همه این که Slack می‌تونه با تمام ابزارهای مدیریت پروژه، مدیریت اداری، فروش، بهره‌وری، طراحی و توسعه، هماهنگ بشه و کار رو برای شما آسان‌تر کنه تا در تمام جنبه‌های دیجیتال مارکتینگ خود بتونید با موفقیت عمل کنید.

۱۰. Yoast

اگر محتوای وب سایتتون رو به درستی بهینه سازی نکنید، تمام ساعت‌هایی که صرف تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات کرده‌اید، ممکنه بی‌نتیجه بشه. Yoast یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای بهینه سازی محتوا و سئو هست و خوبه که بدونید استفاده از اون کاملاً رایگانه. Yoast به شما میگه که کلمات کلیدی رو در بهترین قسمت‌های متن قرار بدید و محتواهای با کیفیت‌تری ایجاد کنید و مهمتر از همه این که به شما میگه که چه بخش‌هایی نیاز به بهبود دارن.

البته برخی از ویژگی‌های این ابزار به صورت پولی به کاربران ارائه میشه و با استفاده از اونها میتونید به صورت پیشرفته‌تر از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید و لینک‌های داخلی رو دقیق‌تر بررسی کنید، اما قبل از این که نسخه پولی رو تهیه کنید پیشنهاد می‌کنیم از نسخه رایگان برای مدتی استفاده کنید تا با ویژگی‌های این ابزار بیشتر آشنا شید و محتوای وب سایتتون رو بهتر بررسی کنید. بعد از این که با همه موارد آشنا شدید، میتونید به نسخه پولی دسترسی پیدا کنید و محتواهای وب سایتتون رو به صورت دقیق‌تر بررسی کنید.

ابزارهای مورد نیاز در دیجیتال مارکتینگ چه ابزارهایی هستند؟

برای این که بتونید در چشم انداز رقابتی بازاریابی دیجیتال امروزی، کسب و کارتون رو در معرض نمایش مشتریان هدف قرار بدید و موفق بشید، باید از ابزار و مهارت‌های مختلف بهره بگیرید. جدا از دونستن تمام نکات و ترفندهای دیجیتال مارکتینگ، باید طیف وسیعی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ رو در دسترس داشته باشید و از آنها برای صرفه جویی در زمان و کارآمدتر کردن کارتون استفاده کنید. چه در حال تجزیه و تحلیل بک لینک‌های خارج از صفحه باشید و چه در حال توسعه یه استراتژی بازاریابی محتوا، ابزارهای که در این لیست به شما معرفی کردیم، میتونن در جنبه‌های مختلف بازاریابی به شما کمک کنن و سرعت پیشرفت شما رو در کسب و کارتون افزایش بدن.

با این حال، مهم‌ترین قدم در دیجیتال مارکتینگ، اولین قدمه! شما باید برای شروع این کار علاوه‌بر داشتن اطلاعات کافی از متخصصین این حوزه کمک بگیرید؛ همچنین در نظر داشته باشید که کسب و کارهای مختلف باید از شیوه‌های متفاوت بازاریابی اینترنتی استفاده کنن تا به نتیجه مطلوب برسن، بنابراین برای این که در حوزه کسب و کارتون بتونید به طور تخصصی مشاوره بگیرید هم اکنون این فرصت رو دارید تا به کمک آدرس ایمیل proposal@sedroos.com یا شماره تماس 09193370283 با آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس در ارتباط باشید تا با سرعت بیشتری در مسیر رسیدن به اهدافتون قدم بردارید.

نتیجه گیری

همونطور که در این مطلب اشاره کردیم، ابزارهایی که برای دیجیتال مارکتینگ خود استفاده می‌کنید، میتونن سرعت شما رو برای کسب نتیجه‌های بهتر افزایش بدن. با این حال، استفاده از این ابزارها به تنهایی نمیتونه موجب پیشرفت یه کسب و کار و دیده شدن اون توسط جامعه هدف بشه، در واقع اطلاعات لازم در این زمینه و کسب مشاوره از متخصصین با سابقه و موفق همیشه یه راه عالی برای اینکه مطمئن بشید که تلاش‌های بازاریابی شما در مسیر درستی انجام میشه. از همین رو آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس اینجاست تا شما رو با سرعت بیشتری به اهدافتون در رسیدن به مشتری‌های بیشتر کمک کنه.

سوالات متداول ۱۰ ابزار دیجیتال مارکتینگ برای مشاغل کوچک

 

منبع

marketinginsidergroup

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *