آموزش جامع لینک سازی سئو در ۸ مرحله

آموزش جامع لینک سازی سئو در ۸ مرحله

آکادمی سدروس

آموزش جامع لینک سازی سئو در ۸ مرحله

محتوا در یک نگاه

مت کاتس ادعا کرده که: “حتی اگه پیامی در کنسول وب مستر خود نداشته باشید، نگران ادامه دادن مسیر و رد کردن پیوندها نیستم.”

این حرف، به اهمیت لینک‌سازی اشاره می‌کنه. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، شما رو به طور کامل با جزئیات ساختن لینک در سال 2022 آشنا کنیم.

بنابراین، اگه شما هم می‌خواین از مزایای بک لینک‌های معتبر برای وب سایت خودتون بهره‌مند بشید، حتما از خوندن نکات کاربردی و مفید این مقاله، لذت خواهید برد. در صورت نیاز به اطلاعات و راهنمایی بیشتر، می‌تونید از متخصصان سئو ما در سدروس کمک بگیرید. فقط کافیه از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با ما در ارتباط باشید.

اگه می‌خواین بدونین که لینک سازی سئو چیه؟ و چه نکاتی رو باید برای ساختن لینک مدنظر قرار بدیم؟ تا آخر این مقاله با سدروس همراه باشید.

اینفوگرافیک آموزش لینک سازی سئو

 

1. اصلا لینک سازی سئو چیه؟

در این بخش تصمیم داریم به یک سوال اساسی و رییشه‌ای جواب بدیم، لینک سازی چیست؟ علاوه‌بر‌این، با‌هم بررسی می‌کنیم که چرا لینک سازی سئو در سال 2022 اهمیت داره؟ خب بیاین شروع کنیم!

احتمالا همه شما در قدم اول با این سوال مواجه شدین که ساختن لینک یعنی چی؟ لینک بیلدینگ به معنای ایجاد لینک‌های یک طرفه (همچنین “بک لینک”) برای یک وب سایت هست که با هدف بهبود رتبه در موتورهای جستجو انجام می‌شه. استراتژی‌های مختلفی برای این کار وجود داره که از رایج‌ترین اون‌ها می‌تونیم به بازاریابی محتوا، ساخت ابزارهای مفید، اطلاع رسانی از طریق ایمیل، لینک سازی شکسته و روابط عمومی اشاره کنیم.

خب حالا این سوال برامون ایجاد می‌شه که چرا لینک‌ها اینقدر برای ما مهم هستن؟

در زمان‌های گذشته، موتورهای جستجو مانند یاهو و آلتا ویستا خیلی رایج بودن که نتایج جستجوی رو به طور 100٪ بر اساس محتوای یک صفحه وب رتبه بندی می‌کردن. امروزه، موتور جستجو گوگل به یکی از محبوب‌ترین و غول‌های فناوری تبدیل شده که طبق الگوریتم PageRank، گوگل به جای تجزیه و تحلیل محتوای یک صفحه، به تعداد افرادی که به اون صفحه لینک دادن توجه می‌کنه.

چرا لینک‌ها اینقدر برای ما مهم هستن

در واقع، پیوندها بهترین راه برای تعیین کیفیت یک صفحه وب هستن و به همین دلیل هست که بک لینک‌ها به عنوان سیگنال رتبه‌بندی گوگل محسوب می‌شن. علاوه‌بر‌این، به لطف به‌روز‌رسانی هایی مثل الگوریتم پنگوئن گوگل، این موتور جستجو روی کیفیت لینک‌ها تمرکز می‌کنه نه فقط کمیت اون‌ها!

حالا شاید براتون این سوال پیش بیاد که لینک باکیفیت دقیقا چیه؟ و چطوری می‌تونیم اون‌ها رو بسازیم؟ برای پیدا کردن جواب این سوالات، در ادامه این مقاله همراه سدروس باشید.

۲. چطوری لینک‌های با‌کیفیت پیدا کنیم؟

قبل از اینکه با مراحل مختلف لینک‌سازی به طور گام به گام آشنا بشیم، باید بدونیم که یک لینک خوب یا بد چه ویژگی‌هایی دارن. این موضوع در استراتژی سئو شما خیلی تاثیر داره و به شما کمک می‌کنه تا روی ایجاد لینک‌هایی تمرکز کنید که به بهبود رتبه‌بندی سایت شما در گوگل کمک می‌کنن.

موارد زیر، از فاکتورهایی هستن که به شناسایی پیوندهایی که واقعا ارزش ساختن دارن، کمک می‌کنن:

  • اعتبار صفحه

به این موضوع دقت داشته باشید که آیا صفحه‌ای که به شما پیوند می‌ده، رتبه‌بندی بالایی داره؟ در این شرایط، این پیوند می‌تونه تاثیر قابل توجهی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما داشته باشه. طبق بررسی‌های انجام شده، اعتبار صفحه‌ای که به شما پیوند می‌ده، بیشتر از هر عامل دیگه‌ای اهمیت داره. پس به هیچ عنوان از این موضوع غافل نشید!

اعتبار صفحه در لینک با‌کیفیت

به طور کلی، باید بگیم پیوندهای صفحات معتبر، اعتبار سایت شما رو هم بالا می‌برن.  اگه می‌خواین از اعتبار وب‌سایت‌تونن در PageRating گوگل آشنا بشید، می‌تونید از نشانگر پروکسی Semrush استفاده کنید. فقط کافیه که یک URL رو در Semrush قرار بدین و امتیاز اعتبار صفحه‌تون رو بررسی کنید.

  • اختیارات سایت

کیفیت یک پیوند، به میزان اختیارات سایت دامنه هم بستگی داره. به عنوان مثال، دریافت پیوند از سایتی معتبری مثل NYTimes.com تأثیر خیلی زیادی نسبت به پیوند یک وبلاگ نویس بدون نام و نشون خواهد داشت! ادرسته که به دست آوردن این پیوندها سخت و زمان‌بره، اما مطمئن باشید که ارزش تلاش کردن رو داره.

اختیارات سایت در لینک با‌کیفیت

در این بخش هم می‌تونید از Semrush  کمک بگیرید. این امکان وجود داره که یک URL از سایت رو وارد کنید و امتیاز اعتبار اون رو بررسی کنید.

  • مرتبط بودن سایت

وقتی صحبت از پیوندها می‌شه، اعتبار سایت خیلی اهمیت داره. اما موضوع مهم دیگه‌ای که باید بهش دقت کنید، مرتبط بودن سایت با موضوع محتوای شماست! به عنوان مثال، فرض کنید یک وب سایت در مورد رژیم غذایی خاصی راه‌اندازی شده و یک پیوند از سایت محصولات آرایشی و بهداشتی دریافت کرده. به نظرتون این پیوند ارزش داره؟ خب باید بگیم که از نظر گوگل اینطور نیست!

به گفته یکی از مهندسان گوگل: “دریافت بک لینک و پیوند از یک صفحه با رتبه بالا، همیشه ارزشمند بوده. اما امروزه یکی از فاکتورهای اصلی، مربوط بودن اون سایت با موضوع و محتوای شماست. در واقع، مرتبط بودن صفحه، تاثیر زیادی در رتبه شما داره.”

در نتیجه، شما به بک‌لینک از سایت‌های معتبری نیاز دارید که با موضوع محتوای سایت شما مرتبط هستن.

  • موقعیت پیوند در صفحه

خب حالا این سوال پیش میاد که آیا پیوند شما در دل محتوای اصلی سایت قرار گرفته؟ یا در قسمتی دور از دسترس کاربران دفن شده؟

به طور کلی، باید بگیم که موقعیت قرارگیری پیوند شما در یک صفحه خیلی اهمیت داره. درواقع، پیوندهایی که در فوترها و نوارهای کناری پنهان شدن، ارزش چندانی ندارن. اما پیوند و بک‌لینک‌هایی که درست در وسط محتوای صفحه قرار دارن، به شدت ارزشمند و مهم هستن.

  • اهمیت لینک شما در سایت چقدره؟

مهم نیست لینک شما در کجای صفحه ظاهر شده، باید از خودتون بپرسید که ” آیا این پیوند به صورت سرمقاله قرار داده شده؟”

در واقع، اگه سایتی که به شما پیوند می‌ده، از صفحه شما به عنوان یک محتوای ارزشمند و مهم یاد کنه، این موضوع تاثیر خیلی زیادی در افزایش اعتبار شما داره. اما ایجاد پروفایل در یک سایت تصادفی و گذاشتن لینک، ارزش چندانی نداره!

طبق اظهارات گوگل: “ایجاد پیوندهایی که به صورت سرمقاله توسط مالک سایت در یک صفحه قرار داده نشدن یا تضمین نشدن، ارزش چندانی نداره و به عنوان پیوندهای غیرطبیعی شناخته می‌شه، حتی ممکنه این موضوع با دستورالعمل‌های ما متناقض باشه نتیجه عکس بده.»

آیا لینک سازی سئو در سال 2022 هم اهمیت داره؟

  • Anchor text چیه و چه اهمیتی داره؟

Anchor text به متنی از لینک یک پیوند گفته می‌شه که شما می‌تونید روش کلیک کنید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب ازش استفاده می‌کنه، همین Anchor text  هست. به عنوان مثال، اگه برای لینک‌دهی از Anchor text تحت عنوان “دسرهای ایرانی” استفاده می‌شه، به محض کلیک روی اون باید با وب‌سایتی شامل اطلاعات در زمینه انواع دسرهای ایرانی مواجه بشیم.

Anchor text چیه و چه اهمیتی داره؟

با توجه به نکات چک لیست سئو داخلی  و خارجی، پیشنهاد می‌شه که از عناوینی که شامل کلمات کلیدی مناسب هستن برای Anchor text استفاده کنید.

  • با پیوندهای همزمان یا Link Co-Occurrences آشنا بشید

پیوندهای هم‌زمان کلمات و عباراتی هستن که در اطراف لینک پیوند شما ظاهر می‌شن. جالبه بدونید که گوگل، از این کلمات به عنوان زیر مجموعه‌ای از Anchor text  یاد می‌کنه.

Anchor text چیه و چه اهمیتی داره؟

متن و کلمات اطراف پیوند شما، سرنخ هایی از موضوع صفحه شما رو در اختیار کاربران قرار می‌دن.

  • آیا لینک پیوند در یک پست مهمان قرار گرفته؟

وبلاگ نویسی یا پست مهمان، یکی از مواردی هست که می‌تونه در فرآیند بک لینک اثر مثبتی داشته باشه. اما یادتون باشه که موارد زیر می‌تونن ارزش و اعتبار پست‌های مهمان رو از بین ببرن:

  1. کسی که برای انتشار پست مهمام پول دریافت می‌کنه.
  2. پست‌هایی که دقیقا حاوی Anchor text هستن.
  3. سایت‌هایی که صرفا برای انتشار پست‌های مهمان راه‌اندازی شدن.
  4. سایت‌هایی که هیچ ارتباطی با وب‌سات و موضوع محتوای شما ندارن.

اما اگه یک پست مهمان شگفت انگیز و جذاب رو در یک سایت معتبر و مرتبط منتشر کنید، می‌تونه به طور قابل توجهی به رتبه بندی صفحه شما کمک کنه.

  • معنی برچسب‌های Nofollow .vs. Dofollow چیه؟

”nofollow” برچسبی هست که به یک لینک اضافه می‌شه و به موتورهای جستجو اعلام می‌کنه که: “این لینک مورد تایید نیست!” بدون شک شما برای بهبود سئو سایت‌تون، به  لینک‌های عادی و «dofollow» نیاز دارید.

حالا که می‌دونید چطوری باید کیفیت لینک‌ها رو ارزیابی کنید،  وقتش رسیده که ساخت اون‌ها رو شروع کنید.

۳. به کمک بازاریابی محتوا، چطوری می‌تونیم پیوندهای درجه یک جهانی به دست بیاریم؟

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که بهینه‌ سازی محتوا، کلید اصلی ما برای دسترسی به بک لینک‌های شگفت‌انگیز هست و خواهد بود. اما نکته قابل توجه اینجاست که صرفا انتشار محتوا به تنهایی نمی‌تونه پیوندی برای شما ایجاد کنه. بنابراین، باید در نظر داشته باشید که انواع خاصی از محتوا در ساخت لینک، موثر و کاربردی هستن.

و در این بخش تصمیم داریم شما رو با 4 نوع از محتوا آشنا کنیم که بیشترین پیوند رو برای شما ایجاد می‌کنن:

  • محتوای بصری

محتوای بصری یکی از بهترین ابزار دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه و تاثیر زیادی در لینک‌سازی سئو داره. این محتواها شامل:

  1. تصاویر
  2. نمودارها
  3. اینفوگرافیک
  4. نقشه‌ها و جدول و سایر محتوا بصری هستن.

محتوای بصری

نکته جالب اینجاست که ایجاد پیوندهای بصری خیلی آسونه. به عنوان مثال، وقتی نموداری رو در سایت منتشر می‌کنید، هر زمانی که شخصی اون نمودار را در سایت خودش به اشتراک بذاره، شما یک پیوند دریافت می‌کنید! در واقع، اشتراک‌گذاری چنین محتوایی در مقایسه با متن‌ها، خیلی راحت‌تره و شما می‌تونید لینک‌دهی بیشتری داشته باشید. تصاویر سایت شما ممکنه ده‌ها بار لینک بشه و با گذشت سال‌ها، همچنان امکان داره که افراد زیادی به اون تصاویر لینک بدن.

  • لیست پست‌ها یا پست فهرست

این نوع از محتوا، شامل لیست‌های شماره‌گذاری شده درباره موضوعات مختلف می‌شه. این نوع پست‌ها، می‌تونن حجم وسیعی از اطلاعات رو به طور خلاصه، جامع و کامل در اختیار مخاطبان قرار بدن.

لیست پست‌ها یا پست فهرست

طبق بررسی‌های انجام شده، کارشناسان متوجه شدن که پست‌ لیست‌ها، بک لینک بیشتری نسبت به سایر قالب‌های محتوا ایجاد می‌کنن و عملکرد بهتری نسبت به متن‌ها، ویدیوها و حتی اینفوگرافیک‌ها دارن.

  • تحقیقات و اطلاعات قابل استناد

چنین محتواهایی شامل اطلاعات و داده‌های جدیدی هستن که از مطالعات در زمینه‌های گوناگون نظرسنجی‌ها و بررسی‌های دقیق بدست اومدن. قابلیت لینک‌دهی به آمار و داده‌ها، خیلی بالاست. وقتی شخصی به اطلاعات و داده‌های شما استناد می‌کنه، در واقع داره به محتوای شما لینک می‌ده و تعداد لین پیوندها به سرعت افزایش پیدا می‌کنه.

  • راهنمای جامع و کامل

این قالب از محتوا، شامل یک منبع کامل و دقیق در مورد یک موضوع مشخص می‌شه که همه‌ اطلاعات لازم درباره اون موضوع رو در اختیار کاربران قرار می‌ده. راهنمای جامع، حجم بی‌نظیری از اطلاعات رو به طور یک‌جا ارائه می‌کنه و همین موضوع باعث محبوبیت چنین محتواهایی شده.

۴. ایجاد لینک‌های قدرتمند با دسترسی به ایمیل

یادتون باشه، اگه می‌خواین در سال 2022 و بعد از اون، پیوندهای کلاه سفید ایجاد کنید، باید از دسترسی به ایمیل استفاده کنید.

حالا سوال اینجاست که چطوری می‌تونیم با وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران در تماس باشیم بدون اینکه در پوشه اسپم اون‌ها قرار بگیریم؟ در این بخش همراه سدروس باشید تا جواب سوال‌تون رو پیدا کنید.

چطوری می‌تونم در سال 2022 ، لینک سازی کنم؟

  • “پیوندهای احتمالی” رو پیدا کنید

همونطور که از اسم‌شون پیداست، لینکرهای احتمالی افرادی هستن که به احتمال زیاد به شما لینک می‌دن. در این بخش، می‌خوایم که استراتژی ساده به روش مهندسی معکوس رو برای شناسایی این لینکرها به شما معرفی کنیم. قبل از هرچیزی، کلمه کلیدی مورد نظرتون رو در گوگل جستجو کنید.

پیوندهای احتمالی رو پیدا کنید

پس از دریافت URL اولین نتیجه، اون رو در یکی از ابزارهای تجزیه و تحلیل پیوند، مثل Semrush، قرار بدین.

گزارش بک‌لینک semrush

سپس روی “Backlink Analytics” در نوار کناری و در نهایت روی گزینه Backlinks  کلیک کنید.

paleorunningmomma backlinks

سایت‌های لیست شده در این قسمت، همگی پیوند دهنده‌های احتمالی برای کلمه کلیدی شما هستن.

  • آدرس ایمیل پیوند دهنده‌های احتمالی رو پیدا کنید

حالا که یک بک‌لینکر یا پیوند‌دهنده احتمالی پیدا کردین، وقتشه که آدرس ایمیل‌شون رو پیدا کنید و باهاشون در تماس باشید.

نکته حرفه ای: از فرم تماس سایت فقط به عنوان آخرین راه‌حل استفاده کنید. یک سیاهچاله است!

برای پیدا کردن آدرس ایمیل می‌تونید از Hunter.io استفاده کنید که یک گزینه عالی برای دسترسی به سایت و وبلاگ‌های کوچک محسوب می‌شه. اسم سایت مورد نظر رو جستجو کنید و در ادامه، تمام آدرس‌های ایمیل مرتبط با اون دامنه به شما نمایش داده می‌شه.

پیوندهای احتمالی رو پیدا کنید

اما اگه بخوایم به یک سایت بزرگ و معروف دسترسی پیدا کنیم، باید چه کارهایی انجام بدیم؟ برای این کار پیشنهاد می‌کنیم که از VoilaNorbert.com استفاده کنید.

VoilaNorbert

در این وب‌سایت حرفه‌ای، به جای استفاده از URL، باید نام شخص و دامنه‌‌ای که در اون کار می‌کنه رو وارد می کنید. به این ترتیب، با شخصی ارتباط برقرار می‌کنید که واقعاً می‌تونه پیوند شما رو در صفحه خودش منتشر کنه.

  • برای اون‌ها یک اسکریپت (شخصی) ارسال کنید

اگه می‌خواین شانس دسترسی و ارتباط با این افراد رو افزایش بدین، باید از اسکریپت‌ها استفاده کنید. ترفند اصلی اینه که اسکریپت شما نباید شبیه یک اسکریپت عادی و معمول باشه!  در ادامه می‌خوایم شما رو با یک مثال از یک اسکریپت جذاب و کارآمد آشنا کنیم:

سلام [نام]،

امروز به دنبال محتوای [موضوع] بودم که به طور تصادفی به مقاله شما برخوردم: [عنوان مقاله].

موضوع خیلی خوبیه! به خصوص، من از [موضوع خاصی از مقاله اون‌ها] لذت بردم.

همچنین، من به تازگی یک راهنمای جدید در مورد [موضوع شما] منتشر کردم : [URL]

به عنوان کسی که درباره [موضوع] می‌نویسه، فکر کردم از این مقاله لذت خواهید برد.

حتی ممکنه دوست داشته باشید که از محتوای راهنمای من در صفحه‌تون استفاده کنید. در هر صورت، کار فوق‌العاده‌تون رو با [وب سایت] ادامه بدین!

به زودی صحبت می کنیم،

[اسم شما]

 

 

5. بک لینک‌های کلاه سیاه

هیچ راهنمایی برای ساخت لینک بر اساس سئو کلاه سیاه وجود نداره. پیدا کردن روش ساخت لینک کلاه سیاه خیلی آسونه، در واقع اگه لینک‌ها برخلاف دستورالعمل های وبمستر ( Webmaster ) گوگل باشن، به احتمال خیلی زیاد کلاه سیاه هستن. خب حالا این سوال ایجاد می‌شه که آیا همیشه باید از ساخت لینک کلاه سیاه اجتناب کنید؟

این تصمیم‌گیری با شماست و حق انتخاب دارید. اما، ما ساخت لینک کلاه سیاه رو به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌کنیم، چرا‌که ارزش ریسک کردن نداره. در ادامه تصمیم داریم شما رو با جریمه‌های گوگل آشنا کنیم:

  • الگوریتم پنگوئن گوگل

چیست؟

Google Penguin، یک جریمه الگوریتمی هست که به طور خاص، سایت هایی رو که از تکنیک های ایجاد پیوند تقلبی و هرزنامه استفاده می‌کنن، مورد هدف قرار می‌ده.

چگونه از آن اجتناب کنیم؟

برای اینکه از این جریمه در امان باشید، پیشنهاد می‌کنیم که فقط لینک‌های کلاه سفید بسازید. حجم متن‌های کپی و محتوای تکراری رو به حداقل برسونید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از الگوریتم پنگوئن، اجتناب از پیوندهای بی‌کیفیت و غیر‌اصولیه.

  • جریمه دستی / پیوندهای غیر طبیعی

چیست؟

این نوع جریمه از طرف شخصی در گوگل اعمال می‌شه. یعنی شما یک پیام از طریق کنسول جستجوی گوگل دریافت می‌کنید و با علت و میزان جریمه آشنا می‌شید.

چگونه از آن اجتناب کنیم؟

هیچ کس خارج از سیستم گوگل، نمی‌دونه که سایت‌ها چطوری مورد هدف چنین مجازات‌هایی قرار می‌گیرن. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، می‌شه حدس زد که ابتدا یک الگوریتم، وب سایتی رو شناسایی می‌کنه که روند غیر معقول رو در پیش گرفته و در ادامه، اون سایت رو برای بررسی بیشتر، به شخصی در گوگل معرفی می‌کنه. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از جریمه دستی اینه‌که یک پروفایل پیوند اصولی و درست داشته باشید.

آیا ساختن لینک کار ارزشمندی هست؟

۶. دو استراتژی لینک‌سازی محبوب از نظر سدروس (آموزش قدم به قدم)

در این بخش تصمیم داریم 3 نمونه از استراتژی‌های آزمایش شده و تایید شده برای ساختن تعداد زیادی بک لینک در سطح جهانی رو به شما معرفی کنیم:

  • لینک سازی صفحه منبع

قبل از هر چیزی باید بدونیم که صفحات منبع چی هستن؟ صفحات منبع، صفحاتی هستن که به محتوای عالی درباره یک موضوع خاص، لینک می‌دن. از اون‌جایی که این صفحات صرفاً با هدف ایجاد پیوند راه‌اندازی شدن، اهداف لینک سازی کامل و جامعی رو دنبال می‌کنن. در ادامه با روند گام به گام لینک سازی صفحه منبع آشنا می‌شیم:

۱. صفحات منبع رو پیدا کنید

برای این کار می‌تونید از روش‌های جستجو در گوگل کمک بگیرید که به طور ویژه، برای پیدا کردن صفحات منبع طراحی شدن.

“کلمه کلیدی” + links:inurl

“کلید واژه” + “منابع راهنما و کمک کننده”

“کلید واژه” + “منابع مفید”

“کلمه کلیدی” + “لینک های مفید”

۲. ارزش و اعتبار صفحه رو بررسی کنید

اینجا، همون جایی هست که باید از خودتون بپرسید: “آیا دریافت پیوند از این صفحه ارزش تلاش کردن رو داره؟”

به عنوان مثال، اگه این صفحه منبع از نظر ربته‌بندی URL ، رتبه 12 رو به خودش اختصاص داده، می‌تونه گزینه مناسبی براتون باشه. معتبر بودن سایت هم از نکات مهمی هست که باید در نظر داشته باشید. نکته بعدی، موقعیت قرار‌گیری بک لینک در صفحه منبع هست! به عنوان مثال، اگه پیوند شما در قسمتی از صفحه اصلی قرار گرفته، اتفاق خیلی خوبیه!

۳. مناسب‌ترین و بهترین محتوا را پیدا کنید

به این نکته توجه کنید که شاید محتوای شما در کل جهان، بهترین باشه! اما آیا برای اون صفحه منبع هم می‌تونه مناسب باشه؟ اگه محتوای شما از نظر صفحه منبع مناسب نباشه، پیوندی دریافت نخواهید کرد. بنابراین، از محتوایی استفاده کنید که کاملا با  موضوع صفحه منبع ، مطابقت داشته باشه.

۴. یک اسکریپت مناسب و کاربردی ارسال کنید

در این بخش، یکی از اسکریپت‌های کاربردی که می‌تونید ازش استفاده کنید رو مثال زدیم:

موضوع: سوال در مورد [وب سایت اون‌ها]

سلام  [اسم شخص]

امروز صبح در حال جستجو برای مطالبی در مورد [موضوع] بودم که با صفحه منبع عالی شما مواجه شدم: [URL].

می‌خواستم بگم که صفحه شما به من کمک زیادی کرد. من هرگز [منبعی که بهش پیوند می‌دن] رو بدون لینک شما پیدا نمی کردم.

شاید جالب باشه بدونید که من، اخیراً در ماه گذشته، مقاله راهنمای [موضوع] رو منتشر کردم که راجب [شرح مختصر] هست.

اگه بخواین مقاله من رو بررسی کنید می‌تونید از اینجا  [URL] بهش دسترسی داشته باشید.

همچنین، ممکنه بخواین از مقاله راهنمای من در صفحه خودتون استفاده کنید.

در هر صورت، از اینکه این فهرست منابع رو جمع آوری کردید، متشکرم. روز خوبی داشته باشید!

به زودی صحبت می کنیم،

[اسم شما]

یک نکته حرفه‌ای که باید مدنظر داشته باشید اینه که سعی کنید از یک اسکریپت خاص و متفاوت استفاده کنید که مخصوص خود شماست!  این کار می‌تونه نظر صاحب سایت و شخص مورد نظرتون رو جلب کنه.

  • ساخت لینک شکسته

لینک سازی شکسته یکی از استراتژی‌های لینک‌سازی مورد علاقه و پرطرفدار محسوب می‌شه. حالا دلیل این موضوع چیه؟

شما می‌تونید به جای خواهش و تمنا از دیگران برای لینک‌دهی، با ساخت لینک شکسته، ارزش و اعتبار وب سایت شخصی‌تون رو افزایش بدین. در ادامه، شما رو با نحوه انجام این کار آشنا می‌کنیم:

۱. برنامه Check My Links یا LinkMiner رو نصب کنید

هر دوی این ابزارها، به سرعت پیوندهای شکسته رو در هر صفحه‌ای پیدا می‌کنن.

check my links

۲. صفحاتی با تعداد زیادی لینک خروجی پیدا کنید

هرچقدر که لینک‌های یک صفحه بیشتر باشد، احتمال این که یکی از اون‌ها شکسته باشه، بیشتر می‌شه.  صفحات منبع در این بخش، خیلی عالی کار می‌کنن. بنابراین، با خیال راحت از روش‌های جستجویی که در بالا معرفی کردیم، برای پیدا کردن صفحات منبع استفاده کنید.

۳. لینک‌های شکسته رو بررسی کنید

در این مرحله باید افزونه‌ای رو که در مرحله اول نصب کردین، اجرا کنید. این ابزارها، پیوندهای شکسته در اون صفحه رو به شما نمایش می‌دن.

لینک‌های شکسته رو بررسی کنید

۴. درباره لینک شکسته‌تون، به صاحب سایت ایمیل بزنید

در نهایت، با شخصی که مدیریت اون صفحه رو بر عهده داره و کارهای لینک‌دهی شکسته رو انجام می‌ده، ارتباط برقرار کنید تا محتوای سایت شما رو بررسی کنه.  برای این کار می‌تونید از اسکریپت زیر استفاده کنید:

موضوع: مشکل با [نام سایت اون‌ها]

سلام [نام شخص]

آیا هنوز هم سایت‌تون رو به‌روزرسانی می‌کنید؟

من در حال جستجوی محتوا در مورد [موضوع] بودم که با صفحه عالی شما روبرو شدم. [عنوان یا URL صفحه ]

با این حال، متوجه شدم که چند تا از لینک‌ها به درستی کار نمی‌کنن. [آدرس لینک های شکسته]

همچنین، من اخیرا مقاله [چکیده مختصری از محتوا] رو منتشر کردم. ممکنه جایگزین مناسبی برای [موضوع خاص لینک شکسته] باشم.

در هر صورت، امیدوارم که بتونم در این زمینه به شما کمک کنم.

با تشکر،

[اسم شما]

۷. مطالعات موردی باور نکردنی در زمینه لینک سازی سئو!

حالا وقتش رسیده که با چند نمونه موجود عالی و موفق درباره لینک‌دهی آشنا بشیم. پس در ادامه این مقاله، با سدروس همراه باشید.

  • مطالعه موردی شماره 1

در این بخش، با هم بررسی می‌کنیم که چطوری یک جوان با استفاده از تکنیک آسمان‌خراش،  افزایش ترافیک ارگانیک ۱۹۴.۱ درصدی بدست آورد!

وبلاگ جولی آدامز با عنوان سیاره زیبای ما، در حال نابودی بود. بدون شک، جولی آدامز سعی می‌کرد تا محتوای عالی منتشر کنه اما به گفته خودش: “هرچقدر هم که محتوای من عالی بود، هیچ پیوندی دریافت نمی‌کردم.” درست همین موقع بود که جولی، تصمیم گرفت تکنیک آسمان‌خراش رو امتحان کنه.

بنابراین به جای انتشار محتواهایی که قبلا تولید می‌کرد، تصمیم گرفت یک اتفاق شگفت انگیز با عنوان “حقایق مریخ” رقم بزنه. جولی از دسترسی به ایمیل برای ایجاد بک لینک استفاده کرد و همین موضوع باعث شد که تعداد انگشت شماری پیوند از سایت‌های معتبر علمی بدست بیاره. جالبه بدونید که این بک لینک‎های کلاه سفید، ترافیک ارگانیک وب‌سایتش رو 194.1% افزایش بده.

شاید این سوال براتون پیش بیاد که چرا تکنیک آسمان خراش اینقدر خوب کار می‌کنه؟ به گفته جولی: ” چیزی که باعث موفقیت این تکنیک شده، اینه‌که علاوه‌بر توجه به موضوع ایجاد پیوندها، روی ایجاد روابط هم تمرکز می‌کنه. مردم به محتوای شما پیوند نمی‌دن مگر اینکه از اون اطلاع داشته باشن و زمانی از این موضوع آگاهی پیدا می‌کنن که شما اطلاع رسانی کنید.”

  • مطالعه موردی شماره 2

در سال گذشته، شخصی تصمیم می‌گیره که از کمپین ساختن لینک شکسته استفاده کنه. بنابراین تمام مراحلی رو که در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم، انجام می‌ده. ابتدا، از روش‌های جستجو برای پیدا کردن صفحاتی با تعداد زیادی لینک خروجی، استفاده می‌کنه و بعد، با استفاده از برنامه Check My Links، پیوندهایی که کار نمی‌کنن رو پیدا می‌کنه.

در مرحله بعدی، این شخص به مسئول اون محتوا ایمیل می‌زنه تا در مورد لینک‌های شکسته‌ای که پیدا کرده بهشون اطلاع بده. وقتی که مسئول سایت جواب می‌ده، این شخص آدرس لینک‌های شکسته روا براشون ارسال می‌کنه و در نتیجه، محتوای بک لینک رو جایگزین می‌کنه.

  • مطالعه موردی شماره 3

مت، چطوری پیوندهایی برای سایت تجارت الکترونیک خودش پیدا کرد؟ بیاین جواب این سوال رو با هم بررسی کنیم. به طور کلی، ساختن لینک برای سایت‌های تجارت الکترونیک کار آسونی نیست. اما مت لاوری، روند جذاب و کارآمدی رو پیش گرفت.  درست مثل اکثر صاحبان سایت‌های تجارت الکترونیک، مت برای ایجاد پیوند به وب سایتش دچار مشکل شده بود.

بعد از گذشت مدت‌ها، مت متوجه شد که می‌تونه از محتوای جذاب و مفید برای ایجاد لینک به سایت تجارت الکترونیک خودش استفاده کنه. به همین دلیل، تصمیم گرفت که یک قطعه شگفت انگیز از محتوای Skyscraper رو در وب‌سایتش منتشر کنه. بعد از این کار، مت از تلاش دست نکشید و سعی کرد تا محتوایی که تولید کرده رو از طریق ایمیل تبلیغ کنه.

از اونجایی که مت تونست با افراد مناسب تماس برقرار کنه و براشون ایمیل‌های شخصی ارسال کنه، خیلی از این افراد پیشنهاد کردن که به محتوای او پیوند بدن.

در نهایت، همه این پیوندها رتبه‌بندی سایت مت رو برای کلمه کلیدی که مستقیما به فروش سایت تجارت الکترونیک او منجر می‌شد، افزایش داد.

۸. نکات پیشرفته لینک سازی

در این بخش، تصمیم داریم شما رو با چند نکته پیشرفته و مهم برای لینک‌ سازی سئو آشنا کنیم تا بتونید این کار رو به بهترین شکل ممکن انجام بدین. پس با ما همراه باشید.

  • از لینک‌دهی و پیوند صفحه مورد نظر، اطمینان حاصل کنید

هر وقت کسی در مقاله‌ای از برند شما اسم می‌بره، یعنی به شما بک لینک داده؟ خیر، همیشه اینطور نیست! منظور ما اینه که اون شخص و صفحه، باید اقداماتی رو برای لینک‌دهی انجام بده که متاسفانه همیشه این اتفاق نمی‌افته. در واقع شما باید مطمئن بشید که صاحب سایت، اسم برند شما رو به لینک تبدیل کرده و با کلیک کردن روی اون، صفحه شما نمایش داده می‌شه.

برای این کار می‌تونید Buzzsumo استفاده کنید که خیلی بهتون کمک می‌کنه.

  • با جستجوی عکس معکوس، پیوندهای “پاداش” دریافت کنید

آیا شما هم محتواهای بصری مثل اینفوگرافیک‌ها و نمودارها و غیره رو منتشر می‌کنید؟ اگه جواب‌تون مثبته، متاسفانه باید بگیم که بدون شک، در حال حاضر سایت‌هایی وجود دارن که از تصاویر شما بدون ذکر منبع استفاده می‌کنن. ناراحت نباشید، اتفاقا شما باید خوشحال هم باشید چون محتوای شما مورد توجه قرار گرفته! با یک ایمیل دوستانه می‌تونید خیلی از این فرصت‌ها رو به لینک تبدیل کنید.

شما می‌تونید از قابلیت جستجوی عکس معکوس Google برای پیدا کردن افرادی که تصاویر شما رو بدون پیوند دادن منتشر کردن، استفاده کنید.

  • در ساعت‌های بعد از ظهر ایمیل ارسال کنید!

تجربه ثابت کرده که، ارسال ایمیل در ساعت‌های بعد از ظهر ( به وقت محلی گیرنده)، می‌تونه خیلی تاثیرگذار باشه. حالا شاید از خودتون بپرسید که چرا؟ وقتی که شما ایمل‌تون رو صبح زود ارسال می‌کنید، پیام شما لا‌به‌لای 10 ها ایمیل دیگه که اون شخص باهاشون سروکار داره، گم می‌شه!  اما وقتی پیام‌تون رو بعد از ظهر ارسال می‌کنید، رقابت در صندوق ورودی خیلی کمتر می‌شه. پیشنهاد ما اینه‌که از برنامه‌ریزی داخلی Gmail برای بهبود زمان‌بندی و تنظیم دقیق زمان ارسال ایمیل‌ها استفاده کنید.

  • تجسمی از مفاهیم، ​​ایده‌ها و استراتژی‌ها ایجاد کنید

شما باید مفاهیم جذاب و سودمندی رو پیدا کنید و اون‌هارو با استفاده از ایده‌های جدید و خلاقانه منتشر کنید. بدون شک، شما می‌تونید خیلی از مطالب رو به‌راحتی در قالب متن ارائه کنید.

تجسمی از مفاهیم، ​​ایده‌ها و استراتژی‌ها ایجاد کنید

اما احتمال اشتراک‌گذاری و لینک‌دهی به چنین محتوایی کم‌تره. اما وقتی که از محتوای بصری استفاده می‌کنید، خیلی از وبلاگ نویسان در کمال رضایت از اون در محتوای خودشون استفاده می‌کنن و ممکنه به شما بک لینک هم بدن.

  • درخواست لینک دهی رو در اولین ایمیل مطرح نکنید!

آیا باید در اولین ایمیل، درخواست لینک دهی داشته باشیم؟ شاید بعضی وقت‌ها این کار جواب بده. اما به طور کلی، پیشنهاد می‌کنیم این درخواست رو در یک فرآیند دو مرحله‌ای مطرح کنید تا نتایج بهتری به‌دست بیارید. ممکنه بعضی از افراد، از درخواست صریح و عجولانه شما ناراحت بشن!

مزیت دیگه این روش اینه که می‌تونید توی وقت‌تون صرفه‌جویی کنید. به‌جای شخصی‌سازی پیام‌های ارتباطی که ممکنه هیچوقت خونده نشن، می‌تونید از پیام‌های کوتاه و تاثیرگذار استفاده کنید. در ایمیل‌های بعدی، می‌تونید پیام‌هاتون رو شخصی سازی کنید.

  • در پادکست مصاحبه کنید

پیوندهای پست مهمان، همیشه جایگاه ویژه‌ای دارن اما یک مشکل بزرگ در رابطه با این پیوندها وجود داره، زمان زیادی رو باید صرف نوشتن کنن! به کمک پادکست می‌تونید این مشکل رو حل کنید. فقط کافیه با دیگران در قالب یک پادکست مصاحبه کنید و مراحل زمان‌گیر نگارش، تدوین و ویرایش و غیره رو حذف کنید. یکی از مزایای این کار اینه که برای هر موضوعی یک پادکست وجود داره!

  • از “لینک متقاطع” برای کشف پیوندهای احتمالی استفاده کنید

واقعیت اینه‌که اگه کسی به سایت رقیب شما بک لینک بده، احتمال داره که به سایت و محتوای شما هم پیوند بده! و این احتمال درباره کسی که به دو تا از رقبای شما لینک داده، بیشتر هم می‌شه.

حالا این سوال پیش میاد که چطوری می‌تونیم سایت‌هایی رو که به تعدادی از رقبای ما پیوند دادن رو پیدا کنیم؟ برای این کار می‌تونید از ابزار Semrush Backlink Gap استفاده کنید.

  • از فهرست‌های « از پیش تنظیم شده» برای اهداف پیوند استفاده کنید

این موضوع قابل انکار نیست که پیدا کردن لینک با کیفیت بالا، سخته!

اما خبر خوب اینجاست که قبلا شخص دیگه‌ای، این سایت‌های باکیفیت و معتبر رو برای شما پیدا کرده! و شما می‌تونید اون‌ها رو تحت عنوان بهترین لینک‌ها ( با توجه به موضوع مورد نظرتون) پیدا کنید. به عنوان مثال اگه در زمینه دیجیتال مارکتینگ طلا فروشی فعالیت می‌کنید، می‌تونید عنوان بهترین طلافروشی‌های تهران یا ایران رو جستجو کنید. بدون شک، هر کدوم از سایت‌های لیست شده، می‌تونن یک فرصت عالی برای لینک‌دهی به شما باشن. موقع جستجو، بهتره از عنوان‌هایی مثل “بهترین وبلاگ‌های [موضوع]” یا “لیست وبلاگ‌های [موضوع]” استفاده کنید.

آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و سئو چه نقشی در دریافت بک لینک دارن؟

نتیجه‌گیری:

لینک سازی سئو، یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شه. بک لینک‌ها، به وب سایت شما اعتبار می‌دن و باعث می‌شن که گوگل، سایت شما رو به عنوان یک وب سایت مرجع و معتبر شناسایی کنه. بدون شک، این موضوع تاثیر زیادی در رتبه‌بندی سایت شما داره. علاوه‌بر‌این، یادتون باشه که شما هم باید در محتوای وب‌سایت‌تون به بقیه سایت‌های معتبر لینک بدین تا گوگل بدونه که محتوای سایت شما از مرجع و منبع‌های معتبری برگرفته شده. در این مقاله، سعی کردیم تا شما رو با اهمیت لینک سازی سئو آشنا کنیم و راهکارهای مفید و کاربردی رو در این زمینه بهتون معرفی کنیم. اگه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید و می‌خواین در این مسیر از یک فرد متخصص و کاربلد کمک بگیرید، می‌تونید از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com  یا شماره تماس 09193370283 با کارشناسان و متخصصان سئو ما در سدروس، ارتباط برقرار کنید. تیم ما، سابقه درخشانی در زمینه سئو و لینک سازی داره و تا به امروز با برندهای بزرگی همکاری کرده. پس می‌تونید با خیال راحت روی کمک ما حساب کنید.

 

منبع

link-building

https://www.searchenginejournal.com/link-building-guide/

Guide to Link Building

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *