به‌روز‌رسانی الگوریتم گوگل – در سال 2022 به چه نکاتی توجه کنیم؟

به‌روز‌رسانی الگوریتم گوگل – در سال 2022 به چه نکاتی توجه کنیم؟

آکادمی سدروس

به‌روز‌رسانی الگوریتم گوگل – در سال 2022 به چه نکاتی توجه کنیم؟

محتوا در یک نگاه

قطعاً همه ما دوست داریم که وب سایتمون تو رتبه‌بندی و نتایج گوگل، از امتیاز بالایی برخوردار باشه تا هم مشتری، نرخ کلیک و ترافیک بیشتری را جذب کنیم و کسب و کار کارمون پیشرفت کنه!

اما نکته اینجاست که شما برای به دست آوردن این اهداف، باید دانش خود را نسبت به الگوریتم گوگل و چیزهایی که مخاطب نیاز داره، بیشتر کنید و همیشه در حال آپدیت کردن این اطلاعات باشید.

در ادامه اگر می‌خواهید تغییراتی را طبق به‌روزرسانی الگوریتم گوگل، در سئو سایتتون انجام بدین همراه تیم سدروس باشید تا تمام چیزهایی که در سال جدید باید به آن‌ها توجه داشته باشین را به شما معرفی کنیم.

اینفوگرافیک به‌روز‌رسانی الگوریتم گوگل – در سال 2022 به چه نکاتی توجه کنیم؟

الگوریتم گوگل چیست؟

اول از همه باید همه تلاش‌های گوگل را که برای بهتر شدن به عنوان یک موتور جستجو انجام میده را بدونیم و اطلاعات کافی درباره اینکه به آن‌ها چجوری باید واکنش نشون بدیم را هم داشته باشیم تا سایتمون از نظر گوگل در بهترین شکل ممکن به نظر برسه.

الگوریتم گوگل از حدود 200 تا فاکتور برای رتبه‌بندی وب‌سایت شما استفاده می‌کنه که طبق این فاکتورها مشخص میشه که کدوم وب‌سایت مفیدتر است و بر همین اساس در نتایج گوگل نشون داده میشه.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو چیست؟

آیا میدونستین که عمل بهینه‌سازی موتورهای جستجو در سال 1993 شروع شده و تمام جنبه‌های وب‌سایت شما توسط این موتورها سنجیده میشه، شما از دو طریق می‌توانید روی سئو وب‌سایتتون کار کنین: سئو داخلی، سئو خارجی

ما در این مقاله قصد داریم که شما را با سئو داخلی آشنا کنیم، اما برای یک یادآوری کوتاه شما برای سئو خارجی سایتتون از بک‌لینک‌ها کمک می‌گیرید تا رتبه سایتتون رو بالا ببرید و حتماً توجه داشته باشید که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به عنوان بک‌لینک به حساب نمی‌آیند.

بنابراین اگر از طریق پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک یا لینکدین به محتوای خود پیوند می‌دهید، می‌توانند به شما کمک کنند و باعث جذب ترافیک بیشتری بشوند، اما تأثیر مستقیمی بر رتبه وب‌سایت شما ندارند.

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی دقیقاً همون چیزیه که شما در صفحه خود قرار داده‌اید و برخی از استراتژی‌های اصلی سئو را در نظر میگیره تا الگوریتم‌های گوگل، شما را ببینند.

حالا می‌خواهیم بریم سراغ عواملی که در سئو داخلی سایت شما و رتبه‌بندی آن تأثیرگذار هستند، با داشتن اطلاعات کافی درباره این فاکتورها شما بهینه سازی سایتتون را به بهترین شکل می‌توانید انجام دهید.

۱. تگ عنوان

مهم‌ترین بخش سئو، عنوان محتوای شما است، تگ عنوان باید شامل کلمه کلیدی باشه و از تعداد کلمات مشخصی استفاده شده باشه تا به سرعت توسط موتورهای جستجو گوگل دیده شود.

۲. سرعت سایت

سرعت بارگذاری محتوا نیاز به سرعت بالایی دارد و شما برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود نیاز دارید تا سرعت سایت را بالا ببرید، سرعت پایین در سایت باعث می‌شود تا مخاطب در صفحه شما نماند و سریعاً گزینه برگشت را بزند.

۳. کلمات کلیدی

یکی از تاثیرگذارترین قسمت‌های سئو، استفاده از کلمات کلیدی مناسب که بر اساس آن‌ها سایت شما در نتایج گوگل دیده می‌شه، پس در انتخاب کلمه کلیدی باید دقت بسیار زیادی داشته باشین، همچنین شما اگر هدف و نیاز مخاطب را بفهمید خیلی راحت‌تر می‌تونین این کارو انجام بدین.

۴. بهینه سازی محتوا

محتوایی که داخل سایت قرار میدین حتماً باید از نظر گوگل مفید باشه و مخاطب را به خودش جذب کنه، طبق مقاله بهینه سازی محتوا، شما در ابتدا باید نیاز مخاطب را پیدا کنید تا محتوایی که قرار می‌دهید برای او مفید باشد، این کار باعث می‌شود مخاطب به وب‌سایت شما جذب شود.

۵. توضیحات متا

افراد قبل از این که وارد سایت شما شوند، اولین چیزی که می‌بینند، توضیحات متا است و اگر با دقت آن را بنویسید و طوری باشد که مخاطب جذب شود، باعث می‌شه که مردم کلیک کنند، همین موضوع به بالا رفتن رتبه‌بندی سایت شما کمک می‌کنه.

۶. تگ جایگزین تصاویر

برای نوشتن تگ جایگزین تصاویر شما به گوگل کمک می‌کنید تا بهتر محتوای تصویر شما را درک کند، دقت داشته باشین که برای نوشتن تگ جایگزین شما باید از کلمه کلیدی حتماً استفاده کنید.

در ادامه این مقاله قصد داریم طبق به‌روزرسانی الگوریتم گوگل به شما کمک کنیم تا با رتبه‌بندی بالایی در نتایج گوگل دیده شوید.

محتوا، کلید اصلی به‌روزرسانی الگوریتم 2022 گوگل می‌باشد

بیشتر از 1 میلیارد وبلاگ وجود دارد و بیشتر از 1.7 میلیارد وب‌سایت وجود دارد، و قطعاً رقابت بسیار سختی است، در سال 2022 گوگل تصمیم گرفته تا محتوا مرتبط‌تری را در رتبه بندی بالا قرار دهد و خب این به معنیه داشتن یک موقعیت خوب در جستجوی رتبه بندی گوگل بسیار سخت‌تر خواهد بود.

 

 

برای داشتن محتوای با کیفیت در سال 2022 تا آخر این مقاله همراه تیم سدروس باشید تا با 7 روش بسیار کاربردی آشنا شوید.

۱. مشکل خود را مشخص کنید

با توجه به اینکه پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب، یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سئو است، حتماً باید به اینکه محتوای شما برای مخاطب مفید باشه هم دقت کنید، زمانی که شما درک مستقیمی از نیاز مخاطب خود دارین می‌توانید محتوای با کیفیتی را در جهت رفع نیاز در سایت خود قرار بدین، در غیر این صورت مخاطب شما اگر در سایت شما جواب خود را پیدا نکند، گزینه برگشت را می‌زند و از وب‌سایت خارج می‌شود.

۲. روی تیترها تمرکز کنید

از اون جایی‌که مخاطب اول عنوان مقاله شما را می‌بیند، پس برای کلیک کردن بسیار مهم است که عنوان شما او را جذب کنه و اگر به اندازه کافی جالب نباشه، فرصت خوانده شدن محتوای سایت شما هم از دست می‌رود.

۳. انتخاب کلمات کلیدی معنی‌دار

در هر مقاله شما ابتدا باید یک لیست برای کلمات کلیدی که با محتوای شما مرتبط هستند را تهیه کنین، یک کلمه کلیدی اصلی انتخاب کنید و مابقی باید مکمل کلمه کلیدی اصلی شما باشند، شما با استفاده از ابزارهای بسیار زیادی می‌توانید کلمات کلیدی که مخاطب دنبال آن‌ها است را پیدا کنید، همچنین حتماً به این توجه داشته باشید که کلمه کلیدی با محتوای شما کاملاً مرتبط باشد.

۴. ایجاد طرح کلی بر اساس صفحات رقبا

شما در ابتدا باید به صفحات رقبای خود که نتیجه خوبی داشتند سر بزنین، به همه نکاتی که آن‌ها استفاده کرده‌اند دقت کنید تا از آن‌ها استفاده کنید و حتی بهتر عمل کنید.

۵. ایجاد محتوای کاربردی و واقعی

حتماً دقت داشته باشین که محتوای شما باید بسیار کاربردی باشه و مخاطب از اینکه وارد وب‌سایت شما شده پشیمون نشه، همچنین نوشتن محتوای با کیفیت باعث میشه که مخاطب زمان بیشتری را در وب‌سایت شما بمونه که همین موضوع طبق الگوریتم گوگل پاندا به موتور جستجو گوگل نشون میده که محتوا صفحه شما بسیار مفید می‌باشد و شما در رتبه‌بندی بالایی قرار می‌گیرید.

۶. لینک داخلی

لینک داخلی طبق الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از مهم‌ترین قسمت‌های سئو می‌باشد، همچنین شما می‌توانید از کلمات کلیدی برای لینک دادن استفاده کنید، این کار باعث می‌شود تا ربات‌های خزنده زمان بیشتری را صرف کاوش کردن وب‌سایت شما بگذارند.

۷. از سئو داخلی سایت بهتر مراقبت کنید

برای این کار شما باید همه عوامل تأثیر‌گذار بر سئو داخلی سایت خود را در نظر بگیرید، به‌عنوان‌مثال تگ جایگزین، توضیحات متا، سرعت صفحه و بسیاری از عوامل دیگر که در مقاله چک لیست سئو وبلاگ برای شما نام برده شده است باید به آن‌ها توجه کرد تا سایت شما در رتبه‌بندی بالایی قرار بگیرد.

نتیجه گیری:

در سال 2022 شما باید خیلی بیشتر مراقب سئو داخلی سایتتون باشید، به علاوه از منحصر به فرد بودن محتوای خود حتماً اطمینان پیدا کنید که لازمه این کار داشتن آگاهی و اطلاعات کافی درباره آن موضوع می‌باشد.

مارکتینگ سدروس برای شما تمام عواملی که در بهینه سازی وب‌سایت در سال 2022 تأثیرگذار است را گردآوری کرده است، حالا نوبت شماست که از این روش‌ها در کار خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

سوالات متداول به‌روز‌رسانی الگوریتم گوگل – در سال 2022 به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

منبع

wiredelta

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *