۱۲ نکته بازاریابی محتوا در ۲۰۲۲ که باید بدانید

۱۲ نکته بازاریابی محتوا در ۲۰۲۲ که باید بدانید

آکادمی سدروس

۱۲ نکته بازاریابی محتوا در ۲۰۲۲ که باید بدانید

محتوا در یک نگاه

اگر با حقیقت روبرو شویم، می دانیم که بازاریابی محتوا به معنای کسب درآمد است. بازاریابی محتوا، آخرین سبک بازاریابی است که به جای مانده است، بنرها و تبلیغات سنتی، حدود 99 مشکل دارند در حالی که تبلیغات آنلاین، همه مشکلات را برطرف کرده‌اند، ما باید از حذف کردن  چیزهایی که مردم به آن‌ها علاقه دارند، دست برداریم و همان چیزی باشیم که مردم به آن علاقه دارند.

بازاریابی محتوا داره روز‌به‌روز کامل‌تر می‌شه تا روش‌های جدید و بهبود یافته‌ای رو برای دستیابی به مخاطبان بیشتر، در اختیار شما قرار بده. در واقع، باید بگیم که روند بازاریابی و مارکتینگ، مدام در حال تغییره تا بتونه با نیازهای جامعه سازگارتر بشه. اگه شما هم می‌خواین بدونین جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوا شامل چه چیزهایی می‌شه؟ و برای بهبود کیفیت محتوا در دیجیتال مارکتینگ باید چیکار کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم که تا آخر این مقاله با سدروس همراه باشید.

اینفوگرافیک نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

بازاریابی محتوا چه تاثیری در کسب و کار ما داره؟

خیلی از کسب و کارها، فعالیت‌هاشون رو در بستر وب و دنیای اینترنت شروع کردن، چرا‌که با این کار، می‌تونن با مخاطبان بیشتری در ارتباط باشن و مشتریان بیشتری رو جذب کنن. اگه شما هم کسب و کار آنلاین دارین، حتما می‌دونید که بازاریابی محتوا، رمز موفقیت شماست. به عنوان مثال، استفاده از استراتژی تولید محتوا برای افزایش فروش، می‌تونه راهکار فوق‌العاده‌ای برای موفقیت فروشگاه‌های آنلاین باشه.

 

 

همونطور که قبلا اشاره کردیم، روند بازاریابی از طریق محتوا، هر سال تغییر پیدا می‌کنه و اگه می‌خواین توی این مسیر موفق باشید، باید از آخرین تحولات و تغییرات آگاه باشید. بعضی از این تغییرات خیلی ظریف و جزئی هستن، در حالی که بعضی از اون‌ها اساسی‌تر هستن و روش‌های کاملا جدیدی رو برای رسیدن به نتایج عالی و دستیابی به تعداد بیشتری از مخاطبان ارائه می‌دن.

اگه زمان کافی برای این کار ندارید یا از تخصص کافی برخوردار نیستید، می‌تونید روی کمک سدروس حساب کنید. فقط کافیه از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با متخصصان و کارشناسان ما در تماس باشید تا به کمک یک استراتژی بازاریابی موثر، کسب و کارتون رو ارتقا بدین.

1. خلاق باشید و از روش‌های بازاریابی محتوا منحصر‌به‌فرد استفاده کنید

این روزها، اهمیت بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست و همه کسب و کارهای بزرگ و کوچیک، خیلی خوب می‌دونن که برای رشد و توسعه کارشون باید روی این موضوع تمرکز کنن. نکته مهم اینجاست که علایق مخاطبان و ترجیحات اون‌ها از نوع محتوا تا قالب ارائه محتوا، تغییر پیدا می‌کنه و شما باید از این موضوع آگاه باشید.

به‌روز بودن و پاسخ‌گویی به نیازهای کاربران، رمز اصلی موفقیت شماست. یکی از اصول اصلی تولید محتوا در 2022، داشتن ساختاری منسجم و مرتب هست و توصیه می‌شه که بین بخش‌های مختلف، ارتباط و هماهنگی ایجاد کنید تا برای مخاطب جذاب‌تر باشه.

برای انجام این کار، باید زمان بیشتری رو صرف تحقیق، برنامه‌ریزی و اجرای راهکارهای مختلف کنید تا بتونید از بقیه رقبا، چند قدم جلوتر باشید. یکی از نکات اصلی برای بهینه‌ سازی محتوا، اینه که خلاقیت داشته باشید و سبک منحصربه‌فرد خودتون رو ارائه بدین. این کار شما رو به مخاطبان هدف‌تون نزدیک‌تر می‌کنه و هم‌چنین، پرستیژ کاری‌تون رو بالاتر می‌بره. در اصل، با این روش شما خودتون رو از بقیه متمایز می‌کنید و با برقراری تعامل عمیق‌تر،  مشتریان بیشتری رو به سمت برند‌تون جذب می‌کنید. پیشنهاد ما اینه که برای انجام چنین کارهایی، از تولیدکنندگان محتوا، ویراستاران و استراتژیست‌های اختصاصی کمک بگیرید. سدروس، همیشه آماده خدمات‌رسانی به شماست.

2. استفاده از محتوای تعاملی رو افزایش بدین

هرچقدر محتوای سایت شما جذاب‌تر باشه، کاربران رو بیشتر به خودش جذب می‌کنه و چه راهی بهتر از محتوای تعاملی برای رسیدن به این هدف وجود داره؟ یادتون باشه که هر چقدر کاربر ارتباط عمیق‌تری با شما برقرار کنه، ذهنیت بهتری نسبت به شما پیدا می‌کنه.

طبق مطالعات و نظرسنجی‌های مختلفی که در سال‌های اخیر انجام شده، کسانی در زمینه بازاریابی موفق شدن که از محتوای تعاملی بیشتری استفاده کردن و تجربه بهتری رو برای مخاطب‌شون رقم زدن. با این کار، شما می‌تونید توجه و اعتماد کاربران رو جلب کنید و اون‌ها رو برای مدت طولانی‌تری در صفحه وب‌سایت‌تون نگه دارید.

ایجاد محتوای تعاملی مناسب، همیشه منجر‌به رشد و توسعه سایت شما می‌شه و حتی با کاهش بانس ریت، جایگاه وب‌سایت در رنکینگ موتور جستجوگر گوگل رو هم بالا می‌بره. حالا برای ارتباط و تعامل بهتر باید چیکار کنیم؟ پیشنهاد می‌کنیم که از نظرسنجی و آزمون‌های تعاملی  استفاده کنید که در حال حاضر، توی پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی خیلی محبوب هستن. این ابزارها علاوه بر اینکه برای کاربران جذاب هستن، اطلاعات زیادی رو هم در مورد نیاز و خواسته‌های مشتریان بالقوه در اختیار شما قرار می‌دن.

یکی دیگه از پیشنهادات ما اینه که این دسته از محتواها رو در صفحات فرود ارائه کنید تا جذاب‌تر و آموزنده‌تر باشن و در نتیجه، موفقیت بیشتری در جذب مشتریان کسب کنید. شما می‌تونید از روش‌های مختلفی مثل کتاب‌های الکترونیکی تعاملی، گزارش‌ها یا راهنماها، عنوان و ارائه محتوا در قالب اینفوگرافیک‌های تعاملی استفاده کنید.

جالبه بدونید که این روزها، ابزارها و برنامه‌های زیادی وجود دارن که به کمک اون‌های می‌تونید این کار رو به راحتی انجام بدین. از جمله این برنامه‌ها می‌تونیم به Ion Interactive اشاره کنیم که قالب‌های قابل تنظیمی رو در اختیار شما قرار می‌ده.

3. به سمت بازاریابی محتوایی همدلانه حرکت کنید

وجود بعضی از اصول قوانین، مثل استراتژی سئو، همیشه امری مهم و ضروری برای بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه. اما خیلی از رویدادهای جهانی، باعث ارائه روش‎های جدیدی در این زمینه می‌شن و بازاریابان باید رویکرد متفاوتی داشته باشن تا بتونن رضایت مخاطبان رو جلب کنن.

یکی از جدیدترین رویکردها در تولید محتوا که در سال 2022 توسعه پیدا کرده، بازاریابی همدلانه نام داره که مشتریان رو در راس اهداف استراتژی‌های بازاریابی محتوای خود قرار می‌ده. در حالت کلی، همدلی یعنی خودمون رو به جای دیگران قرار بدیم و زندگی رو از دیدگاه اون‌ها ببینیم. حالا وظیفه بازاریابی همدلانه چیه؟

بازاریابی محتوا همدلانه، رویکردی هست که اول جهان رو از دید مشتریان بررسی و مفهوم سازی می‌کنه و با توجه به یافته‌هایی که بدست میاد، از یک استراتژی محتوا مناسب و کاربردی برای برآوردن نیازها و خواسته‌های مخاطبان استفاده می‌کنه. با این روش، شما با مخاطب‎تون صرفا به عنوان یک خریدار بالقوه رفتار نمی‌کنید، بلکه بُعد انسانی ماجرا رو در نظر می‌گیرید.

برای شروع این مسیر، قبل از هر چیزی باید سوال‌های زیر رو از خودتون بپرسید و بررسی کنید:

  • مشتریان ما چه کسانی هستند؟
  • مخاطبان چه مشکلاتی دارن و با چه چالش‌هایی روبرو هستند؟
  • چه چیزی می‌تونه کاربران رو به سمت خدمات و محصولات ما جذب کنه؟

وقتی که جواب این سوالات رو پیدا کردین، می‌تونید محتوای مفیدی بسازید که احساسات مشتریان رو تحت تاثیر قرار می‌ده و باعث افزایش اعتماد کار می‌شه و روابط بهتر و عمیق‌تری رو میان شما و کاربران ایجاد می‌کنه.

4. استفاده از محتوا ویدئویی رو فراموش نکنید!

در طول دو سال گذشته، ویدیو به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع قالب‌های محتوایی شناخته شده و تاثیر خیلی زیادی در جلب رضایت کاربران داشته.  در سال 2022، اهمیت استفاده از محتوای ویدئویی دو چندان شده و اگه می‌خواین بازاریابی موفقی داشته باشید، باید این راهکار رو در برنامه‌هاتون قرار بدین.

طبق جدیدترین گزارش HubSpot، بیش از ۵۹ درصد از افرادی که در نظرسنجی‌ها شرکت کرده بودن، از ویدیو در استراتژی‌های بازاریابی محتواشون استفاده می‌کنند و حدود 76 درصد از بازاریابان، قالب‌های ویدیویی رو به عنوان «موثرترین قالب محتوای خود» معرفی کردن.

علاوه‌بر‌این، طبق آمار بدست اومده، از هر چهار متخصص بازاریابی که از ویدیو استفاده کردن، یک نفر تأیید می‌کنه که این نوع محتوا بیشترین بازده رو داشته و درآمد‌زایی زیادی به همراه داره. حالا این سوال پیش میاد که چرا ویدیو اینقدر از نظر مصرف کنندگان محبوب هست؟ در جواب باید بگیم که وقتی ویدیو به درستی ساخته بشه، ارتباط عمیق‌تری با مخاطب ایجاد می‌کنه و توجه مشتریان رو بیشتر به سمت خودش جلب می‌کنه.

با توجه به نرم‌افزارهایی که در بازار وجود داره، ساخت ویدئو خیلی آسون شده و شما می‌تونید به راحتی از این قالب در استراتژی بازاریابی‌تون استفاده کنید. اگه کمی خلاقیت داشته باشید، می‌تونید محتوای به شدت جذاب و تاثیرگذاری رو ارائه کنید.

در بازاریابی ویدیویی، باید موارد زیر رو مد نظر داشته باشید:

  • ارائه ویدیوهای کوتاه

یکی از مهم‌ترین نکات برای ساخت ویدیو، اینه که محتوای شما باید کوتاه، مختصر و مفید باشه. کاربران ارزش زیادی برای وقت‌شون قائل هستن و ترجیح می‌دن که در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به نتیجه مطلوب برسن. یادتون باشه که اگه ویدئو شما طولانی باشه، حتی اگه مطالب مفیدی رو هم ارائه کنه، برای مخاطب خسته‌کننده خواهد بود.

  • طراحی ویدئو، به عنوان اولین استراتژی

این روزها، اکثر برندها کسب و کارهای بزرگ، محتوای ویدیویی رو به عنوان اولین قدم در برنامه‌های محتوایی‌شون قرار می‌دن. برای اثرگذاری بیشتری، می‌تونید در کنار این ویدئوها از قالب‌های متنی و صوتی (پادکست) هم استفاده کنید.

  • افزایش ویدیوهای تعاملی

علاوه بر خلاقیت و جذابیت بصری که در ساخت ویدئو لحاظ می‌کنید، باید عنصر تعامل رو هم مد نظر قرار بدین. ویدیوهای تعاملی، یک روش تماس رو به مخاطب ارائه می‌دن که به این کار (CTA) گفته می‌شه. این روش می‌تونه به جذب مشتری بیشتر کمک کنه، چرا‌که کاربران می‌تونن به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، با شما تماس برقرار کنن.

5. ترکیبی از رویدادهای مجازی و واقعی

تعاملاتی که بین شما و کاربران وجود داره، گاهی در دنیای واقعی و به صورت فیزیکی، و گاهی در دنیای مجازی و به صورت آنلاین شکل می‌گیره. به دلیل شیوع بیماری‌های همه‌گیر، اکثر افراد به زندگی مجازی عادت کردن و حالا، مصرف کنندگان به دنبال برقراری تعادل میان تعامل آنلاین و حضوری هستن.

شرکت‌ها و کسب و کارها این موضوع رو درک می‌کنن و به دنبال روش‌هایی برای ایجاد ترکیبی از رویدادهای مجازی و واقعی هستن تا بتونن نیازهای مشتریان رو برآورده کنن. همونطور که می‌دونید، تا به امروز خیلی از برندها تونستن خودشون رو به طور قابل توجهی با دنیای مجازی وفق بدن. اما در سال 2022، دوباره شاهد بازگشت بعضی از رویدادها و تعاملات در دنیای واقعی هستیم که از جمله اون‌ها می‌تونیم به برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها اشاره کنیم.

در واقع، حقیقت اینه که ارتباطات مجازی و واقعی، در کنار هم معنی پیدا می‌کنن و ما به هردوی این‌ها نیاز داریم.  هر برند و کسب و کاری باید میزان استفاده از هر دوی این موارد رو بسنجه و از یک استراتژی بازاریابی ترکیبی برای برطرف کردن نیازهای مشتریان استفاده کنه.

6. از محتوای شخصی‌سازی شده و رویکردهای منحصربه‌فرد استفاده کنید

سفارشی سازی پیام ها‌ و اطلاعات باعث افزایش مشارکت کلی مشتری و افزایش اعتماد و رضایت کاربران می‌شه. یادتون باشه که کاربران به دنبال برندهایی می‌گردن که با توجه به نیازهای اون‌ها، شخصی‌سازی شده. در نتیجه، در سال 2022 خیلی از کسب و کارها تلاش می‌کنن تا از رویکردهای شخصی سازی بیشتری استفاده کنن.

به عنوان مثال، شما می‌تونید برای تولید محتوا طلا و جواهر، ترجیحات، خواسته‌ها و نیازهای فردی کاربران رو در نظر بگیرید که این کار منجر‌به افزایش تعاملات و برقراری ارتباط بهتر و موثرتر با مشتریان می‌شه.

یک رویکرد دیگه‌ای در بازاریابی محتوا وجود داره که بهش شخصی‌سازی بیش از حد گفته می‌شه. این رویکرد مبتنی بر داده ها عمل می‌کنه و از داده‌ها، تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی و اتوماسیون برای ایجاد تعاملات منحصر‌به‌فرد با مشتریان استفاده می‌کنه.

از نمونه‌ برندهایی که قبلاً به طور مؤثری از استراتژی‌های محتوای بیش‌شخصی‌سازی شده استفاده کردن می‌تونیم به Amazon، Netflix، Stitch Fix، Naked Wines، WES، و VI Trainer اشاره کنیم.

7. بهینه سازی محتوای بصری با اینفوگرافیک

همیشه یادتون باشه ترکیب انواع محتوا در روش‌های بازاریابی، یک استراتژی برنده‌ست! در واقع ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از محتوا همیشه سبز استفاده کنید و اون رو در قالب‌های مختلفی در اختیار مخاطبان قرار بدین. این نکته رو مد نظر داشته باشید که از استفاده از قالب‌های متنی به هیچ عنوان کافی نیست و باید از تصاویر، صدا، ویدئو و غیره هم استفاده کنید.

جالبه بدونید که مغز انسان، به سرعت تصاویر رو پردازش می‌کنه و محتوای بصری با طراحی خوب و جذاب، می‌تونه کیفیت تعاملات رو افزایش بده. استفاده از محتوای بصری، به ویژه، اینفوگرافیک، به گسترش و جذب مشتریان شما کمک می‌کنه و در نتیجه، به طور قابل توجهی کسب و کارتون رو ارتقا می‌ده.

ارائه اینفوگرافیک داده‌ها، اطلاعات و مطالب آموزشی ارزشمند، معمولا بهترین روش برای انتقال اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان محسوب می‌شه. اینفوگرافیک‌ها، اگه به طور موثری ایجاد بشن، می‌تونن سرشار از اطلاعات مفید باشن و تاثیر زیادی روی مخاطب می‌ذارن. کاربران با یک نگاه ساده به تصاویر و محتوای اینفوگرافیک، مطالب رو درک کرده و اطلاعات رو به سرعت دریافت می‌کنن.

با تولید محتوای بصری دلپذیر و آموزنده، پیام رو سریع‌تر منتقل می‌کنید و ارتباطات رو ارتقا می‌دین. همچنین، می‌تونید یک تجربه جذاب برای مشتریان خود ایجاد کنید.

8. از محتوای صوتی بیشتری استفاده کنید

درسته که استفاده از متن و ویدئو در دنیای بازاریابی خیلی پرکاربرده، اما امروزه، صداها و پادکست‌های خلاقانه و نوآورانه، جایگاه ویژه‌ای در مارکتینگ پیدا کردن و از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارن. بدون شک، در طول سال 2022 و سال‌های آینده، پادکست‌ها به روند صعودی‌شون ادامه خواهند داد.

جالبه بدونید که پادکست‌ها و فایل‌های صوتی با سرعت عجیبی در حال رشد هستند و یک روش عالی و کاربردی برای انتقال اطلاعات محسوب می‌شن. در واقع، کاربران می‌تونن زمانی که مشغول انجام فعالیت‌های دیگه‌ای مثل پیاده‌روی یا ورزش هستن، این فایل‌ها رو گوش بدن و اطلاعات رو دریافت کنن.

در نظر داشته باشید که در چند سال آینده، استفاده از صدا در دیجیتال مارکتینگ خیلی پررنگ‎تر و فراگیر می‌شه. به عنوان مثال، Clubhouse  یک برنامه چت روم صوتی بود که دنیای بازاریابی رو غافلگیر کرد و روش‌های جدیدی رو برای دستیابی به مشتریان بیشتر ارائه کرد!

طبق جدیدترین نظرسنجی HubSpot، حدود 80 درصد از بازاریابان شرکت‌کننده در نظرسنجی قصد دارند در سال 2022 بودجه قابل توجهی رو به تولید پادکست‌ها و محتوای صوتی اختصاص بدن و به آینده این قالب محتوا، خیلی امیدوار هستن.

9. محتوا‌تون رو برای جستجوی صوتی هم بهینه‌سازی کنید

مصرف‌کنندگان، به ویژه نسل‌های جوان، از قابلیت‌های صوتی مختلفی مثل سیری، الکسا و جستجو با صدای گوگل استقبال می‌کنن و در نتیجه، باید بگیم که جستجوی صوتی در سراسر جهان، روز‌به‌روز محبوب‌تر و پرکاربردتر می‌شه. از اونجایی که این کار در مقایسه با تایپ کردن، سریع‌تر انجام می‌شه، با استقبال خیلی خوبی مواجه شده. شما می‌تونید به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان، مطالب مورد نیاز‌تون رو جستجو کنید.

حالا این سوال پیش میاد که گسترش جستجوی صوتی، چطوری روی استراتژی محتوای شما تاثیر می‌ذاره؟ به این نکته توجه داشته باشید که جستجو‌های صوتی، معمولا به صورت سوال هستن نه به صورت خبری! و این موضوع می‌تونه روی تولید محتوا و عنوان‌های که مطرح می‌کنید تاثیر بذاره.

بنابراین، به جای نوشتن کلمات کلیدی و عناوینی مثل «بهترین روش‌های تولید محتوا»، باید به سوالاتی مانند «هی گوگل، بهترین روش‌های تولید محتوا کدامند» پاسخ بدین. برای اینکه با نحوه استفاده از این نوع پرس‌و‌جو ها در محتوای سایت‌تون آشنا بشید، پیشنهاد می‌کنیم که از یک تیم متخصص و حرفه‌ای مثل سدروس کمک بگیرید.

به طور کلی، برندها باید با آزمایش‌های متعدد و استفاده از بهترین راه‌ها برای بهینه‌سازی محتوا، بدون اینکه رتبه‌بندی محتواشون رو به خطر بندازن، مناسب‌ترین عناوین رو برای جستجوی صوتی در پاسخ به پرسش‌های متنی در SERP پیدا کنن.

10. استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی محتوا

هوش مصنوعی (AI) یکی از موثرترین و جدیدترین استراتژی‌ها در دنیای مارکتینگ محسوب می‌شه و بدون شک، مزایای بی‌شماری برای بازاریابی محتوای کسب‌وکارها داره. در واقع، ترکیب هوش مصنوعی با تلاش‌های انسانی می‌تونه نتایج خیلی خوبی رو به دنبال داشته باشه و منجر‌به بازاریابی بهتر، صرفه جویی در زمان و بهبود فرآیند جذب مشتری می‌شه.

حالا شاید این سوال براتون ایجاد شده باشه که هوش مصنوعی چه کاربردی در دیجیتال مارکتینگ داره؟ از جمله کاربردهای این فناوری در بازاریابی محتوا می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تشخیص الگو و موارد دیگر
  • ایجاد پست‌های وبلاگ بهینه شده
  • بهینه سازی اصول و قواعد گرامری و نگارشی
  • طراحی ربات‌های گفتگو(chatbots) با استفاده از فناوری هوش مصنوعی.

این فناوری، بیشتر در استراتژی‌های بیش شخصی سازی استفاده می‌شه و در حال حاضر، خیلی از شرکت‌ها در حال بررسی برنامه‌های آزمایشی برای استفاده از هوش مصنوعی در نوشتن تبلیغات، خرید آگهی دیجیتال و غیره هستن.

11. جستجوی تصویری رو فراموش نکنید

در سال 2021، قابلیت‌های زیادی برای جستجوی بصری در پلتفرم‌ها و برنامه‌های مختلف ارائه شد و این امکان رو برای مصرف‌کنندگان فراهم کرد که تصاویر مختلف رو جستجو کنن. برای درک بهتر این موضوع، می‌تونید قابلیت‌های  Pinterest، Amazon  و Google رو در نظر بگیرید که در حال حاضر فناوری تشخیص بصری رو برای کاربران فراهم کردن.

جستجوی بصری باعث شد که خیلی از متخصصان بازاریابی، استراتژی بازاریابی‌ محتوایی‌شون رو روی استفاده از تصاویر به عنوان راهی برای ارتقاء کسب و کار  و نمایش سایت برای جستجوهای محصول توسط مشتریان آنلاین، متمرکز کنن. به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات، کاربر اصلا نمی‌دونه اسم محصول چیه اما تصویر دقیقی از اون رو توی ذهنش داره و می‌دونه چه شکلیه! در چنین شرایطی، جستجوی تصویری بهترین راهکار محوسب می‌شه.

شرکت‌هایی که از قابلیت‌های جستجوی بصری استفاده می‌کنن، چند قدم از بقیه رقباشون جلوتر هستن. شما می‌تونید از مزایای این استراتژی، با ارائه تبلیغات در Pinterest و ایجاد قابلیت‌های جستجوی تصویر در محتوای وب‌سایت و صفحات محصول خود، بهره‌مند بشین و فرآیند بازاریابی‌تون رو ارتقا بدین.

طبق تحقیقات انجام شده، جستجوهای بصری و قابلیت های تشخیص بصری تا سال 2025 به طور قابل توجهی گسترش پیدا می‌کنن و به یک صنعت تقریباً 40 میلیارد دلاری تبدیل خواهند شد.

12. واقعیت افزوده (AR)

همونطور که می‌دونید، تکنولوژی روز‌به‌روز داره پیشرفت می‌کنه و این روزها، فناوری‌های جدید جایگاه ویژه‌ای در دنیای دیجیتال مارکتینگ پیدا کردن. خیلی از شرکت‌های مطرح و بزرگ، سعی دارن با استفاده از اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده، برند و کسب و کارشون رو توسعه بدن و مشتریان بیشتری رو به سمت خودشون جذب کنن.

این استراتژی، یک تجربه جدید و هیجان انگیز  در دنیای بازاریابی محتوا محسوب می‌شه که این روزها، به شدت مورد توجه برندها در سراسر جهان قرار گرفته. به عنوان مثال، فیس‌بوک و خیلی از پلتفرم‌ها، دارن تلاش می‌کنن تا یک جهان مجازی سه‌بُعدی رو در اختیار کاربران قرار بدن که این کار باعث می‌شه، مخاطب ارتباط عمیق‌تری با ما برقرار کنه.

برای درک بهتر این مسئله باید بگیم که مثلا خیلی از شرکت‌های املاک و دفاتر معماری، از فناوری واقعیت افزوده برای نمایش دادن مدل‌های سه‌بعدی طرح‌هاشون استفاده می‌کنن و خیلی از فروشگاه‌های دکوراسیون داخلی می‌تونن مبلمان و محصولات‌شون رو بهتر به مشتریان معرفی کنن که اپلیکیشن IKEA Place یک نمونه خوب برای این موضوع هست.

با استفاده از چنین قابلیت‌هایی، می‌تونید مخاطبان رو شگفت‌زده کنید و نظر اون‌هارو جلب کنید. شک نکنید که با این کار، کسب و کارتون از بقیه رقیب‌ها، جلو می‌زنه!

نتیجه‌گیری:

کسب و کارهای آنلاین روز‌به‌روز دارن بیشتر می‌شن و برای رسیدن به موفقیت، تلاش می‌کنن. برای اینکه در این میدون پیروز باشید، باید نکات زیادی رو در نظر بگیرید که از جمله اون‌ها می‌تونیم به آپدیت الگوریتم گوگل، قوانین سئو و آخرین تغییرات بازاریابی محتوا اشاره کنیم. محتوا، اصلی‌ترین کلید شما برای رسیدن به موفقیته و باید زمان و دقت زیادی رو صرف این موضوع کنید. به همین دلیل، توی این مقاله سعی کردیم شما رو با 12 نکته مهم و کاربردی درباره بازاریابی محتوا آشنا کنیم. اگه در این زمینه به کمک نیاز دارید یا نمی‌دونید از کجا باید شروع کنید، اصلا نگران نباشید! آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس آماده خدمت رسانی به شماست. تیم ما سابقه زیادی در زمینه تولید محتوا داره و با شرکت‌ها و برندهای گوناگونی در زمینه طلا و جواهرات، مالیات، معماری، رستوران و غیره همکاری داشته. پس با خیال راحت می‌تونید روی کمک ما حساب کنید. فقط کافیه از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با ما متخصصان و کارشناسان ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنن.

سوالات متداول نحوه ایجاد استراتژی سئو برای سال 2022

منبع

rockcontent

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *