۹ مزیت بی‌نظیر دیجیتال مارکتینگ

۹ مزیت بی‌نظیر دیجیتال مارکتینگ

آکادمی سدروس

۹ مزیت بی‌نظیر دیجیتال مارکتینگ

محتوا در یک نگاه

زمانی که مردم از من می‌پرسند بازگشت سرمایه چگونه انجام میگرد؟ در مقابل از آن‌ها می‌پرسم، آیا می‌دانید که بازگشت سرمایه‌هایی مانند اعتماد و وفاداری افراد به چه صورت انجام می‌گیرد؟ در واقع، پاسخ سؤال این است که اگر تمام تلاش خود را برای ایجاد روابط مناسب با مشتریان نمایید، نتایجی که کسب می‌کنید طولانی‌تر و ارزشمندتر خواهند بود. این که مشتریان شما در گذر زمان خریدهای بیشتری از شما انجام دهند و تعداد دفعات بیشتری از شما خرید کنند، می‌توانید اندازه‌گیری کنید که چه میزان مورد اعتماد بوده‌اید و همه این عوامل باعث افزایش سود و فروش شما می‌شوند.

“تد روبین”

اینفوگرافیک ۹ مزیت بی‌نظیر دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

از زمانی که انسان‌ها یاد گرفتند که چگونه تجارت کنند، بازاریابی و یا مارکتینگ وجود داشته است. بازاریابی به معنای برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسبه. با ظهور اینترنت و فراگیر شدن کسب و کارهای اینترنتی، میتونید به راحتی از طریق دیجیتال مارکتینگ با مخاطبان خود در بستر اینترنت ارتباط برقرار کنید و محصولات و خدمات خودتون رو به آن‌ها معرفی نمایید. اما سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاد اینه‌که مزایای استفاده از بازاریابی دیجیتالی دقیقاً چیه و استفاده از اون دقیقاً چه تاثیراتی رو میتونه بر روی کسب و کار بزاره؟

 

 

برای پیدا کردن جواب این سؤال‌ها، بیایید همراه با سدروس در ادامه با مزایای بازاریابی دیجیتالی بیشتر آشنا شیم و این موضوع رو از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار بدیم.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتالی شامل تمام فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی میشه که از بستر اینترنت مورد استفاده قرار میگیرن‌. این فعالیت‌ها میتونه شامل به‌کار‌گیری انواع روش‌های دیجیتالی مثل استفاده از موتورهای جستجو، ایمیل، وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و غیره بشه که در راستای ارتباط مؤثر با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده میشن.

برخلاف روش‌های سنتی بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کنه در حیطه کسب و کارتون به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید و مشتریان بالقوه‌ای رو که به احتمال زیاد محصولات و خدمات شما رو خریداری می‌کنند و به مشتریان نهایی تبدیل میشن رو هدف قرار بدید. علاوه‌بر‌این، بازاریابی دیجیتالی خیلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از بازاریابی سنتیه‌ و همچنین به شما این امکان رو می‌ده تا بتونید با روش‌های مختلف میزان موفقیت آمیز بودن ترفندها و فعالیت‌های مختلف رو اندازه‌گیری کنید و با بررسی برنامه‌ریزی بازاریابی دیجیتالی خودتون بتونید یک سری تغییرات موثر و کارآمد رو در نحوه بازاریابیتون‌ اعمال کنید.

نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید اینه‌که کلید موفقیت در بازاریابی دیجیتالی، همیشه ارتباط با مخاطب هدف در مکان مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروزه، که زمان استفاده از صفحه نمایش و دستگاه‌های دیجیتالی مثل تلفن‌های همراه و لپ تاپ‌ها به بالاترین حد خودش رسیده، بهترین مکان برای ملاقات با مشتری‌ها بستر اینترنته.

در واقع، این چیزیه که کسب و کارهای موفق در سراسر جهان از اون استفاده می‌کنند؛ اونها با به کار‌‌گیری استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی مؤثر این اطمینان رو کسب میکنن‌ که تمامی فعالیت‌ها و تلاش­هاشون‌ در زمینه دیجیتال مارکتینگ به دست مشتریان برسه و به نحوی بتونن هم خدمات و محصولاتشون رو ارائه کنن و هم مشتریان رو به چیزی که بهش نیاز دارن برسونن.

برتری‌های دیجیتال مارکتینگ

همونطور که اشاره کردیم، بازاریابی دیجیتالی نسبت به بازاریابی سنتی از برتری‌های زیادی برخورداره، در واقع این روش بازاریابی به نوعی پیشرفته و نتیجه بخش‌تر از روش‌های قدیمی به‌شمار میاد. از جمله مزایایی که بازاریابی دیجیتالی برای کسب و کارها داره میشه به موارد زیر اشاره کرد.

۱. دسترسی جهانی

بازاریابی سنتی نوعی از بازاریابیه که توسط جبر جغرافیایی محدود شده و ایجاد یک کمپین بازاریابی بین المللی سنتی می‌تونه سخت، پرهزینه و همچنین نیازمند کار فشرده و برنامه‌‌ریزی‌های پیچیده باشه. اما در مقابل، دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت اتفاق می‌افتد و این موضوع به این معنیه که دسترسی کاربران از سراسر جهان رو به راحتی امکان پذیر میکنه. حتی اگه فردی صاحب کسب و کار محلی و خیلی کوچک باشه هم میتونه با به کار‌گیری یه فروشگاه آنلاین به مخاطبان بین المللی دست پیدا کنه. در حالی‌که این دسترسی جهانی، هرگز با بازاریابی سنتی امکان پذیر نخواهد بود و یا اگه بخواهیم بهترین حالت‌رو ببینیم، برای انجام اون باید هزینه زیادی صرف شه. دسترسی آنلاین در دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های رشد بسیاری رو برای انواع کسب و کارها فراهم کرده است؛ در حقیقت، ترکیبی از دسترسی جهانی و مورد توجه واقع شدن توسط افراد، میتونه یه فرصت عالی برای هر کسب و کاری
به‌شمار بیاد.

2. دسترسی محلی

با این که دسترسی جهانی یه مزیت قابل توجه در بازاریابی دیجیتالی به‌شمار میاد، اما مورد توجه کاربران محلی واقع شدن هم یکی از مزایایی که استفاده از این روش به همراه داره، به ویژه اگر کسب و کار شما جزو اون دسته کسب و کارهایی باشه که به مشتریان نزدیک متکیه، این موضوع میتونه یه مزیت مهم برای شما به‌شمار بیاد. سئوی محلی و تبلیغات هدفمند محلی برای شرکت‌هایی که تلاش می‌کنن مشتریان بیشتری رو به دست بیارن، میتونه خیلی مفید باشد. یه مقایسه ساده انجام بدید و به میزان دسترسی که می‌تونید با دیجیتال مارکتینگ به دست بیارید فکر کنید و در مقابل میزان دسترسی به مشتریان از طریق چاپ آگهی‌ها و توزیع آنها در اطراف رو هم در نظر بگیرید، بنابراین کاملاً بدیهیه که استفاده از روش‌های مناسب بازاریابی دیجیتالی میتونه دسترسی مشتریان محلی رو به کسب و کار شما بسیار بیشتر کنه.

3. هزینه کمتر

چه بخواهید کسب و کار خودتون رو در سطح محلی یا بین المللی تبلیغ کنید، باید بدونید که دیجیتال مارکتینگ راه حل‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای رو در اختیار شما قرار میده. استفاده از این نوع بازاریابی در کسب و کارها، حتی به شرکت‌های کوچک هم این اجازه رو میده تا با استفاده از استراتژی‌های بسیار هدفمند بتونن با شرکت‌های بزرگ‌تر رقابت کنند. بسیاری از این استراتژی‌ها حتی برای شروع به هیچ هزینه‌ای نیاز ندارند؛ از جمله این استراتژی‌ها میشه به داشتن استراتژی سئو و رسانه‌های اجتماعی برای کسب و کار اشاره کرد. با این حال، هر شکلی از بازاریابی دیجیتال رو نمیتونیم برای هر کسب و کاری به کار ببریم و حتی ممکنه استفاده از برخی از اونها هزینه بیشتری نسبت به سایر شیوه‌ها داشته باشند. اما در نهایت، میشه این نتیجه رو گرفت که یک کسب و کار میتونه راه حل‌های مناسب رو بر اساس اهداف بازاریابی خودش پیدا کنه و با استفاده از اونها به موفقیت برسه.

4. یادگیری آسان

با این‌که جنبه‌های زیادی از بازاریابی دیجیتالی وجود داره که برای نتیجه گرفتن در بازاریابی کسب و کارتون باید اونها رو یاد بگیرید، اما شروع کار در این زمینه نسبتاً آسونه. در واقع ممکنه بررسی ماهیت اهداف یه کسب و کار و مقیاس کمپین‌ها برای برنامه‌ریزی استراتژی‌های کارآمد، پیچیده باشه؛ اما زمانی که همه استراتژی‌ها رو به درستی استفاده کنید به راحتی میتونید مسیر موفقیت در کسب و کارتون رو طی کنید و اون رو گسترش بدید.

5. هدف گذاری موثر

حتی اگر ایده روشنی از مخاطبان هدفتون نداشته باشید، به‌کار‌گیری دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان رو میده که بتونید داده‌هایی رو استخراج کنید و ببینید که کدام مخاطبان بیشتر از سایرین به دنبال خدمات و محصولات شما هستند و در نتیجه بتونید کسب و کارتون رو با تمرکز بر روی این دسته از مخاطبان تبلیغ کنید. روش‌های مختلفی برای هدف یابی مشتریان وجود داره که عبارت‌اند از کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، پرداخت به ازای کلیک (PPC) یا استفاده از اطلاعات جمعیتی در رسانه‌های اجتماعی.

بازاریابی دیجیتالی با در اختیار گذاشتن حجم عظیم اطلاعات در مورد مخاطبان هدف، این فرصت رو برای شما فراهم میکنه تا بتونید به مشتریان هدفتون دسترسی پیدا کنید و محصولاتتون رو به فروش برسونید‌. همچنین به شما کمک میکنه تا رفتارهای در حال تغییر مشتریان رو تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی‌های خودتون رو در راستای هماهنگی با اون تغییرات، اصلاح کنید. این توانایی برای درک سریع نیازهای در حال تغییر مشتریان، یک راه مطمئن کسب موفقیت برای هر شرکتی به حساب میاد.

6. استراتژی‌های چندگانه

استراتژی‌های مختلفی در زمینه دیجیتال مارکتینگ وجود داره که انواع مختلف کسب و کارها میتونن از اون برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدماتشون استفاده کنن.

یک کسب و کار B2B که قصد داره تا مشتریان بین المللی رو به خودش جذب کنه، ممکنه استراتژی کاملاً متفاوتی رو نسبت به یک کسب و کار محلی B2C در زمینه فروش لباس، به کار بگیره. یا به طور مثال، در حالی‌که برخی از شرکت‌ها میتونن به راحتی با استفاده از بازاریابی و بهینه سازی محتوا به نتیجه دلخواهشون برسن، برخی دیگه باید از کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی استفاده کنن تا بتونن نتیجه گیرن. نکته کلیدی بازاریابی دیجیتالی اینه که همیشه باید نتایج به دست اومده رو تجزیه و تحلیل کنید و با گذشت زمان تاکتیک‌ها و روش‌های بهتری رو در استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ خودتون به کار بگیرید. یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی که به خوبی اجرا شده باشه، استراتژی‌ای هست که با تغییر نیازهای کسب و کار به سرعت تغییر میکنه و با شرایط فعلی تطبیق میشه.

در اینجا میتونید برخی از رایج‌ترین انواع بازاریابی دیجیتال که قابل به کار گیری هستند و مشاهده کنید:

  • تولید محتوای مبتنی بر سئو
  •  بازاریابی موتورهای جستجو
  • تبلیغات پولی اجتماعی
  • بازاریابی ویدئویی
  • تعامل در انجمن‌های رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • جستجوی محلی
  • بازاریابی مجدد
  • اینفلوئنسر مارکتینگ

7. انواع محتوا

یکی دیگه از مزیت‌های مهم دیجیتال مارکتینگ، انواع مختلف محتوای موجود برای نمایش آنلاین برند شما است. همون طور که میدونید در بسیاری از پلتفرم‌ها، طیف گسترده‌ای از انواع محتوا وجود داره که می‌تونید برای به نمایش گذاشتن برندتون و ایجاد کمپین‌های آنلاین مؤثر از اونها استفاده کنید. در بازاریابی دیجیتالی بر خلاف بازاریابی سنتی، شما میتونید به راحتی یک محتوا رو برای هر تعداد پلتفرم که می‌خواهید بازتولید کنید و پس از این کار اقدام به بررسی چک لیست سئو داخلی وب ساییتون کنید تا بتونید وب‌سایت رو بهینه سازی کنید.

در ادامه برخی از رایج‌ترین انواع محتوایی که می‌توانید برای نشون دادن کسب و کارتون از اونها بهره‌مند بشید و معرفی کرده‌ایم:

  •  وبلاگ‌ها
  • پادکست‌ها
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • محتوای بصری
  • اینفوگرافیک
  • کاغذهای سفید
  • آزمون‌ها
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • وبینارها

8. افزایش تعامل

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ افزایش تعامل فروشنده‌ها با مصرف کننده‌هاست. بازاریابی دیجیتال به طور پیش فرض به گونه‌ای طراحی شده که برای اکثر افراد بسیار جذاب و تاثیر‌گذار باشه. کاربران میتونن یه پست از وبلاگ رو به اشتراک بگذارند و محتواهایی مثل عکس و ویدیوها مربوط به برند شما رو ذخیره کنند، یا از طریق یک کلیک که شامل تبلیغات پولی به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. بهترین بخش دیجیتال مارکتینگ اینه‌که همه این اقدامات رو میشه به نحوی اندازه گیری کرد و تخمین زد که کدوم اقدام برای کسب و کار شما بیشترین سود رو داره. تجزیه و تحلیل فعالیت‌ها در بستر اینترنت به شما این امکان رو می‌ده تا پست‌های جذاب‌تری رو برای افزایش آگاهی از برند یا افزایش فروش کسب و کارتون ایجاد کنید. هرچه بیشتر به صورت آنلاین به مشتریاتون تعامل داشته باشید، مشتریان وفادار بیشتری به دست میارید. کسب و کارهایی که از فرمت‌های جذاب و گیرا به طور مؤثر در استراتژی‌های آنلاینشون استفاده می‌کنند، خیلی آسون‌تر و سریع‌تر میتونن به مشتریان وفادارشون برسن.

9. تجزیه و تحلیل و بهینه سازی

یکی دیگه از مزیت‌های مهم بازاریابی دیجیتالی، تجزیه و تحلیل وب هست که نتیجه تلاش‌ها و اقدامات بازاریابی دیجیتالی ما رو اندازه گیری میکنه. این موضوع، به بهینه سازی استراتژی‌های آینده و رفع سریع اشتباهات احتمالی کمک میکنه. تجزیه و تحلیل استراتژی‌های بازاریابی دیجیتالی شما رو قادر میسازه تا بتونید با انواع مشتریان هدفتون آشنا بشید و کنترل کامل برندتون رو در دست بگیرید.

دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک شغل از چه مزایایی برخورداره؟

با تقاضای روزافزون بازاریابی و بازاریابی دیجیتالی، فرصت‌های زیادی برای حرفه‌ای‌ها در این زمینه وجود داره و افرادی که علاقه‌مند به دنبال ورود به این حوزه هستند میتونن با افزایش مهارت هاشون وارد این حرفه بشن. اگر شما هم یکی از علاقه‌ مندان به این حوزه هستید، ابتدا باید بدونید که بازاریابی دیجیتالی یه حوزه گسترده است و اگر وارد اون بشید راه‌های زیادی برای انتخاب و پیشرفت در مقابل شما قرار خواهد داشت. کد نویسان، متخصصان علوم داده، نویسندگان، طراحان گرافیک، ویراستاران ویدئو همگی می‌تونن مهارت هاشون رو به سمت مشاغل بازاریابی دیجیتالی گسترش بدن.

بازاریابان دیجیتال از انواع روش‌های بازاریابی دیجیتالی برای ارتباط با مشتریان و ارتقای فروش و فعالیت‌ها استفاده میکنن. نقش یک بازاریاب دیجیتال توسعه تاکتیک‌های ارتباطی برای سازمان و کسب و کار و هدف قرار دادن مصرف کنندگان، هم به طور مستقیم و هم غیر مستقیمه.

داشتن مدرک و دانش در زمینه توسعه وب، مدیریت بازاریابی، طراحی، یا کپی رایتینگ برای بازاریابان دیجیتال از اهمیت برخورداره. همچنین اگر در مهارت‌هایی مانند SEO و SEM که به کسب و کارها کمک می‌کنه تا بهتر دیده بشن، تخصص دارید، به احتمال زیاد می‌تونید به راحتی یک شغل در زمینه دیجیتال مارکتینگ به دست بیارید و در این راستا مهارت‌های دیگه خودتون رو افزایش بدید.

مشاغل برتر در صنعت بازاریابی دیجیتال

هر فردی که وارد حرفه دیجیتال مارکتینگ می‌شه، عموماً این فرصت رو داره تا تو کارهایی که نیاز به مهارت تخصصی ندارن مثل دستیار بازاریاب دیجیتال، شروع به کار کنه و سپس طی دو تا پنج سال به سمت موقعیت‌های شغلی که نیازمند مهارت‌های حرفه‌ای‌تری هستند، پیشرفت کنه. موقعیت‌های شغلی اصلی در بازاریابی دیجیتال عبارت‌اند از:

  • مدیر بازاریابی دیجیتال
  • مدیر سئو
  •  کارشناس SEM/PPC
  • توسعه دهنده و طراح وب
  • مدیر رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریاب محتوا

بسته به سازمان‌ها و صنایع مختلف، بسیاری از موقعیت‌های شغلی بازاریابی دیجیتالی به جز مواردی که گفتیم وجود داره. برخی از اونها شامل مدیر تجزیه و تحلیل، مدیر CRM، مدیر بازاریابی ایمیل، مدیر تجارت الکترونیک، مدیر حساب آژانس دیجیتال میشن.

آیا برای شروع کار در دیجیتال مارکتینگ کسب و کارتون آماده‌اید؟

بازاریابی دیجیتال برای ایجاد یه کسب و کار موفق یه عامل ضروری به‌شمار میاد. چه هدف شما رشد برند باشه و چه بخواهید فروشتون رو افزایش بدید، هیچ محدودیتی ندارید تا از امکانات و مزایای بازاریابی دیجیتالی استفاده کنید. با درک اونچه در فضای دیجیتال پیش میاد، می‌تونید از مزایای این دانش بهره ببرید و موفقیت هر کسب و کاری رو تضمین کنید. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازاریابی دیجیتالی و نحوه استفاده از اون برای موفقیت برندتون هستید، این فرصت رو دارید تا از آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس که دارای تجربه و سابقه درخشان در زمینه انواع روش‌های بازاریابی دیجیتالی هست، کمک بگیرید و با برقراری ارتباط از طریق آدرس ایمیل proposal@sedroos.com یا شماره تماس
09193370283 از کارشناسان آژانس بازاریابی دیجیتالی سدروس مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 

سوالات متداول ۹ مزیت بی‌نظیر دیجیتال مارکتینگ

 

نتیجه گیری

تا به اینجا با مزایای مهم دیجیتال مارکتینگ و تأثیر بسزای اون در به نمایش گذاشتن انواع برندها و کسب و کارها آشنا شدیم. اگر کسب و کاری دارید که می‌خواهید در معرض نمایش جامعه هدفتون قرار بدید، باید فاکتورهای زیادی رو در نظر بگیرید و البته انجام آزمون و خطاهای بسیار در این زمینه میتونه باعث از بین رفتن هزینه و زمان شما بشه. آژانس دیجیتال مارکتینگ سدروس یکی از معتبرترین آژانس‌ها در این صنعت به‌شمار میره و با بیش از 5 میلیون کلمه در کسب و کارهای مختلف مثل طلافروشی، معماری، مالیات، ارزهای دیجیتال، گردشگری، سلامت و … این امکان رو فراهم کرده تا این کسب و کارها بیشتر دیده بشن و در افزایش فروش اونها کمک کنه.

 

منبع

simplilearn

اشتراک مقاله

تیم سدروس

تیم سدروس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *